fallback

Луксозните седани заемат нова ниша от пазара

Моделите от този клас отнемат екзотиката на кросоувърите и всъдеходите

Странна тенденция се забелязва в Европа. През последните години традиционните седани губеха популярност, докато кросоувърите и всъдеходите набираха все повече фенове. В същото време напоследък производителите все по-масово предлагат концептуални седани.Според данни на агенция JATO Dynamics, през 2017 г. продажбите на седани са спаднали със 7% - до 669 393 бройки. В резултат на това техният дял на пазара вече е едва 4%. В същото време SUV-моделите скачат с 19% - до 4.56 млн. единици, което им осигурява 29% от пазара.При подобна тенденция е напълно логично големите производители да се насочат към кросоувъри и всъдеходи, които да ги държат в борбата за клиенти. Вместо това обаче компаниите-производители изненадаха европейците, като им предложиха огромен избор от концептуални седани. Те са далеч повече от кросоувърите, като повечето от тях ще се появат на пазара през следващите 1-2 години.Примерите за това са много. BMW представи Concept M8 Gran Coupe, а Hyundai показа на публиката Le Fil Rouge. На свой ред Aston Martin заложи на Lagonda Vision, докато Volkswagen зарадва феновете си с концептуалния модел I. D. Vizzion. В серийно производство вече излязаха два подобни модела - Audi A6 и Peugeot 508.Защо се стига до подобно разминаване – на пазара се търсят кросоувъри, а производителите залагат на седани? Според експерти, основната причина е, че повечето от изброените модели не са класически седани, а купета с 4 врати, които производителите определят като „фастбек”. Това са елеганти спортни коли, чиято задача е да покажат класата и възможностите на дадена марка.„SUV-автомобилите си извоюваха водеща позиция на пазара и това дава възможност на купетата с 4 врати постепенно да откраднат ексклузивността и екзотиката, която доското предлагаха именно кросоуърите и всъдеходите. Хората вече не се впечатляват от SUV-ове, тъй като те станаха прекалено много”, обяснява Сам Ливингстън, директор на агенцията Car Design Research.Именно седаните имат тежката задача да покажат на потенциалните купувачи новия дизайнерски език на своите производители. Промяната при някои от компаниите вече е факт, като в нейната основа се именно класическите четириврати модели. Най-точно тази идея обяснява главният дизайнер на BMW – Адриан Хойдонк. „Искаме да дадем на клиентите нещо, което все още те нямат. Това не е нещо, което им е нужно, а нещо, което те очакват с огромно нетърпение. За целта, трябва да създадем нещо наистина екзотично, което все още не съществува”, твърди Хойдонк.Какво точно е това нещо, предстои да видим. Със сигурност то няма да бъде евтино, но и няма как да бъде и компаниите-производители са напълно наясно с този факт. Но явно и не се плашат от него.Снимки: BMW, Hyundai 

Тагове:
fallback
  • #6
    Екото ( преди 6 години )
    Или пък просто са по-ефективни от към разход, емисии...и реално са задължителни да ги имат в гамата поради по-затегнати еко норми
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Незнам как ви търпи БМВ 435,ако имах като неговите финанси до сега да съм ви поръчал
  • #4
    Истината е.. ( преди 6 години )
    в луксозните седани, като тези на Мерцедес Е и S!Сувитата убиват удоволствието от шофирането и са за комплексари с малки п...
  • #3
    швейцарчиту ( преди 6 години )
    колегата б-ъ м-ъ в-ъ 435 тц-ъ тц-ъ х-ъ 3 г-ъ и т.н. още е активен текезесар у долен цурих!оре планините и сади компири!
  • #2
    123 ( преди 6 години )
    Аз пък очаквам в Европа да влезе pick up-модата. Смеехме се на американците за SUV-вете, колко е непрактично и т.н. и какво стана? Стигнаха 40% пазарен дял в Европа. Наред са пикапите.
  • #1
    Bmw435iccX3G01 ( преди 6 години )
    Za sedani ne iskam i da 4uvam.Az karam samo premium SUV a ne eftini crossoveri i razbira se dvuvrati premium kupeta i kabrioleti.Sedani i hatchbekove sa za bekovete
fallback
Последни