fallback

Mercedes, BMW и VW започнаха пазарлък с Тръмп

Гигантите предлагат нулеви мита за вноса на коли от САЩ в ЕС, ако Вашингтон направи същото

Шефовете на Daimler, BMW и Volkswagen се срещнаха с американския посланик в Берлин, за да лобират за нулеви тарифи за автомобили в предстоящия нов търговски режим между ЕС и САЩ. Според FT те са обещали на Ричард Гренел да използват влиянието си, за да осигурят нулеви митнически ставки за вноса на американски автомобили в Европа, стига Вашингтон да се направи същото за тях. Търговските преговори със САЩ не са в компетенцията на Дитер Цетше, Харалд Крюгер и останалите шефове на автомобилни компании, и дори не са от компетенцията на правителството на Ангела Меркел - те трябва да се проведат от Европейската комисия. Но германските гиганти са сигурни, че могат да съдействат за прокарването на определени решения, стига Вашингтон да се съгласи с тяхНа срещата са присъствали Дитер Цетше от Daimler, Харалд Крюгер от BMW и Херберт Дийс от VW, а също шефът на производителя на части Continental Елмар Дегенхарт и президентът на браншовата организация VDA Бернхард Матес. Те са уверили Гренел, че ще запазят сегашното високо ниво на инвестиции на своите компании в САЩ. И трите германски гиганта имат внушителни производствени мощности отвъд океана; всъщност миналата година всяка втора тяхна машина, произведена в САЩ, след това е била изнесена за други пазари като Китай например. В момента ЕС облага вноса на американски коли с 10%, докато САЩ слага 2.5% мито на европейските (но цели 25% на ванове и пикапи, за да опази най-доходния сегмент за собствените си производители). Президентът Доналд Тръмп обаче заплаши да покачи драстично митата върху европейските машини, защото смята, че сегашната ситуация е заплаха за националната сигурност на страната. Говори се за 20% или 25% върху всички автомобили от ЕС. Заводът на VW в Чатануга, Тенеси. През миналата година половината автомобили, произведени от трите германски гиганта в Америка, са били за износ, а BMW е изобщо най-големият износител на автомобили от САЩ, изпреварвайки дори General Motors и FordНито германските гиганти, нито дори правителството в Берлин могат да сключват подобни сделки - това е прерогатив на Европейската комисия. Според източник на FT шефовете на трите концерна искали просто да сондират отношението на Вашингтон към отпадане на всички мита, преди да задействат лобистите си в Брюксел. Твърди се, че те са предложили и отпадане на нетарифните ограничения, като например изискванията за стандартизация на компонентите, които в момента затрудняват вноса на американски автомобили в Европа. FT дава пример с броните: европейските стандарти изискват те да са меки, за да предпазват пешеходците при удар, докато американските ги правят твърди, за да предпазват пътниците в автомобила.  

Тагове: continental vda
fallback
  • #3
    Факт! ( преди 5 години )
    Германия=колос на глинени краченца!
  • #2
    FenIX ( преди 5 години )
    Добре де, каква е логиката да произвеждат коли за китайския пазар в САЩ. Защо не направят заводи в Китай където ще спестят от транспорт и от заплатите които са пъти по-ниски от тези в САЩ?!
  • #1
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да бяха поканили французите, италианците, те също са част от този бизнес.
fallback
Последни