fallback

Какви двигатели готви Volkswagen

Немците залагат на бензин и метан, но не забравят и дизела

Последствията от скандала с дизеловите двигатели на Volkswagen все още не са отминали, но постепенно германският компания излиза от тежкото положение, в което изпадна. На специално мероприятие за медиите производителят показа някои от новите мотори, на които ще разчита, преди пълното преминаване към електромобили.Немците твърдят, че са си научили урока и на тези двигатели може да се вярва. Те са бензинови, дизелови, метанови (CNG) и електрически. Според прогнозите, през 2025 г. половината от производството на концерна VW Group ще бъде на автомобили със стандартни двигатели с вътрешно горене, а другата половина ще си разделят хибридите и електромобилите. Ето и основните от тях:БЕНЗИНОВИ МОТОРИБензинов 1,5 TSIТова е „двигателят на прогреса”, както го определят във Volkswagen -  EA211 1.5 TSI evo (мощност 130-160 к.с.). Той работи по цикъла на Милър и разполага с електрически турбини и променлива геометрия, като е първият мотор от този тип, който ще се поставя на масови модели. Това е възможно благодарение на малкия му работен обем.Като цяло базовата серия EA211 представляват 3-и или 4-цилиндрови блокове с обем 1,0-1,5 литра. Тяхната мощност е от 60 до 177 к.с., а максималният въртящ момент варира межд 95 и 300 Нм. Германците твърдят, че това семейство мотори предлага най-добрата икономия на гориво и екологични показатели в този клас.Volkswagen Golf 1,5 TSI EvoПод капака на този прототип, предназначен за пазара в САЩ, е поставена версия на 1,5-литровия TSI Evo с мощност 130 к.с. и максимален въртящ момент от 200 Нм още при 1300 об/мин. Моторът работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която също ще се предлага в Щатите. В Европа двигателят ще бъде комбиниран с 6-степенна механична трансмисия или с роботизирана DSG. МЕТАНОВИ ДВИГАТЕЛИVolkswagen Golf 1,4 TGI (CNG)При модела Golf 1,4 TGI с мощност 110 к.с. двете бутилки за метан са разположени в задната част. Те събират общо 30 кг., като при разход от 3,5 кг на 100 км този автомобил би трябвало да предложи пробег от 450 км. Проблем пред Volkswagen е липсата на достатъчно зарядни станции, както и слабата информираност на хората ползите на метана като гориво. В концерна обаче възлагат надежди на още един такъв мотор – 1,0 TGI с 90 к.с., който се предлага на VW Polo, а вероятно ще се поставя още на VW T-Cross и на новото Audi A1.Volkswagenn Golf 1,5 TGI EvoДвигателят с обем 1,5 литра и мощност 130 к.с., ще се предлага и във версия с метан (CNG). При него настройките на електрическата турбина са различни от тези на бензиновата модификация, което позволява добро ускорение още на ниски обороти. Засега от Volkswagen не разкриват характеристиките на мотора, но се предполага, че те ще бъдат подобни на тези на предишния агрегат.ДИЗЕЛИСлед скандала Volkswagen обръща все по-сериозно внимание на дизеловите си мотори. На снимката е дизеловият EA288 2,0 TDI BiTurbo с мощност 240 к.с. , при който ще бъде използвана системата SCR. Това е технология, която пречиства вредните емисии на мотора със специален разтвор от карбамид – AdBlue. Неговата задача е да прихване отработените газове и неизползваното гориво, и да ги превърне в азот и вода на излизане от ауспуха. При SCR процесът се извършва два пъти, тъй като засяга и изпускателната система. Така ефектът от него се увеличава с 40%.Volkswagen Touareg TDIНовият Touareg все още не е представен официално, но се знае, че той ще получи същият този 4-цилиндров EA288 2,0 TDI. Моторът има електрическа турбина - e-compressor, която напълно премахва „турбо дупката” и съответно подобрява значително поведението си на пътя. Какви точно са разходът на гориво и екологичните показателите на агрегата, предстои да се разбере.ХИБРИДИ И ЕЛЕКТРОМОБИЛИВъв Volkswagen вече са готови с технологиите, които ще предложат в най-близко бъдеще. Германците ще залагат на така наречените „меки хибриди” с 48-волтов стартер-генератор или на по-сложна система с допълнителен електромотор с 34 к.с., който ще се поставя на предната или на задната ос. „Меките хибриди” ще осигуряват пробег от 2 км само на ток, докато тези, които ще се зареждат от електропреносната мрежа – до 80 км. При електромобилите целта е достигане на пробег 500 км, но това е в по-далечна перспектива.Volkswagen Tiguan MHEV PlusВ компанията са гототови с прототип на Tiguan, при който допълнителният електомотор с 34 к.с. е поставен на задната ос и така се получава система за задвижване на четирите колела. От  Volkswagen признават, че подобна система не е предназначена за сериозен оф-роуд, но пък е достатъчна да спре буксуването и да „измъкне” автомобила на заледен участък.  Хибридната версия на Tiguan 4WD ще се продава едновременно с тази, която е оборудвана със стандартно 4х4. Volkswagen Golf GTE-PerformanceОще един хибрид, на който германците ще разчитат в близките години. Тази модификация се зарежда от електропреносната мрежа, като разчита на електрически двигател с 34 к.с. и бензинов 1,4 TSI мотор с мощност 150 к.с. и 200 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,6 секунди, а средният разход на гориво е 2 л/100 км (според производителя, разбира се). Зареждането на батериите отнема 4 часа.Volkswagen e-up!Електрическият e-up! ще предложи пробег от 160 км с едно зареждане на батериите. Неговата мощност е 82 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,4 секунди. Максималната скорост е 130 км/ч. Общо-взето автомобил, който наистина е само преход към бъдещата електрификация на превозните средства.Снимки: Autonews 

