fallback

Как съдът в Германия ускори края на дизела

Поне 65 града в страната може да ограничат достъпа на замърсяващи автомобили

Вчерашното рещение на най-висшия административен съд в Германия да разреши на отделните градове да ограничават достъпа на дизелови автомобили, изглежда, че ще ускори края на дизеловите технологии в света на автомобилостроенето, се казва в анализ на Automotive News. Висшите административни съдии подкрепиха решения на своите колеги от по-низшите инстанции в Щутгарт и Дюселдорф, с който се разрешаваше достъпа на дизелови коли до градските центрове, за да се подобри качеството на въздуха за гражданите. В това решение тези ограничения се определят като „общо допустими” и това се явява като законна опора на нарастващата съпротива срещу дизелите, набрала скорост след глобалния скандал „Дизелгейт” на Volkswagen Group. „Ставаме свидетели на бавната смърт на дизела – заяви Щефан Братцел от Университета по приложни науки в Бергиш Гладбах. – Технологията ще оцелее в някои сегменти, като производството на камиони, но ако сте купувач, едва ли ще си купите дизелова лека кола. Несигурността става все по-сериозна.” Съдебното решение от вчера е документът, от който имат нужда десетки общини в Германия, които се борят срещу изключително високите нива на замърсяване във въздуха, наситен с азотен диоксид, идващ с изгорелите дизелови газове. Някои съдилища вече отсъдиха, че забраната за достъп на дизелови коли е най-ефективният начин да се намали това замърсяване и градовете да се вместят в лимитите за замърсяване на въздуха на Европейския съюз. Решението от вчера засяга над 10 милиона коли в Германия и може да има сериозен ефект в цяла Европа. Много автомобилни производители и собственици на автомобили следиха внимателно хода на делото, тъй като то може да определи каква ще е цената на колите им на пазара втора ръка или пък да доведе до скъпи подобрения на отделителните системи на автомобилите. След оповестяването на решението вчера акциите на Volkswagen, BMW и Daimler напълно очаквано спаднаха. Поддръжниците на дизела водят трудна битка след избухването на „Дизелгейт” през септември 2015 година. По това време половината от новите коли, продавани в Германия бяха дизели. Сега продажбите им са се свили до една трета от пазара, а поредицата от лоши новини за дизелите и реално отделяните от тях вредни емисии успя да заглуши обясненията на производителите, че дизеловите технологии са чисти. Някои градове планират бързи мерки, изцяло в духа на съдебното решение от вчера. Вторият по големина град в Германия, Хамбург, планира да ограничи достъпа на дизели до две важни улици в рамките на следващите няколко седмици. Скоро ще има още такива действия. Според анализаторите на Everscore ISI, другият ефект от съдебното решение ще е насочен към автомобилните производители, които трябва да осигурят решения за по-старите дизелови автомобили, които замърсяват повече. Предполага се, че сметката за тази кампания ще излезе около 14,5 милиарда евро. „Автомобилните производители създадоха този проблем и не можем да ги оставим да се измъкнат от него – заяви министърът на околната среда в Германия Барбара Хендрикс. – Имаме нужда не само от софтуеърни подобрения, но и от технически модификации за дизеловите автомобили, които сериозно да намалят отделянето на емисии азотни оксиди, за да могат тези коли да влизат в центровете на градовете.” Хендрикс е представител на германската социалдемократическа партия, която поддържа много по-строга линия спрямо замърсяванията в сравнение с канцлера Ангела Меркел. Дизеловите двигатели са основният източник на емисии азотни оксиди, които предизвикат респираторни проблеми и са свързвани с преждевременна смърт на пациенти с такива заболявания. Според правилата на ЕС, страните-членки трябва да поддържат тези емисии на ниво под 40 микрограма на кубичен метър. И това трябваше да бъде постигнато през 2010 година. Сега, над 7 години след този краен срок, нивото на емисиите в Щутгарт – градът на Mercedes и Porsche – е двойно по-високо. Още 65 града в Германия не успяват да се вместят в тези норми. „Това съдебно решение ще е определящо за съдбата на дизела, като ще се използва за прецедент в цяла Европа – обясни Арндт Елингхорст, анализатор в Everscore ISI. – То нанася тежък удар върху и без това сериозно пострадалия имидж на дизеловите технологии.”

Тагове:
fallback
  • #22
    Пецата ( преди 6 години )
    Давайте ги насам тия дизели ,да си купим по една хубава кола в БГ. А който иска нека си ги тунингова.
  • #21
    none ( преди 6 години )
    ФВ успя да постигне това което никой преди това не успя: да забрани продажбата на коли с ДВГ в Европа и да срине бизнеса на петролните компании ;). Най-екологичната фирма в Европа ;)))). И след като прецакаха всички сега ще стават електрически. Какво ли ще извадят пак от кошницата с измамите ;)))) А относно прогнозните ремонти на колите им, ами такива просто няма да има. Клиентите им ще си купят нови с отстъпка, а старите *** ще си ги купи като нов внос да се/ни трови ...
  • #20
    Край ( преди 6 години )
    Задължително минавате на ток. ББорисов и Пеевски земаха ЧЕЗ и сега трябват обороти. Дизела е вреден.
  • #19
    Анонимен ( преди 6 години )
    Че сме много, много сме, но единствените, които намаляват са бялата раса. Топим се, като пролетен сняг. С тези темпове бялата раса ще изчезне след известно време. Най-лошото е обаче, че бялата раса изчезва с помощта на бялата раса. Лакомията ни затрива за съжаление, както и държавни ръководители, като Меркел и Тиквонии. Вижда се ясно, че демокрацията и капитализма не са най-добрите неща за бялото население. Прекалено отворените системи биват поглъщани от тези, които се множат. Китай е нов лидер!
  • #18
    Факт! ( преди 6 години )
    Трябва да се намали населението и то в Африка и Азия щото там се плодят най-много!Тая *** за какво ни е!ВЕИ не става за голяма консумация!Просто сме много и то много африканоси!
  • #17
    Анонимен ( преди 6 години )
    До тук добре ,както се казва-минаваме на ток рано или късно и толкова,ами как ще се рециклират батериите,и колко токсични са,това никой не споменава,защото и самите производители,нещо не знаят...Колкото до алтернативи винаги има-слънчева енергия, водород и т.н.,но дали енергийната,в частност и автомобилната мафия искат това да се случи?
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Уранът и плутония няма да изкарат вечно. При сегашната употреба (10% от световния ток) имаме за 200 години. Ако минем на 50% АЕЦ и 50% ВЕИ ще стигне за 40 години. Сложи и 50% увеличение на консумацията и падат на 30-тина
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Малка корецкция (объркал съм 0-ите) С 50% трябва да се увеличат електроцентралите ако всички бензинови коли минат на ток. Също до момента 65% от тока е от изкопаеми горива а 25% са възобновими източници (ако броим ВЕЦ-овяете). Така че за съжаление имаме доста време до пълна електрификация. Да не говорим докато стигнем до там колко ще струва на потребителя изграждането на тези мощности и по-скъпата зелена енергия
  • #14
    Факт! ( преди 6 години )
    Дизела винаги е бил канцерогенна помия!Пълна забрана трябва!
  • #13
    Нафтата ( преди 6 години )
    Дизелa умря, да живее дизела.
fallback
Последни