fallback

Как да предпазим механичната си скоростна кутия от повреди

Няколко прости правила, които трябва да се спазват при шофиране с ръчни предавки

Да съсипеш автоматична скоростна кутия с действията си зад волана, не е чак толкова сложна. Същото се отнася и за вариаторните трансмисии, но как стоят нещата при механичните кутии, които продължават да доминират на пазара, особено при по-достъпните като цена автомобили?Факт е, че автоматикът е по-удобен, особено при движение в градски условия. Механичните скорости обаче продължават да имат огромна маса фенове, които ги считат за по-надеждни, тъй като конструктивно те са по-прости от останалите. Все пак и този тип трансмисии се увреждат по вина на шофьора. Ето някои прости правила, които могат да удължат безпроблемното им използване.Основният проблем, появяващ се при механичните скоростни кутии, се дължи на неправилното използване на съединителя. Класически пример е движение с леко или по-силно натиснат съединител. Това се случва най-вече при младите и по-неоптитни шофьори, при които колата често гасне при потегляне. В този случй съединителят се износва непрекъснато и в един момент просто отказва.Най-големите щети се нанасят при потегляме, когато съединителят не се отпуска докрай при достигане на необходимите обороии. Дисковете се търкат един в друг и съответно се увреждат. Това се случва особено при тръгване върху сняг или лед. А някои водачи просто го правят, за да се забавляват – грешка, която по-късно им струва скъпо.Има и шофьори, които просто нямат идея как работят механичните скорости. Някои от тях са карали предимно коли с автоматични скорости и не са наясно как работят механичните. Натискайки съединителя, двигателят се „отделя” от скоростната кутия, като сваля натоварването от нея. В противен случай съществува сериозен риск от увреждане на трансмисията. За подобно нещо помага и включването на задна предавка, преди автомобилът да е спрял напълно.Спирането с преминаване на по-ниска предавка също може да доведе до проблем. То се използва, за да се избегне поднасяне при спускане или движение по хлъзгава или мокра настилка. Подобно нещо трябва да се прави само в определени ситуации на пътя и с много разум. Ако плавно преминете от пета на четвърта скорост, то няма да навредите на колата. Но ако отидете директно на първа или втора при движение със скорост от 120 км/ч, резултатът няма да ви хареса. Затова и не пробвайте.Понякога водачите дори не виждат грешки в своите действия. Например, при продължително стоене на червен светофар, те държат съединителя натиснат и чакат да светне зелено. В случая връзката между скоростната кутия и двигателят е прекъсната, така че проблем не би трбвало да има. Проблемът обаче е огромен, тъй като в случая се уврежда дискът на съединителя, както и лагерите. Цялото това удоволствие или улеснение в крайна сметка води до посещение в сервиза, което никак не е е евтино. Симптомите за подобна повреда лесно могат да бъдат разпознати, тъй като при отпускане на съединителя се чува един доста неприятен звук.Не е съвсем безобидно и карането с ръка върху лоста на скоростна кутия. При преминаване на неравности голяма част от тежестта на човешкото тяло оказва натиск на селектора за смяна на предавките, а оттам и върху цялата скоростна кутия, което не и се отразява никак добре.

Тагове:
fallback
  • #8
    Ив ( преди 6 години )
    При движение назад може да се изключи задната предавка и преди да е спряла напълно колата, но ако трябва отново да се включи задната скорост и колата не е спряла, трябва да се ползва междинна газ.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    има има счупена механична кутия, на бмв е90
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Но ако отидете директно на първа или втора при движение със скорост от 120 км/ч, резултатът няма да ви хареса. Затова и не пробвайте.Automedia KEFITE!!!
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мога ли докато шофирам назад, да изключа задна. Или трябва да спра напълно?
  • #4
    автор ( преди 6 години )
    "Как да предпазим механичната си скоростна кутия от повреди"Няма как , а и няма защо да я предпазваме от каквото и да е , карал съм всякакви *** и трошки и служебни и т.н. счупена скоростна кутия няма.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Случва се при спортно каране и при някои коли с по-дълъг ход на скоростния лост, натискаш съединителя, вкарваш бързо скорост обаче тя не влиза, пускаш инстинктивно съединителя и чуваш гррррррррррр.
  • #2
    Иво ( преди 6 години )
    направо променете заглавието на :как да износим съединителя for dummies
  • #1
    .. ( преди 6 години )
    Почти всичко казано в тази статия късае съединителя, а не скоростната кутия.За да счупиш ръчна скоростна кутия се иска "талант", или да ръчкаш без съединител или да я оставиш без масло или просто конструктивно да не е направена като хората тази скоростна кутия.Аз съм на мнение, че ако си гледаш колата както си е написал производителя, няма да имаш проблеми много километри. Ако си мърляч, рано или късно автомобила ще ти го "върне", неминуемо е.
fallback
Последни