fallback

Hyundai спира производство на 4 дизелови модела

Компанията се ориентира към хибриди с бензинови мотори

Корейският производител Hyundai явно следва световните тенденции, тъй като започва постепенно отказване от дизелови двигатели и преминава към хибриди, в чиято основа са бензинови мотори. Според информация на изданието The Investor, компанията спира производството на дизеловите одификации на 4 свои модела -  Sonata, i30, Grandeur и Maxcruz (известен още като Grand Santa Fe - на първата снимка). Промяната влиза в сила от днес, като на първо време ще засегне единствено машините, предназначени за вътрешния пазар.В момента дизеловите версии на седаните Grandeur и Sonata представляват едва 6% и 2% от продажбите на двата модела, което оказва влияние върху ефективността на производството. Подобна е ситуацията и с другите два модела - i30 (на втората снимка) и Maxcruz. От компанията не коментират случващото, но представител на марката все пак заяви:„Глобалната търсене на екологично чисти автомобили се увеличава заради високите цени на нефта и новите екологини стандарти. Това принуждава компанията ни да намали производството на дизелови модели. В световен мащаб обаче нито Hyundai, нито Kia, имат намерения да се откажат напълно от автомобилите с дизелови двигатели”.Снимки: Hyundai

Тагове: hyundai
fallback
  • #7
    Истина ( преди 5 години )
    карам дизел на 200к.с от време на време карам и бензинка с подобни хареактеристики.. много повече ме радва как върви дизела! отделно въглеродния диоксит е по-вреден за земята от колкото праховите частици. Ако няма кой да те предпазва от вредните слънчеви лъчи, ще ти дреме ли какво дишаш?
  • #6
    Всъщност ... ( преди 5 години )
    хюндай/киа отколе са опитното поле за немците! Нещата там се правят от немски дизайнери и инженери, като се ползват корейски пари и работна ръка.Съответно там се експериментират най-различни варианти, като успешните ще влязат впоследствие и при сериозните автопроизводители.
  • #5
    FenIX ( преди 5 години )
    Покриват WLTP но някои компании разработиха дизели само за пазара в Европа - в САЩ дизела е екзотика. Сега и в Европа рязко намаля търсенето и тенденцията е да се забранява в много градове което още ще свие търсенето. Така че няма смисъл да инвестират в двигатели, които няма да се търсят. Впрочем не знам защо все се говори че дизела в БГ се купува за да е по-евтино. Газта е по-евтина а и поддръжката на дизел е по-скъпа от тази на кола с газ така че надали това е причината.
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    По-скоро как всичките не можем да сме "еколози" и "професори", като българите в жълтите геометрични фигурки.
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Всички, които спират дизелите в момента, го правят защото старите не покриват изискванията при WLTP мерене. Не го правят от еко подбуди, а защото тези двигатели искат нови инвестиции, които просто не са оправдани. На друго искам да наблегна - тук толкова ударно защитаваме дизела, а по света няма проблеми - там частния потребител почти не кара на нафта ако не кара наистина много или няма данъчни облекчения за това.
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хюндай сигурно и те са от глупавите замърсители на света с техните бензинови хибриди, водородни и ел. коли. тцтц ... как пък неможе всички да сме чисти и еко, като немците с черните тракалници....
  • #1
    Man ( преди 5 години )
    Хюндай май не са чели онази немска статия, според която бензина е много по-вреден от дизела!
fallback
Последни