fallback

Как Bentley прави новия дървен фурнир за колите си

Английският производител събира суровина от блатата на щата Мисисипи

Клиентите на Bentley вече разполагат с опция за нов дървен фурнир, наречен Liquid Amber. Това е седмата екслузивна облицовка за салоните на английския автомобилен производител и първият нов от 5 г. насам. Дървените фурнири вече често се срещат, особено в по-луксозните коли, но малко компании изминават толкова дълъг път колкото Bentley, за да си набавят суровина от най-фините дървета в света.Новият фурнир идва от дървото American Red Gum (амброво, кехлибарено дърво, известно и като смолоносен ликвидамбър), което расте във влажните почви на блатата в американския щат Мисисипи. Смолата му се нарича Liquid Amber (течен кехлибар), откъдето идва и името на фурнира.Bentley има само достъп до влажните зони два пъти годишно, за да прибира дървесината. След като тя бъде събрана, дървото преминава през процес на естествено опушване, за да придобие богатия си кафяв вид. След това експертите на марката транспортират дървесината до дърводелската работилница на Bentley в английския град Крю, където тя преминава щателна проверка. Между 30 и 70% от фурнира, който пристига във Великобритания, се приема от автомобилния производител. За обработка остава само най-качественият - с висока плътност, минимална беловина и пълна липса на растеж на кората или структурни дефекти.Процесът приключва, след като всеки фурнир се нарязва на слой с дебелина 0,6 мм. След това се извършват 18 месеца тестове за устойчивост на ултравиолетова светлина, преди дървената облицовка да намери мястото и в салона на автомобилите на Bentley.Снимки:  Bentley

Тагове: Bentley liquid amber
fallback
  • #4
    ttt ( преди 6 години )
    Момчета, ПРЕМИУМ марка значи да гарантира за вложените материали.... ГАРАНТИРА. Тези марки са се доказали с времето. Тези марки струват много пари. Това не са марки, които заливат масовия пазар и доста често лъжат... кой излъга с емисиите. ХА ХА
  • #3
    p993 ( преди 6 години )
    Държат и дори вдигат цената си след 20 години не само защото са класни автомобили с непреходен дизайн, а защото и "животът" им за това време е бил много по-лек от на някое ФВ или Ауди. Бентли, Астън или Мазерати е почти невъзможно да попаднат в ръцете на скъсаняци без пари и собствениците ги държат в гаражи, обслужват ги само в специализирани сервизи без оглед на средствата и дори не ги карат толкова много.
  • #2
    Мечо ( преди 6 години )
    Когато става въпрос за "премиум" марки -това е пример за такава марка! Премиум са марки, които не се обезценяват бързо , като някои други(да не казвам кои, че има някои много чувствителни тука). Ферари, Ламборджини ...., и 20+ годишно да е - пак трябва да си шариш яко за да го купиш!Да не говорим, че на някои цената расте с времето. Това го разбирам аз за премиум!
  • #1
    естет ( преди 6 години )
    От едно дърво правят заготовка сигурно за повече от 1000 коли с тази дебелина на фурнира 0,6 мм.А и между другото има изкуствени фурнири, които са толкова голяма имитация, че никой не може да разбере дали са естествено дърво или не. Единственият начин е да го срежеш. Така, че за да е сигурно, че е дърво единствен начин е да се разбере, чрез рязане на фурнира.Както и да е красив автомобил са направили отвътре. Определено ми харесва. Отвън не толкова, но вътре е супер без забележки.
fallback
Последни