fallback

Jaguar заплаши да напусне Великобритания

Най-големият британски производител ще събере куфарите при "твърд" Brexit

Най-големият британски автомобилен производител заплаши да напусне страната, ако Brexit се състои според плановете на правителството в Лондон. Актуалният "твърд" вариант на скъсване с ЕС ще струва по 1.2 милиарда лири всяка година само от мита, коментира Ралф Шпет, главен изпълнителен директор на Jaguar Land Rover. На Острова компанията дава работа на 40 000 души пряко и на близо 300 000 - косвено. Снимки: JLRОПАСЕНИЯТА НА JLR и останалите автомобилни производители на Острова са, че кабинетът на Тереза Мей води преговорите към излизане от европейския митнически съюз. Това би принудило британските компании да търгуват по спогодбите на Световната търговска организация. Не желаем да заплашваме никого, само да направим напълно ясни последствията от такова развитие, предупреди Шпет. Германският мениджър, работил преди за BMW и Ford, изведе Jaguar Land Rover до няколко поредни години на рекордни продажби и печалби. Сърцето и душата на компанията са във Великобритания, но ако преместването е единственият шанс тя да оцелее, то ще се случи, заяви Шпет. В момента JLR дава работа на 40 000 души пряко и на близо 300 000 косвено на Острова, и изнася продукция на стойност над 20 млрд. евро годишно. КОМПАНИЯТА СЕ ГОТВИ за сериозна трансформация и преход към електрическо задвижване. Планираните инвестиции за целта надхвърлят 90 милиарда евро, но Шпет е категоричен, че JLR ще се нуждае от доста повече сигурност за бъдещето, преди да ги вложи именно в Обединеното кралство. "Ние изградихме тази компания за осем години, но сега всичко постигнато може много бързо да изтече в реката", казва мениджърът, цитиран от The Financial Times. Д-р Шпет пое ръководството на JLR през 2010, малко след като тя бе купена от индийския концерн Tata, и за осем години успя да я превърне в пълноценен конкурент на германските гиганти в премиум сегментаШпет твърди, че само до момента плановете за справяне с Brexit са стрували над 12 милиона евро, и че в последната година компанията трудно привлича инженери и дизайнери отвън, заради несигурността около трудовия пазар на Острова. Междувременно компанията строи свой завод в Словакия и планира да изнесе част от производството в Словения, във фабриката на подизпълнителя си Magna Steyr. ДРУГИТЕ ВОДЕЩИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ във Великобритания, като BMW и Nissan, също предупредиха, че при възникване на митнически бариери между страната и Европейския съюз ще трябва да преместят поне част от продукцията си другаде. BMW проучва възможността да прехвърли поточните линии за MINI в Холандия. Впрочем евентуалните мита биха тежали и в двете посоки: над 40% от компонентите, които ползват британските производители, се правят в континентална Европа, включитено и в България.  

Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    Какво толкова ги подигравате, все едно ще местят завода в България.
  • #11
    x ( преди 5 години )
    Чудесно! Ще има кой да бере ягоди.
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    Индийска, китайска там работят англичани и те ще платят сметката от Брексит. Пък и това чии са капиталите не променя националността на компанията. Опел не бяха американци нито сега са французи.
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    Оп! Грешка. Ягуар са индийци, не китайци, извинявам се. Та, индийската фирма ягуар шяла да напуска Англия.
  • #8
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ягуар са китайци от доста години вече. Ролс и Бентли са шваби и т.н. Така че...
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ще имат двойна полза, ако избягат от Великобритания. Хем ще спестят разходи, хем колите им ще бъдат сглобявани по-качествено..Че най-калпавите тойоти са сглобяваните във Великобритания. Дори турските са по-здрави
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    на никого няма да липсват
  • #5
    de ( преди 5 години )
    тук не става дума за конкретната марка - колко е добра, надеждна или ни кефи като кола... тук се говори за изнасяне на производства от UK, за което разбира се са си виновни 51% от гласувалите...С други думи както писах другаде - Честит Брексит!
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ми даже и като дизайн не са хубави като изключим спортните XK и F-type. Сегашните XE/XF/XJ са с един и същ дизайн в различни размери, лъхащ на ширпотреба. Опитват се да конглокират немските премиум каруци със същата цена, но в нищо не са по-добри.
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    В интерес на истината Ягуар и Ленд Роувър са доста слаба надежност и това е според всички анкети, допитвания и тн. на собственици. Скъпи са като части и ремонт. Електромобилът им започва от над 150 000. Остават само с един хубав дизайн като плюс.
fallback
Последни