fallback

Сребърният цвят продължава да доминира при новите автомобили

И през миналата година любим на автомобилистите от цял свят си остава сребърния цвят.

Това е така вече няколко години по ред, след като през 2000 г. сребърният цвят се изкачи на първо място. Това показва поредното годишно проучване на DuPont Color Popularity за най-предпочитаните цветове нови автомобили по света. Като цяло водачите в Северна Америка имат доста по-разнородни предпочитания за цвят на новия си автомобил, докато в Европа сме по-консервативни. На Стария континент ясно доминират сребърния цвят който краси 28% от закупените нови автомобили и черния цвят с 24%. След тях е сивия цвят 16%. Харесван също е и синия цвят 13%. За разлика от останалата част на света, в Европа бялото не е на мода, като едва 4% от закупените нови автомобили са бели. В Япония например, белият е втори най-любим цвят след сребърния с 24% от закупените нови автомобили. Прави впечатление обаче, че навсякъде купувачите се стараят да направят автомобила си по-отличителен от другите, да го индивидуализират. При компактните автомобили се вижда тенденция към „по-спортни” цветове, какъвто е червения или оранжевия, защото те символизират мощност и агресивност. През последните две години тези два цвята повишават дела си между новозакупените компактни автомобили в Северна Америка от 11 на 18%. В Европа при компактните автомобили продължава да се търси доста синия цвят – 15%, докато червения са предпочели 8% от купувачите. Синьото е търсен цвят и в Китай където 17% от новите автомобили са с този цвят. В категорията на луксозните автомобили няма изненади – лидер е черният цвят. 
Тагове:
fallback
fallback
Последни