fallback

Главният завод на Volkswagen спира работа

Причината е новият екостандарт за вредни емисии, влизащ в сила през септември

През август основният завод на Volkswagen в германския град Волфсбург временно ще спре производство. Това съобщиха на работниците председателят на борда на директорите на концерна Херберт Дис и ръководителят на профсъюза Бернд Остерлох. Колко време заводът ще остане затворен, още не е ясно.След това там ще се правят само тези модели, които съответстват на Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) - новата процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии, изхвърляни в атмосферата, която се извършва в реални условия по време на път. Екостандартът WLTP става задължителен в Европа от 1 септември, като заменя остарелия NEDC (New European Driving Cycle). Volkswagen трябва в много кратки срокове да сертифицира по новите правила над 200 варианта на своите модели. WLTP се отличава с много по-строги стандарти и Дис отбеляза, че тестовете ще продължават 3-4 пъти по-дълго от досега.Доставките на нови автомобили ще бъдат подновявани постепенно, след като получат съответното одобрение за типа превозно средство. В този преходен период концернът иска да създаде запас от готови коли, но за да избегне претоварване на складовете, ще трябва да спира конвейера от време на време. В следващите няколко дни просъюзът ще координира с ръководството графиците на тези принудителни прекъсвания.Наскоро Audi обяви, че спира продажбите на кросоувъра си SQ5 на европейския пазар. Причината е, че 3,0-литровият TFSI двигател с мощност с 354 к.с. и 500 Нм въртящ момент трябва да бъде доработен, за да е в съответствие с влизащите в сила нови европейски стандарти за екология. Другите две германски производителя на луксозни коли – BMW и Mercedes-Benz, също бяха принудени да спрат свои модели, тъй като бензиновите им двигатели не отговарят на новите екологични стандарти. При баварците това са 7-Series и M3, докато при Mercedes мярката засяга моделите с V12, разработени от AMG.

Тагове: VW
fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мдааа, новите екостандарти много изненадаха Фолксваген - оказаха се принудени да ги спазват, а нямат технологиите. А сега накъде?
  • #15
    Bul_gar ( преди 6 години )
    "трябва да бъде доработен, за да е в съответствие с влизащите в сила нови европейски стандарти"Е нали отдавна си има стандарти, защо не са ги направили по екологични още като са разработвали мотора.Да видим дали тази нова агенция ще ни даде по реален разход за мощните мотори.
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    Както четем нито една японска марка няма проблеми с дизелите си или бензиновите си в=двигатели.Напротив, точно японците представят нови поколения двигатели със смесен принцип на работа. Всички нови двигателни технологии са японски.
  • #13
    До Miroslav Gaydov ( преди 6 години )
    В грешка си, номер едно в лекотоварните е Форд. Къде е Крафтер, къде е Транзит.
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Спря ли са ги щото пушат много :)
  • #11
    Аха ( преди 6 години )
    А то се разбра, че почти всички без изключение са мамилил при дизеловите двигатели и сега не са готови срещу конглокенцията на електрическите коли като на Тесла примерно. Оказва се, че шикалкяват и с бензиновите, но това е друга тема.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблема не е толкова в покриването на нормите колкото в организацията на сертифицирането. Това е проблема като предлагаш 200 двигателя в 600 вариации на реално 5 модела.Едно е да минеш всички двигатели на Голф и Голф комби друго е да вкараш в комбинациите ГТИ, ГТД, ГТЕ, Р, Олтрак половината и хеч и комби варианти
  • #9
    Miroslav Gaydov ( преди 6 години )
    Докато VW на практика държат пазара на лекотоварни автомобили няма да им е зле, не ги мислете.От един VW Crafter печелят колкото от 2 леки коли, а и лекотоварните се поръчват с десетки и стотици бройки. Наскоро съседите ми в DHL Munich се сдобиха с доставка от 250 нови, мислите ли че на VW им дреме за леките коли в тоя случай?
  • #8
    Сбъркаха ( преди 6 години )
    Фолксваген не че досега са спали, просто са заложили на грешната стратегия за покриване на нормите - увеличено производство/продажба на дизели (с измамен софтуер). Ако измамата не беше разкрита, всичко щеше да си бъде добре за тях. Но от разкритието до новата система през септември просто нямат време да развият нови технологии. Тяхното решение - спират завода. Какво ви говори това за тях?
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Спокойно, крачка назад не означава, че се предават, може и да се засилват за още по-голяма атака. Все пак това е VW.
fallback
Последни