fallback

Новите еконорми възраждат интереса към колите на метан

За първите 3 месеца на 2018 г. продажбите на такива автомобили са скочили с над 50%

Приемането на нови екологични стандарти в Европа води до промени на пазара, които засягат не само електромобилите и хибридите, но и моделите на метан (CNG). Това показва проучване на европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), според което на някои пазари търсенето на такъв тип автомобили е скочило с 60%.Основният двигател на тази тенденция е Volkswagen Group, която е увеличила повече от 2 пъти продажбите на коли със CNG в Европа. Германците са най-големият продавач на автомобили на метан в Италия, която на свой ред е и най-големият пазар на такива превозни средства в Европа.За първото тримесечия на континента са продадени 19 496 бройки, като лидер е VW Golf с 4518 единици. Интересът към автомобила явно е голям, защото Volkswagen обяви, че спира да приема поръчки за модела, тъй като производството не може да се справи в търсенето. След Golf се нареждат „братята му” Skoda Octavia – 2 775 и Seat Leon - 2 010. На четвърта позиция е Fiat Panda - 1,645 продажби. Следват VW Up – 1316, VW Polo – 1023, Fiat Punto – 842, Audi A3 – 809 и Seat Ibiza – 780.Като цяло марката Volkswagen увеличава с 60% продажбите си на коли на метан. За първото тримесечие на 2017 г. те са били 2718, а сега достигат 7027. Интересът расте, като за закупуване на метаново Audi A3, който използва същата платформа като Golf, се чака поне 8 месеца.През 2017 г. продажбите на коли на метан в Европа спаднаха с 15% - до 49 243 единици, но се очаква през тази година това да бъде компенсирано. Като цяло CNG-автомобилите заеман под 0,5% от европейските продажби за януари, февруари и март, като отстъпват на plug-in хибридиje и изцяло електрически автомобили, чиито пазарни дялове са съответво 0,78% и 0,89%. Колите на метан губят и от тези на пропан-бутан (LPG), които заемат 1% от пазара.Развижването на пазара обаче е очевидно и все повече производители се насочват към метана. Към основните играчи Fiat Chrysler Automobiles и VW Group са на път да се присъеднинят и друг компании. Една от тях е Renault, която е сред водещите производители на автомобили с LPG, а сега обмисля и пускането на модел на метан, който ще се предлага на доста примамлива цена.Някои производители обаче се отказват, тъй като не виждат смисъл.  Opel/Vauxhall продължава да предлага версии на Astra и Zafira на метан, но след поглъщането от PSA Group стратегията на германците се промени. На свой ред Mercedes-Benz спря производството на версията CNG на B-Class, тъй като смята, че търсенето на подобни автомобили ще намалее още.Японските и южнокорейските производители на автомобили също са скептично настроени спрямо CNG като алтернатива на дизеловото гориво, чиито продажби съща спадат. От Hyundai Europe вече обявиха, че допълнителната инвестиция за оборудване на автомобилите на марката с метанови системи не си заслужава, тъй като не може да бъде компенсирана от продажбите.Според експертите ситуацията с перспективите пред колите на метан в момента е същата като при електромоболилите. На тях се възлагат големи надежди и се увилачава избора на предлагани модели, но в същото време големият проблем е наличието на инфраструктура. Автомобилите със CNG обаче имат някои предимства – много по-голям пробег и наличие на допълнителен резервоар за бензин, както и бързо зареждане.Метановите модели се справят и с екологичните изисквания. Те имат много по-ниски нива на азотен оксид (NOx) и на прахови частици. Емисиите на СО2 при VW Golf на метан, например, са 98 гр/км, докато при дизеловата версия на 106 гр/км, а при бензиновата – 109 гр/км. Към това трябва да се прибави и по-ниската цена на самото гориво, която е по-ниска от тази на бензина и дизела.Големият проблем пред колите на CNG и на LPG през последните 5 години се оказа именно спада на цените на стандартните горива. Това доведе до рязък спад на продажбите, при това най най-големите пазари като този в Италия. През 2014 г. в страната са били продадени 72 363 нови коли на метан, докато през 2017 г. техният брой е бил 32 743.Сега това е на път да се промени, като важна роля за това играят както производителите, така и самите държави. В Италия VW Golf CNG се предлага на същата цена като базовия модел с бензинов мотор, а в Германия компанията предлага до 2000 евро отстъпка за закупуване на автомобил на метан. Като цяло концернът си е поставил за цел през 2025 г. по пътищата на Германия да се движат поне 1 млн. автомобили на метан.Големият проблем, с който трябва да се справи не само VW Group, но и останалите производители на подобни транспортни средства, е инфраструктурата. В Италия и Германия има съответно 1206 и 861 станции за зареждане с метан. Швейцария, Австрия и Чехия също имат сравните добра мрежа, но във Франция и Испания те са едва 57 и 51 станции, което е крайно недостатъчно.Снимки: Volkswagen

Тагове: VW Group cng
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    карбонови са ако си я купиш от производителя нова а не като бакшишите - отваряш багажника и там все едно ТИКО
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Карбоновииии са ако имаш 2-3000 излишни лв.
  • #6
    За газ ( преди 6 години )
    Ето ви тук да си прочетете колко CO2 се отделя при химичната рекция горене (окисление )за 5 liters/100 km : дизел = = 132 g CO2/km. бензин = = 120 g CO2/km. Пропан-бутан= 83 g of CO2/km. За метана е дадено ввисоко калоричен 4.2кг/100км= 112 g of CO2/km.нискокалоричен 5кг/100км= 113 g CO2/km.Правете си там калкулация според разхода на автомобила!Друг е въпроса че ЛПГ и метана изгарят почти на 100 % и не се отделят нито азотни ,нито серни окиси,нито сажди!Газта е най-чистото гориво,говорете си
  • #5
    Jiko ( преди 6 години )
    Метана има един въглероден атом,а бензина и дизела мнооооогооо повече,за това CNG-то откъм С-емисии е ненадминсто,единствено от елчетата и то ако 100% енергията е от слънце,вятър...LPG-то същата работа ,два С атома,без азот ,сажди,сяра ...
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Бутилките, отдавна са КАРБОНОВИиииииии!Метана, и пропан-бутана изгарят по-пълно, и оттам са по-екологични.
  • #3
    FenIX ( преди 6 години )
    Явно дефорсирането на двг е причина метана да има по-ниски емисии на СО2 от бензина и дизела. Иначе няма логика защото на 100 км се изгаря доста повече метан отколкото дизел или бензин. Това е проблема и на LPG високите СО2 емисии. За метана доколкото знам бутилките са по-дебели и по-тежки заради по-високото налягане което си едни поне 100кг допълнителни. Това съчетано с дефорсиран двг не ми изглежда много ок.
  • #2
    .. ( преди 6 години )
    50% скок на продажбите... преди продали 2, сега продали 3 автомобила.Но съм съгласен, това е далеч по-добре от пушещите печки, които скрито рекламиранта компания в тази статия, все-още бълва.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    В статията са пропуснати няколко детайлаКиа и Хзндай предлагат 100% LPG версии (без бензинов резервоар) на моделите си за Корея.Двигателя на Фолксваген на метан е дефорсиран за това толкова лесно покрива еко нормните (1.4 ТСИ 150кс срещу 1.4 Метан 125 кс и дори представения с новия СУВ на шкода май беше 120)
fallback
Последни