В рамките на международното автомобилно изложение в Ню Йорк италианският производител Maserati представи най-мощната версия на кросоувъра си Levante. Тя е получила името Trofeo, въпреки очакванията, че ще ке казва GTS.Под капака на луксозния автомобили е поставен 3,8-литров битурбо V8 двигател от Ferrari, като това е един от най-мощните мотори, използван някога от Maserati. Той се поставя на модели като Ferrari 488 GTB, а в случая развива 590 к.с. и 730 Нм въртящ момент. Така мощността му е 156 к.с. на 1 литър работен обем.За сравнение, основният конкурент на Levante Trofeo - Porsche Cayenne Turbo, разполага с 550 к.с. Производителността на италианския мотор е достатъчна, за да може кросоувърът да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди. Максималната скорост на автомобила, който има и система за задвижване на четирите колела Q4, е 300 км/ч.Шасито на Levante Trofeo е специално настроено за по-високия въртящ момент. От Maserati твърдят, че колата им предлага високо ниво на скоростно шофиране без каквито и да е компромиси от страна на комфорта.Новата версия се отличава от черната решетка на радиатора, както и по карбоновите елементи по каросерия. Те са разположени около предната броня, на страничните престилки и на задния дифузьор. Върху капака има вентилационни отвори. Джантите са 22-цолови, а отзад се виждат сдвоени тръби на изпускателната система.В салона са поставени спортни седалки и нов волан. Променен е и приборният панел, като сред активиране на него се появява логото на Maserati. Има допълнителни карбонови елементи, както и премиум аудио-система Bowers & Wilkins със 17 колони.В системата за управление е добавен нов режим „Corsa” с лънч-контрол, като при него е подобрена реакцията на педала на газта. При този режим скоростите се сменят по-бързо и се снижавава окачването.Levante Trofeo е оборудван и с нова система за управление Integrated Vehicle Control (IVC), която помага на автомобилада избегне поднасяне, като коригира „грешките”, допуснати от водача. Тя работи на същия принцип както традиционната система за стабилизация (ESP).Снимки: Maserati