fallback

Бившият шеф на Opel: Автомобилните компании са обречени

Карл-Томас Нойман се присъедини към двама бивши шефове от BMW в стартъпа Evelozcity

Автомобилните компании не са готови да бъдат лидери при преминаването към следващото поколение транспортни средства и ще отпаднат от играта, прогнозира доскорошният главен изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман. Автомобилните компании не са способни да осъществят нужната революция в транспорта, твърди бившият шеф на OpelМениджърът, който напусна компанията след придобиването й от френската група PSA Peugeot-Citroen, сега се присъединява към стартъпа за електромобили Evelozcity. Той ще ръководи поделението й за мобилни услуги, базирано в Лос Анджелис. Една от задачите му е да работи върху интегрирането на блокчейн системи в автомобилите на бъдещето, пише FT. Evelozcity бе създадена преди година от двама бивши служители на BMW - финансиста Щефан Краузе, с опит и от Deutsche Bank, и Улрих Кранц, който разработи първите два автомобила от i-сериите на BMW - i3 и i8. Преди да се отделят, двамата поработиха и за финансирания от китайски милиардер стартър Faraday Future. След напускането им от Faraday ги обвиниха в кражба на фирмени тайни, но Краузе и Кранц отрекоха категорично. Към тях се присъедини и дизайнерът Ричард Ким, също работил за BMW и Faraday.Привличането на Карл-Томас Нойман в стартъра ще сложи най-после и край на упоритите слухове, че той е гласен за следващия шеф на Audi. Преди да поеме Opel, Нойман действително бе начело на операциите на Audi в Китай. Той обаче неведнъж е заявявал, че се съмнява в способностите на традиционните автомобилни компании да се справят с огромните промени, които предстоят в сектора.Нойман напусна Opel малко след сделката с Peugeot-Citroen. Слуховете твърдяха, че ще се върне при някогашния си работодател VW и дори че ще поеме управлението на Audi"Нужни са ни нови концепции за транспорта и електрическата мобилност, за да освободим градовете от трафика и замърсяването", коментира Нойман след решението да се присъедини към Evelozcity. "Прегледах много възможности и вярвам, че традиционните автопроизводители не могат да движат тези промени. Докато Evelozcity отразява моите собствени убеждения какво е нужно, затова реших да се присъединя към тях ". Нойман и преди е изразявал подобно мнение, и дори инвестира немалка част от спестяванията си в door2door, базиран в Берлин стартъп за оптимизирани транспортни услуги.  

fallback
  • #11
    limon ( преди 6 години )
    А никой не обърна внимание на най-притеснителната дума "блокчейн". Дявола верно е в детайлите
  • #10
    Факт! ( преди 6 години )
    Дрън дрън та пляс.Нали съм химик новите елементи които се откриват са радиоактивни но имат време на полуразпад от секунди дори по-малко много е тръдно да бъдат изолирани камо ли да се използват за нещо.Просто са много нестабилни.
  • #9
    KLASIKA ( преди 6 години )
    Това е платен агент,"тайна клетка" -която да удължи агонията на електрическите коли които тройно замърсяват въздуха!!!1Да даде време на "схемаджиите" да източат всички законови ползи от"електрокарите", да ни отклоняват вниманието като"уж"еколози -докато петрола свърши след 150г. и изцицацат и последния цент и"полза" от него и най-накрая пуснат ИСТИНСКИЯ ДВИГАТЕЛ който е готов ,но се пази в тайна заради печалбите!!!!Това е!Стига сте "филмирали "бруталната реалност.Отключете се от "Матрицата"!
  • #8
    FenIX ( преди 6 години )
    Мечтател а дано ама надали и 2138 ще стане това ;)
  • #7
    Предсказание! ( преди 6 години )
    Във бъдеще електрическите превозни средства няма да имат нужда от батерии и зареждане. Абтомобилите ще излизат заредени от завода и ще имат доживотна гаранция на ЗАРЯДА на "батерията". Тоест поне 10-15г.Автомобилите и сградите ще бъдат оборудвани със ново поколение ядренени горивни клетки при които няма да има опасност от радиация или замърсяване.Това ще стане не по рано от 2038г защото тогава ще бъдат открити нови химични елементи. Техните изотопи ще имат невероятни качества
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблема не е в електрификацията - ако стане масове започват да се купуват платформи и технологии от успешните производители и наваксваш бързо. Голямата драма е че кар шееринга комбиниран с автономни автомобили ще свие развитите (богати) пазари с много рязко. Предполагам едни 30% ще има. В момента почти няма домакинство без кола. Много имат по 2 по 3 за всеки да ходи на работа и ще остане само една семейна за извън града. Такситата също ще намалеят.
  • #5
    wfwq ( преди 6 години )
    Странно за някои коментатори, но според мен е обсолютно прав. Няма как мастодонтите да захванат този различен бизнес от-до, включително зарядни станции и поддръжка на батерии. А са обречени - защото като всички почнат да карат ел. коли, велосипеди и хвърчила - просто няма на кого да има да продават продукцията си. Но едно е сигурно - смъртта им ще бъде тежка, продължителна и болезнена.
  • #4
    Учуден ( преди 6 години )
    Не знам какво против европейските автомобилни компании има потребителя под мен. Renault имат Zoe, VW имат e-UP и e-Golf, предполагам има и други. Просто технологията все още не е развита достатъчно, за да са рентабилни тези автомобили и да са на по-нормални цени. С времето всичко ще си дойде на мястото.
  • #3
    qwe ( преди 6 години )
    малко е кисело гроздето май.. ако беше останал на директорска позиция в Опел щеше да пее друга народна песен: Бъдещето е в автомобилните компании! Това настрана - автомобилните компании (голяма част от тях) притежават много повече възможности от стартъп.. Адаптацията може да отнеме време и средства но е по-осъществима със повече пари.
  • #2
    FenIX ( преди 6 години )
    За някои компании сигурно е прав че няма да се справят. Идва много сложно време както за производителите така и за потребителите. В следващите години ще сме свидетели на нещо уникално - смяната на ДВГ с ел коли/или водородни?/ Това е като смяната на парните двигатели с ДВГ само че сега превозните средства са в пъти, пъти повече. В такива времена едни дръпват напред а други потъват. А някои "ловят риба в мътни води" ;)
fallback
Последни