fallback

Турция ще произвежда 5 собствени модела

Те ще са от класове C и B с по-добро качество и по-евтини от чуждите аналози

До 2021 г. Турция смята да се обяви за автомобилен производител. Освен това в страната ще се правят електрически коли. Това заяви министърът на науките, индустрията и технологиите Фарук Йозлю, цитиран от местните медии.Според министър Йозлю, първата цел на Турция ще бъде откриването на производствени мощности с капацитет от 200 000 бройки годишно. Става въпрос именно за електрически коли. В същото време министърът подчерта, че тези автомобили ще бъдат по джоба на хората със средни и високи доходи.Политикът посочи също, че не става въпрос за производството на премиум автомобили, а за такива от класове C и B. По думите на министъра те ще бъдат с по-добро качество от чуждите аналози, а цената им ще е с около 5% по-ниска от конкурентните модели.Министър Йозлю отбеляза, че в дългосрочен план турските автомобили ще донесат в хазната не по-малко от 50 млрд. евро. Освен това откриването на производствените мощности ще осигури близо 20 000 нови работни места.Миналата есен турският президент Реджеп Ердоган каза, че страната започва проект за създаване на първия турски автомобил. Моделът е разработен от BMC, Anadolu Group, Kiraca Holding, Zorlu Holding и Turkcell. Турският лидер обеща, че колата ще дебютира през 2019 г., а на пазара ще бъде пусната през 2021 г.

Тагове:
fallback
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    С по-добро качество,...!? Това е любопитно. Германците сигурно си посипват косите с пепел.
  • #13
    Анонимен ( преди 5 години )
    Един подвеждащ въпрос. Посочете едно единствено нещо изобретено от турски учен! Извинявайте за иронията, но не се сдържах. Това е доказано *** НАРОД. Агресивни са, да, но са *** ТИКВИ.
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    пълни простотии.султана е решил да вдига духа на нацията със собствени коли. колко ще са собствени и колко ще са евтини и здрави е съвсем друга тема. няма как тези неща да станат изведнъж и то при условие,че нямат никакъв опит и технологии.мислят с3 че като сглобяват модели на различни марки и вече са ги научили нещата. а и не виждам как ще се справят с вноса употребявани коли от германия. те са доста по на смтка отколкото каквато и нова кола да направят. а първоначалните инвестиции?
  • #11
    до ... ( преди 5 години )
    Като направите една съпоставка, че 8 от 10 от инженерите ни бягат в чужбинаИнженерите не бягат никъде моето момче.Бягат завършилите по някакъв начин, които се водят инженери по документи.7 от тия 8, които споменаваш са завършили, но не знаят нищо.И аз имам колеги, които завършиха пък според тях отвор се пробива с метчик.Просто тук няма кой да ги вземе на работа и отиват на запад да стават общаци по строежите и после да разправят как България е скапана.
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не се заблуждавайте, това е Тойота под прикритие.
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    Tofas беше трепач! Мерцедес почти фалираха тогава. Турците им крадяха клиентите.
  • #8
    Анонимен ( преди 5 години )
    Диктатора е заповядал да се прави автомобил. Скоро ще разбере, че тези неща не стават така.
  • #7
    turk falafel ( преди 5 години )
    "по-ефтини и по-качествени от чуждите аналози" - явно турците са намерили някаква мая, дето никой друг я няма. Т.е. - типични приказки на политици (нали се сещате, че проектът е инспириран от президента им), които искат да правят "нещо" и както винаги в такива случаи степените по- и най- са първото, което им идва на ум. Ще трошат пари.
  • #6
    Байбай ( преди 5 години )
    Не се безпокойте те си купуват технологииКолата ще е на базата на Сааб 9-3 с Ел. задвижване разработено от НЕВС.Който се интересува да прочете малко.Колите ще са с пробег около 200+ км
  • #5
    ... ( преди 5 години )
    Всъщност турската инженерна мисъл доста напредва! И не за друго, а държавата я спонсорира. А нашите инженери бягат в чужбина. Като направите една съпоставка, че 8 от 10 от инженерите ни бягат в чужбина ви става ясно, че за 20 години турците са си отсяли качествените инженери и им плащат добре. Оттам нататък държава спонсорира. Като имаш спонсор и мисъл, другото не е сложно за изпълнение, особено на нещо, което е масово. В случая е автомобилът.
fallback
Последни