Компанията Tata е вторият по големина производител в Индия, след като през 2017 г. продаде 170 000 коли на вътрешния пазар срещу 220 000 на големия конкурент Mahindra. Амбиците на Tata обаче са да се изкачи на върха и на автосалона в Делхи производителят показа как трябва да стане това.Интересното е, че компанията не представи серийни модели, а концепции, които демонстрират прехода към ново ниво на дизайн и технологии. Кросоувърът Tata H5X и хечбекът Tata 45X са първите автомобили на марката в новия дизайнерски стил Impact Design 2.0. Той залага на множество хоризонтални лини и светодиодна оптика на два етажа.В основата на паркетния Tata H5X, чиято дължина е 4600 мм, е платформата на Land Rover Discovery Sport с напречно разположен двигател. Така за първи път индийците използват технология на британския производител, когото притежават от 10 години. Това обаче се отнася само за платформата, тъй като под капака на H5X е поставен не двигател Ingenium, а 2,0-литров турбодизел Fiat Multijet II, който развива 140 или 170 к.с.От компанията са категорични, че серийният модел ще повтаря концептуалния на повече от 80%. Клиентите ще могат да избират между версии с 5 или 7 места, както и между предно предаване и система за задвижване на четирите колела. Стартът на продажбите е планиран за началото на 2019 г.На свой ред хечбекът Tata 45X ще излезе на пазара през лятото на 2019 г., като моделът ще се конкурира със Suzuki Baleno и Hyundai Elite i20. Дължината на автомобила ще бъде около 4 метра, като в основата му е модулната платформа AMP (Advanced Modular Platform), която може да се използва както за хибридно, така и за електрическо задвижване.Първоначално хечбекът обаче ще се предлага с бензинов атмосферен мотор с обем 1,2 литра, както и с 1,5-литров турбодизел. За модела е предвидена преселективна роботизирана скоростна кутия с два съединителя.Снимки: Indianautosblog.com, Autocar India