Тагове: volkswagen
fallback
  • #25
    GOGO ( преди 4 години )
    За ръждата е вярно нписаното по долу.Даваш 35 000 хиляди и след 5 години лъскавото ти возило се превръща в ръждясъл сандък.Само заблуждават хорта - "лазерни заварки на купето" .... дрън дрън... Жалко за името VW Сервизите им са меко казано абсолютно некоретни.
  • #24
    Анонимен ( преди 6 години )
    дошо , дошоколко и да ревеш по VW - техните коли и от първите генерации се движат по улиците на цял свят!а от жълтите кошници, стане ли на 1 година и ръждата е плъзнала до 5 вече са полуизгнили, след 10 вече са в пълен разпад !
  • #23
    Анонимен ( преди 6 години )
    Фолк с Ваген,Винаги готви такива двигатели с които да може да прибира парите на собствениците му. Повечето дори и гаранцията не могат да избутат преди някой сериозен ремонт. Друг е въпросът, че контролираната качество чрез което правят продуктите си е на около 200к всичко дя почва да се скапва и да се принудиш да си купиш ново. Ето защо им върви оборота и продават много.
  • #22
    Пф... ( преди 6 години )
    малолитражни ширпотреби.
  • #21
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какви двигатели готви Volkswagen?Защо не изчакате да видим първо какво ще сготви, щот сега рибата още е в морето.Или си играем тука на махленски клюки.Ще ще ще, а дано, ама надали.
  • #20
    Факт! ( преди 6 години )
    Нали уж електрички щяха да пускат или те останаха за 3020 година?!
  • #19
    Анонимен ( преди 6 години )
    Големи новости, сменили турбото с ел-турбо и сложили Ево в името. Също и "нов" дизел.
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    В статията за LIDL пише че са доволни от Ауди, като от решаващо значение за смената им с БМВ е много занижената цена която са дали за да спечелят търга. А явно са я занижили доста за да ги подкопаят и пише че е съмнително че БМВ ще имат някаква серизона фианансова изгода.
  • #17
    Анонимен ( преди 6 години )
    а койота убиват клиентите си - системно !!!закривай тия измамници !
  • #16
    Ауто билд за 2 лева ( преди 6 години )
    Бъдещ двигател ВАЦ:хамстер-3 лв.колело за хамстер 15 лв.газ за хамстера след вурстчета безплатен.
fallback
Последни