fallback

Ford залага на SUV моделите и в Европа

Минивановете C-Max S-Max и Galaxy, може да отпаднат от гамата заедно със седана Mondeo

Ford пренасочва усилията си на европейския пазар и фокусът на компанията ще се премести от леките коли към по-печелившите SUV модели и товарните и пътнически ванове. Крайната цел е марката да се върне на печалба на територията на Стария континент. Заради Брекзит и клиентите, които купуват все повече SUV-та и кросоувъри, европейското подразделение на Ford записа загуби в размер на 73 милиона долара за втората половина на миналата година. Главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет обясни, че шефовете на компанията са „изключително недоволни от представянето на компанията в Европа”. Миналата година Ford отчете печалба в размер на 234 милиона долара в Европа, но ще завърши 2018-а на загуба тук. Главният финансов директор на Ford Боб Шанкс допълни, че по-голямата част от моделите в европейската гама на компанията не са печеливши. „Слабо представящите се модели са по-голямата част от гамата ни в региона, от тях идват и основната част от приходите ни – обясни Шанкс.- В гамата ни влизат основно леки коли и многофункционални возила или миниванове като C-Max.” В Европа на печалба са ванът Transit, SUV моделът Kuga, пикапът Ranger и още няколко „вносни продукта”, допълни Шанкс, като най-вероятно има предвид Mustang и Edge. Във Ford вече се опитаха да повишат печалбите от популярните модели Focus и Fiesta, като предлагат на клиентите различни техни версии, създадени, за да се продават на по-висока цена – като квазиофроуд версията Active и луксозния вариант Vignale. Но тази стратегия не проработи, отбелязва Automotive News, като цитира шефът на маркетинга на Ford Джим Фарли, който твърди, че тези версии носят пари, но по-малко от очакваното. В момента Ford продава три SUV модела в Европа: EcoSport, Kuga и Edge, като през второто тримесечие на годината продажбите на първите два модела са рекордни. Сред застрашените от спиране модели начело е C-Max, който записа срив с 18% в продажбите – до 31 888 броя през първата половина на годината. Заплашен е и Mondeo – европейската версия на Fusion, чийто жизнен път в Щатите приключва през 2020 година. Много е вероятно от гамата на Ford да отпаднат още S-Max и Galaxy.

Тагове: ford
fallback
  • #6
    de ( преди 5 години )
    Това EcoSport е ужасно скъпо за това което предлага.. не знам какви клиенти търсят, но не са с високо IQ
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    Най-добре да им отпадне цялата гама на тсзи нещастна фирма! Ще си отдъхне света.
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    тези "СУВ" са си хечбеци, но повдигнати. Не виждам ползи от тях освен да се качваш по високи бордюри. За сметка на това обаче харчат повече гориво и са по-нестабилни в сравнение с нормален хеч
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Намаляват емисиите, а в същото време налагат СУВ модата. Ето как лесно се управлява стадото и се манипулира. Повечето хора не мислят, а следват това, което е модерно. Подобно беше положението с дизел модата. Всички юруш на дизелите, а после какво стана! Оказа се, че не били толкова убави, икономични и екологични.С тези СУВ коли ще е същото. Хората ще се набълбукат яко и в един момент ще обявят, че са виновни за лошата екология и ще им вдигнат данъка или направо забранят...
  • #2
    Факт! ( преди 5 години )
    Поредният пирон в ковчега на дойчовците!
  • #1
    Анонимен ( преди 5 години )
    По принцип най-добрият вариант е въобще тази марка да отпадне !
fallback
Последни