fallback

Британци разкриха защо не работи автопилота на Tesla

Учени настояват системата за автономно придвижване да бъде кръстена по друг начин

Изследователският център Thatcham Research, основан преди половин век от Асоциацията на британските застрахователи (ABI), започна тестове на автомобили, оборудвани с автономни системи за движение. Британците дори показаха видео, демонстриращо реално пътно-транспортно произшествие с участието на Tesla Model S. На собственият си изпитателен полигон в Апър Хейфорд (местност в близо до Оксфорд) експертите от центъра демонстрират как движещият се в режим Autopilot лифтбек сам спира пред неподвижен автомобил на пътя. След това обаче настройките се променят и Model S се движи след друго превозно средство, което в последния момент сменя лентата. Оказва се, че системата Autopilot на електромобила не е готова за подобно нещо и той се врязва в макет на спряла кола. Британците са подтикнати да направят подобен експеримент след многото напоследък катастрофи с автомобили на Tesla, при които дори имаше жертви. Те подкрепят защитниците на правата на потребителите и също се включват към искането, според което Tesla трябва да промени името на своята система. Според специалстите, названия като Autopilot, ProPilot и тем подобни, не са правилни и дават ненужна увереност на шофьорите в способността на автомобилите им. От центъра настояват термина „автономен” да бъде забранен, като вместо него да се използва „автомобил с асистенти". В Thatcham Research са убедени, че пълноценни безпилотни превозни средства в момента на пътя няма. Както и няма шансове те да се появат в скоро време. Всичко това обаче е само второстепенна цел. Главната задача на центъра е да се направи рейтинг за застрахователни компании за безопасността именно на автомобилите с „асистенти”. На тази основа ще бъдат определени и застрахователните тарифи. Британците обещават да разкрият всички резултати от изпитанията през есента. Снимка и видео: BBC

Тагове: tesla thatcham research
fallback
  • #10
    anonimen ( преди 5 години )
    не мога да разбера защо триете коментари. Нито за политика говирм нито нищо. Не обиждаме боко, или путин, или тръмп.
  • #9
    Wane ( преди 5 години )
    lowrage, чудни са ми хора като теб, които много убедено обясняват нещо, което очевидно не разбират и не знаят как работи.Анонимен (последния), това, че ти лично засега не си изпадал в подобна ситуация, абсолютно по никакъв начин не доказва, че това е "лъжа". Аз пък съм карал редица коли с адаптивен темпомат и неведнъж ми се е случвало системата да не реагира, когато някой се престрои пред мен в последния момент. Ситуация като във видеото не съм имал, но е сходна.
  • #8
    младен ( преди 5 години )
    " Главната задача на центъра е да се направи рейтинг за застрахователни компании за безопасността именно на автомобилите с асистенти. На тази основа ще бъдат определени и застрахователните тарифи. "Ако го направят да видите колко бързо ще изчезнат тия авотномни мераци у всички производители, хахахха. Като набият 3на застраховка за коли имащи го в обурудването питайте ме кой ще си купи кола имаща го, пък макар и без пари.
  • #7
    lowrage ( преди 5 години )
    Теслата е на автопилот.Задали са 39 мили и да седи в лентата ,НО НЕ са задали разстояние от Теслата до колата отпред.Ако бяха задали разстояния щеше да спре.Колата не завива в другата лента защото СА ЗАДАЛИ да седи в тази лента.Този режим заобикаля ESP.Прочетете коментари на хора ,които имат Тесли.Твърди се ,че ESP на Тесла е по-добро от на Мерцедес.Каквито и FAKE NEWS да пускате Производството на Тесла ръсте - ФАКТ!!!
  • #6
    Киро ( преди 5 години )
    Пено, не се бъркай дет не разбираш.Над определена скорост, системата следи само движещи се обекти.
  • #5
    Наблюдател ( преди 5 години )
    Подобна система има в моята Е-класа, нарича се Distronic+ и е добра за придвижване в задръстване или градски трафик.Но на магистралата никога не бих я ползвал!
  • #4
    пена ( преди 5 години )
    Настоящата версия на Автопилота се води "advanced cruise control" система. Абсолютно всички такива системи не спират за стационарни обекти а само следят движещи се автомобили. Германските аналози биха реагирали по същия начин!
  • #3
    Учуден ( преди 5 години )
    Интересно защо не направиха същия тест и с някоя немска кола с активен темпомат. От чисто любопитство ми е интересно какво се случва при него.
  • #2
    До долния ( преди 5 години )
    Абсолютно съм съгласен с коментара под мен. Особено в БГ, без маркировка и сигнализация, тези технологии са меко казано не работещи.
  • #1
    .. ( преди 5 години )
    Твърдо съм на мнение, че ако те мързи да шофираш трябва да се возиш на влак/автобус или самолет.Шофирането на автомобил е за хората, не за машините.Някои "глезотийки" може да помагат (визирам ESP, ABS и т.н), но да оставя живота си и този на семейството си на машинария е неразумно.
fallback
Последни