fallback

Какво отмина и какво се задава

Изминалата година беше една от най-странните в автомобилния бранш. Рядко е имало толкова много теми, които влязоха в обсега на общественото внимание.

Дискусиите по въпроса за допустимите емисии вредни газове в атмосферата бяха нещо типично за 2007 г. Този дебат провокира в крайна сметка началото на един по-голям процес на преосмисляне на темата за околната среда от страна на компаниите- производители. Без съмнение обсъжданията и търсенето на баланс между екологията и мощността на двигателите ще продължат и през следващата година. Концептуалната студия на Мерцедес "F700", показана на изложението във Франкфурт - съчетание на комфорт и чиста екологична съвест. Естествено през 2007 г. ставаше дума и за много нови модели, но този път всичко беше пречупено през една нова призма, която придаваше нови измерения на конкуренцията между производителите. Докато в началото на годината ръководствата на повечето автомобилни компании сигурно са се надявали да изпъкнат пред останалите с някой друг, нов спортен модел или SUV, то най-късно по време на изложението IAA във Франкфурт, през септември т.г., стана ясно, че новите студии и модели трябва да изпълняват и някои минимални екологични изисквания, за да имат успех.Някои посетители, както и отговорни представители на автомобилните компании дори се шегуваха, че изложението се е превърнало в един вид “седмица на гората и зелените площи”. Тази тенденция намери своето продължение и по време на следващите големи изложения в Токио и Лос Анжелис. Шпагатът между високите скорости и опазването на околната среда не беше обаче единственият проблем, с който автомобилната индустрия трябваше да се справи през 2007 г. Тук трябва да бъде добавен и проблемът със стагниращите западно-европейски и северноамерикански пазари. На много места в Западна Европа и САЩ броят на продадените нови автомобили чувствително намаля. Новият европейски автомобил на  годината Fiat 500 Дори многото нови модели оставиха купувачите безразлични. С-класата на Мерцедес наистина увеличи оборота на продажбите за немската компания, но общата тенденция се запази. Модели като новия Fiat 500, VW Tiguan, новото Renault Twingo или следващата генерация на Audi A4 се появиха в самия край на годината и не можаха да окажат необходимото влияние за промяната на поведението на клиентите в положителна посока. Това вероятно ще се промени през 2008 г., когато на пазара ще се появят новите VW Golf, Ford Ka, Ford Fiesta и Opel Agila. Индустрията се надява, че тогава частните клиенти в Западна Европа и САЩ ще се активизират. BMW 1 Cabrio - появата беше отложена за следващата годинаНякои автомобилни новости, планирани за 2008 г. са насочени към тези клиенти, предпочитащи шофирането на открито. Това важи особено за новото Audi A3 Cabrio, както и за кабрио версията на BMW 1.Новият Ford Kuga ще се продава в Европа през втората половина на следващата година.Тенденцията към производството на все повече SUV-модели би трябвало да се засили още повече през 2008 г., когато на пазара ще се появят новите Ford Kuga, Mercedes GLK, Audi Q5 и SUV-купето BMW X6.Естествено ще има и автомобили, при които ниският разход на гориво и малките емисии въглероден двуокис ще стоят на преден план, защото екологията и непрестанното покачване на цените при горивата ще останат актуални теми и през 2008 г.
Тагове:
fallback
fallback
Последни