fallback

Топ 5 на най-обещаващите автомобилни технологии

Някои от тези системи вече се използват при серийни автомобили

Много е трудно да се определят петте най-многообещаващи решения за бъдещето, тъй като в съвременната автомобилна промишленост има огромен брой разработки и нови технологии. Все пак тези 5 системи се очаква да придобият огромна популярност, като някои от тях със сигурност ще бъдат масово използвани.5. Впръскване на вода в цилиндритеВ миналото опити в тази насока направиха Chrysler, General Motors и Saab, а съвсем наскоро тази идея под името WaterBoost бе възродена от компанията Bosch. При нея дюзата впръсква малко вода в двигател, като по този начин охлажда горивната камера при високи натоварвания и обороти на мотора. Според създателите на технологията, замяната на гориво с вода позволява да се намали разхода с 13%, а вредните емисии СО2 с 4%, което е важно за постигане на новите екологични норми.Запасът от водата се поставя в специален резервоар и стига за около 2000 км пробег. Впръскването на течността добавя около 5% към мощността на турбомотора, като в Bosch са на мнение, че технологията WaterBoost е най-ефективна при 3-и и 4-цилиндрови двигатели. За първи път обаче това решение се използа при спортното купе BMW M4 GTS, което е оборудвано с 3,0-литров битурбо двигател с 6 цилиндъра.Засега големият проблем, който трябва да бъде решен, е използване на водата в зимни условия. Но с развиването на технологията се очаква това да бъда факт в съвсем близко време.4. БензинодизелПрез 2019 г. на световните пазари трябва да излезе новата Mazda3 с мотор Skyactive-Х, който съчетава в себе си качествата на бензинов и дизелов двигател. Новите 2,0-литрови агрегати на японците практически разполагат с „дизелова” степен на компресия, която вече е 15:1 (при атмосферния Skyactive-G тя е 14:1). Впръскването на горивото вече става под „дизелово” налягане, което достига 1000 бара.Още една особеност на новото семейство мотори е работният цикъл SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) - "възпламеняване при висока компресия, контролирано от запалване с искра". Сред другите особености на мотора е винтовият компресор, задвижван от коляновия вал посредством ремък. В конструкцията на агрегата има и специални фазорегулатори, които контролират които контролират налягането и сензорите на всеки един от цилиндрите.В Mazda смятат, че новият мотор ще бъде с до 30% по-икономичен, а въртящият момент ще нарасне с 20%. Очакваната мощност е 190 к.с. и 230 Нм.3. „Умни” датчици на гумитеДатчиците за налягането на въздуха в гумите са добре познати от доста време, но наскоро компанията Continental намери начин как да разшири техните възможности. За целта беше създадена електронна система за информиране за състоянието на гумите (Electronic Tire Information System). В нея специален датчик е поставен не на джантата, а е вграден в камата гума – под протектора, което го предпазва от евентуални повреди.Сензорът отчита търкането и деформацията на гумата, като съобщава не само за налягането в нея, а за износването на протектора и дори за натоварването на самото колело. Така шофьорът може да разбере дори кога трябва да смени износената вече гума. Датчиците eTIS също така предупреждават водача за опасност от аквапланинг и автоматично задейства системата за стабилизация.2. „Огледални” спирачни дисковеПри новото поколение на Cayenne, представено през август миналата година, компанията Porsche представи нови спирачни дискове. Те се казват Porsche Surface Coated Brakes, като в основата им е познания вентилируем механизъм, но той вече не е от чугун, а от волфрам. Неговата дебелина е едва милиметър, но това е един от най-твърдите материали в света, като по този показател превъзхожда чугуна няколко пъти.Основното предимство на новия материал е, че не ръждясва и не се износва. За да подчертаят използването на волфрам в Porsche боядисват дисковете в бяло и така те приличат на огледало. От компанията твърдят, че новите дискове са с 30% в сравнение с чугунените, като в същото време са 3 пъти по-евтини от карбоново-керамичните, които се използват при суперколи и скъпи модели.Освен това те са далеч по-устойчиви по отношение на термична стабилност, тоест не прегравят бързо, при агресивно спиране. Нещо повече тези дискове влизат в базовото оборудване на новия Cayenne, така че е въпрос на време конкурентите да ги откраднат като идея.1. Цифрово окачванеАдаптивното окачване, настройващо се спрямо релефа и променящо настройките на амортисьорите, е достъпно при скъпите автомобили. Американската компания Tenneco (амортисьорите Monroe и Rancho са нейно производство) има намерение да пренесе регулируемите амортисьори при масовите автомобили. За целта е разработена технологията DRiV (Digital Ride Control Valve), в чиято основа е евтин клапан с 3 канала с разичен диаметър. През тях минава течност, чийто поток се регулира със соленоиди под цифрово управление.Отваряйки и затваряйки канали в различни комбинация, амортисьорът може много по-бързо да се настрои към натоварването, на което е подложен. Бързото преминаване от едно положение в друго имитира работа на адаптивните стойки, които работят с регулируеми клапани. С цел снижаване на разходите, целият механизъм е събран в блок, сойто е вграден в самия амортисьор DRiV. Това позволява поставянето му във всякакъв автомобил, като е нужно само електрическо захранване.Снимки: Производителите

