fallback

VW съживи Golf II с два мотора и 650 коня

Състезателната легенда от 1987 година отново е в движение

Историята на VW Motorsport пази някои изключително интересни моменти, а преди доминацията в световния рали шампионат с Polo WRC (4 поредни титли при конструкторите и пилотите със Себастиен Ожие от 2013 до 2016), често изглежда, че компанията винаги действа обратно на другите. В средата на 80-те години VW постига най-големите си рали успехи с Golf от група А, каран от австрийската легенда Руди Щол, който става световен шампион в своята категория. Проблемът е, че по това време в ралитата властват чудовищата от група Б и успехите на Щол-старши се отбелязват от най-верните му фенове в Австрия и специализираната преса. През 1987 година, когато е първият сезон в ралитата без колите от група Б, а Lancia започва да налага доминацията си с Delta от група А и Мики Биазион, VW се насочва към Щатите с един по-особен Golf II, оборудван с два двигателя и обща мощност 652 конски сили. Естествено, става въпрос за автомобила, стартирал в най-известното планинско състезание – „Пайкс Пийк” в Колорадо през 1987 година. А интересът към колата се върна, след като тази година VW се завръща в надпреварата, но с изцяло електрически прототип – I.D. R Pikes Peak. А това е добър повод да отбележим, че двумоторният Golf II от 1987 година е напълно възстановен. Колата е проектирана от Курт Бергман и е подготвена за състезанието в Колорадо за 6 шесеца. Двата 1,8-литрови 4-цилиндрови двигателя получават големи турбокомпресори ККК, с което им общата им мощност надхвърля 650 конски сили – страхотно постижение за автомобил с тегло едва 1020 килограма. Схемата е проста на теория, но трудна за изпълнение на практика – по един двигател на предния и задния мост и почти идеално разпределение на теглото. За съжаление, иновативният Golf II не успява да завърши през 1987 година заради повреда в окачването, която се появява малко преди финала, буквално в последния половин километър, а преди това Клаус-Йоахим Клинт постига първи времена на всички контроли по трасето. Сега феновете на марката очакват обявяването на програмата на състезателния Golf II от 1987 година, тъй като се очаква компанията да го покаже на поне няколко писти и събирания на почитатели и клиенти на Volkswagen.Снимки: VW Motorsport

fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Поздравявам всички от Перник с тази статия!!!
  • #2
    БГ-Волфсваген - КЛУБ ( преди 5 години )
    TDI , цялата ВАГ група се крепи на TDI-моторите на VW.
  • #1
    бобо ( преди 5 години )
    На това чудо, в България веднага биха му боднали две газови бутилки :)
fallback
Последни