Паркетникът Mahindra TUV300 Plus е с размерите на Audi Q3, с опциите струва 16 000 долара
В четвъртата година от съществуването си индийският кросоувър Mahindra TUV300 получи удължена модификация на Plus. Междуосието остана непроменено - 2860 мм, но дължината, поради увеличения с 405 мм заден надвес, нарастна до 4400 мм спрямо оригиналните 3995 мм. Ако досега преди Mahindra TUV3000 беше петместен и с допълнителни сгъваеми детски седалки в багажника, сега вместо третия ред има две напречно разположени"кресла", на които могат да се поберат четирима души.По този начин паркетникът с размери, подобни на Audi Q3 (колесната база на германския модел е 2603 мм, а дължината - 4385 мм), може да побере девет души, което е абсолютен рекорд! Пътниците, настанени на "креслата" обаче, ще трябва да се оправят без предпазни колани, а процесът на влизане и излизане от автомобила ще изисква определени умения, защото това става през задната врата като при товарен бус. Индийците обаче явно не могат да бъдат наплашени от такива трудности. Ако качите в колата петима души, "креслата" могат да бъдат сгънати и капацитетът на багажника става 696 л.Стандартната модификация на Mahindra TUV300 е оборудвана с трицилиндров дизелов двигател с мощност 84 к.с. (230 Нм), съчетан с 5-степенна механична или роботизирана скоростна кутия. Удължената версия стана по-тежка, затова получи друг двигател - 2,2-литров турбодизел с мощнос 120 коня (280 Нм) и шестстепенна ръчна трансмисия. И при двете версии на кросоувъра задвижването е само на задните колела.Базовото оборудване включва серво управление на волана, централно заключване, климатик, а срещу допълнително заплащане може да се поръча кожен интериор, мултимедийна система, предни въздушни възглавници, ABS+EBD и парктроник. Базовата версия струва около 14 000 долара, а с всички опции - към 16 000.Въпреки факта, че появата на допълнителни четири места може да се счита за безспорен плюс, недостатък е фактът, че дължината на колата надвишава 4 метра. Следователно, компактният кросоувър попада под различна данъчна ставка, отколкото късата база. Тези проблеми обаче ще засегнат само индийските шофьори - паркетникът на автомобилната компания Mahindra & Mahindra е малко вероятно да се появи на пазарите извън Индия.Снимки: Mahindra & Mahindra