 
 
 
Тагове: Bosch Continental
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    бмв м4gts използват допълнителен интеркулер над двигателя а на стоковите бмв се поставя Aquamist HFS3 Water Methanol Injection System for your BMW - Race Marque Systems и може и зимата да караш без опасост за системата
  • #7
    KLASIKA ( преди 6 години )
    Като оставим настрана грешките на всички ни,то най-голямата грешка са новото поколение,но макар и даса брутални убийци,то те са невинни"априори",защото растат и израстват с интернет и "убийствената"реклама и по съвсем 4кристален"начин ни "УБИВАТ",защото са "облъчени" и купуват всичко ненужно и прокарват път на всичко непотребно и по този начин ни принизяват и нас, и ни принуждават и нас да купуваме всичкия произвеждащ се спам,защото те го купуват вампирясалии закърмени с рекламнияспам,а те са повече,защото се раждат сега и сега израстват обвити и погубени в специализираната-професионалнаМатрица ,а ние които сме ИЗРАСТНАЛИ СЪС ИСТИНСКИ КРАСИВИ КОЛИ- ШЕДЪОВРИ ,И СМЕ ЗАКЪРМЕНИ С ИСТИНСКА ПРЕКРАСНА МУЗИКА ....-сме на измиране........-а сегашните млади са захранени с колитрансформарси и черна,турска и чалга музика и това псично ги е разстроило и КАЖЕТЕ МИ ??????-КАК ТАКЪВ *** ЩЕ ОТЛИЧИ ХУБАВОТО ОТ МАТРИЦАТА СЛЕД КАТО Е ОТГЛЕДАН В МАТРИЦАТА!!!!Е ТЕ НЕ СА ВИНОВНИ,ЗАЩОТО РАСТАТ ВКИБЕР-АТАКИ,но това ли ги оправдава ,че са :-УБИЙЦИ С НЕЖНИ ИМЕНА...........НАЙ ВЕЛИКА Е РЕКЛАМАТА НА ДАЧИЯ !!!!! :И М А М Е В С И Ч К О , О С В Е Н Н Е Н У Ж Н О Т О !!!!!!
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като оставим традиционните правописни грешки настрана най-голямо внимание за мен е на Мазда изобретението. Според мен има огромен потенциал на развитие и ползите да са огромни. Този икономичен с голям въртящ момент двигатели са супер да се вържат в комбинация с ел.двигател и да се направи невероятно икономичен хибрид.Не случайно Мазда и Тойота си партнират и предполагам ще изкарат революционни автомобили.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    А ти брато уШ виждаш чуждите грешки, а твоите май не виждаш :D
  • #4
    Might ( преди 6 години )
    Тука внимание повече ми грабнаха правописните грешки и безсмислените изречения, авторите на тези смехурни статии, няма да е лошо преди да публикуват простотията си, да си я прочетат поне един път. Това уш учат в университетите.
  • #3
    Валко ( преди 6 години )
    Проектът на Мерцедес "Digital Light" също не е за пренебрегване
  • #2
    младен ( преди 6 години )
    "...компанията твърдят, че новите дискове са с 30% в сравнение с чугунените, като като в същото време са..."Ко речи???
  • #1
    младен ( преди 6 години )
    "Дори съвременните двигатели използват гориво, което при изгаряне отнема топлината."Я да видиш ти гориво и съвременни двигатели...цццц..!!! Само да питам авторът, или в случая подозирам че е преводача на статията, лятото пали огън че да се охлади ли?
fallback
Последни