fallback

Toyota се готви за сериозна криза

Японците са притеснени, че компанията им дори може да не оцелее

Съвсем наскоро президентът на Toyota Motor Corp. – Акио Тойода, помени ръководния състав на компанията си. В него влязоха британец, японка и няколко експерти от външни компании, което според експерните означава, че един от най-големите производители на планетата е изправен през сериозни сътресения.Изданието Automotive News припомня, че Тойода често прибяга до подобни действия. Този път обаче той не следва наложилата се традиция, а в действията му се крият доста по-сериозни мотиви. И те са свързани най-вече със страха, че Toyota може дори да не оцелее в новото време.Подобни притеснения личат и от изявленията на новите топ-мениджъри в компанията. Те се събраха за първи път преди около седмица, след което говориха пред медиите. И от думите им става ясно, че Toyota спешно се нуждае от иновационни решения, за да прескочи очертаващата се криза.„Подобни промени се случват веднъж на 100 години. Ние сме длъжни да приемем това огромно предизвикателство и да го преодолеем”, заяви Сатоши Огисо, който се върна в компанията, за да оглави подразделението за товарни автомобили на Toyota.Новият отговорник за комуникациите в компанията Масахиро Ямаока също показа притеснение, като заяви: „Не можем да си позволим никакво забавяне. Въпросът е на живот и смърт”.На свой ред новият шеф на финансовия отдел на компанията Акихиро Футукоме, който досега е бил директор на банката Sumitomo Mitsui Banking Corp., разкри какви задачи му е поставил Тойода: „Той иска от мен две неща – да вкарам свеж полъх в компанията и да ускоря темповете за промяна”.Какво може да притесни един от най-големите автомобини гиганти, които разполага с огромни финансови ресурси? Експертите са на мнение, че в Toyota трябва, поне на първо време, да забравят за развитието на електромобилите и автопилотите, и да се насочат към по-обикновени проблеми.Сред тях са подобряване на връзките с доставчиците на компоненти и завоюване на разрастващия се пазар в Африка. Освен това трябва да се търсят нови пътища за увеличаване на доходите, като сред тях е използане на нови технологии и иновации, които да позволят на Toyota да се конкурира с финансовите организации.Единствената дама в новия ръководния екип – Чика Како, посочи друг проблем. Той е типично японското мислене в компанията, което досега не позволяваше назначаването на жени и на чужденци на високи позиции.„Надявам се, че моето назначение ще доведе и до по-активното участие на жени в управлението. Същото се отнася и за Саймън (б.а. – британецът Саймън Хъмфрис е новият главен дизайнер на Toyota). Неговото назначение трябва да привлече повече неяпонски сужители”, обясни Како.Снимки: Japan Times 

Тагове: toyota motor corp.
fallback
  • #11
    младен ( преди 6 години )
    Някак си не ми се връзва написаното в статията с това че няколко години подред окупират челните места по годишни продажби, плюс написаното от някой тука че имали най-голям марж. Да не говорим че цяла азия, без китай е тяхна. За пример ще дам там където съм бил, рядко се срещат други марки освен хонда и тойота по улиците на Тайланд, Сингапур и Малайзия.
  • #10
    112 ( преди 6 години )
    През историята си японците имат красиви автомобили. Аз например харесвам много отсечените линии до като европейския дизайн не ми допада особено. Въпрос на вкус....
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Европейски главен дизайнер? Дали има шанс Тойота, след 100 години съществуване, най-после да направят красива кола?
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Както каза първият, остарелите, но изпитани технологии, както и стандартно ниското ниво на оборудване на масовата Тойота, им позволяват да поддържат мита за японско качество. Същото позволява и по-големи печалби. Същото се отнася и за Лексус. Както пишеше в една статия на Топ Гиър вчера, "хората не са глупави и разбраха, че малко кожа и напудряне не правят една кола премиум".
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е, добра новина.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Те бяха едни от първите който се отказаха от дизела, а и залитнаха по разни ел технологии ...ето и последиците
  • #5
    Пфф ( преди 6 години )
    Време беше. Толкова остарели технологии при конвенционалните коли и да разчита ш само на хибриди за да печели ш не става. Хибрида все още е лукс и не се печели ит него.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като гледам неясните отговор, които хем казват. че има нещо хем не казват нищо, Ако не бяха японци щях да предположа, че е някаква ПР кампания да звъртят акциите и за малко реклама
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Закривай!
  • #2
    ще се сетите ( преди 6 години )
    Ахаа,добро утро..залитането по фешън глупости не води до добро.Накрая пак ще дирите класическите бутални мотори...за да оцелеете.Орделно японски мениджмънт в действие.Щом и банкер ще нарежда мамууу...
fallback
Последни