Собственикът на Mini - концернът BMW, стартира сериозни промени по отношение на автомобилите, които планира да произвежда, което може да промени бъдещето на култовата британска марка. Според списание Autocar, плановете за четвъртото поколение на Mini са били замразени и се очаква следващият нов модел на марката да се появи най-рано през 2023 г. Все още не е ясна съдбата и на промените и освежаването на моделната гама на Mini, планирани за края на 2019 г., като според информация от Мюнхен те също може да бъдат спрени. Един от вариантите е BMW и китайският Great Wall да обединят усилия за създаването на нова платформа за компактни модели с предно предаване, която да се използва от Mini. Освен това се очаква моделната гама на четвъртото поколение на Mini да се свие, като под ножа най-вероятно ще паднат кабриолета и хечбека с три врати. Проблемите на Mini стартираха с решението на босовете на BMW, че производството на всички бъдещи модели на компанията ще използва само две платформи. За моделите с предно предаване е FAAR, а за тези със задно – CLAR, като и в двата случая платформите позволяват конвенционално задвижване, използване на хибридна система и дори изцяло електрически вариант. Новите платформи стават все по-сложни в технически план, както и по-скъпи, а Mini остава твърде малка част от производственият тираж на BMW. За миналата година баварската компания продаде 2,46 милиона коли, а Mini – 372 000. От 2021 година BMW започва да мести моделите си с предно на платформата FAAR, а производството на UKL, която се използва от Mini, 2 серия Active Tourer и X1 ще бъде прекратено. Което изправя Mini пред неприятната перспектива да създава модели върху скъпа платформа, което още ще вдигне цената на британските коли. Затова и по-рано беше споменато участието на Great Wall. От BMW вече се опитаха да се договорят с Toyota за съвместен проект, който да създаде по-достъпна платформа за Mini, но без резултат. BMW и Great Wall вече имат съвместно предприятие в Китай – Spotlight Automotive, което ще произвежда електрическата версия на Mini. Ако съюзът на BMW с китайците се реализира, то от 2023 година моделната гама на Mini ще изглежда доста по-различно. Вече стана дума, че кабриолетът и хечът с три врати ще си заминат, а новите Clubman и Countryman ще са с по-скромни размери. Така ще отпадне проблемът, че тези коли се изграждат върху платформи, предназначени за доста по-големи автомобили. Платформата, разработена съвместно с китайците ще има и вариант за електромобили, а целият проект ще струва много по-евтино в сравнение с това да се организира нещо подобно с европейски партньор.