fallback

Lancia Stratos за половин милион долара

Шаси с №44 от 1974 г. почти достигна тази цена

Lancia Stratos е една от легендите на ралитата от 70-те години, а историята на всяка една сглобена бройка – серийна или състезателна, е добре документирана. Все пак обаче от време на време се появяват изненади. Като тази Stratos HF Stradale от 1974 г., а както знаете Stradale указва, че става въпрос за серийната версия на модела, използвана, за да бъде получена хомологация за състезателната кола. Производствената серия на Stratos Stradale включва точно 492 коли, а това е шаси №44. Колата беше продадена на търг в Щатите, като в наддаването участваха 22 кандидати, а победителят спечели с цена от 475 000 долара. Сглобяването на този автомобил приключва на 1 юли 1974 г., но първата му регистрация е едва през юли 1977. Първият му собственик го кара около 20 000 километра, след което през 1980 г. го продава. Колата прекарва 40 години в Италия, след което заминава за САЩ. Важното е, че автомобилът върви с пълна сервизна история, както и всички данни за експлоатацията и реставрирането му. Точно преди търга колата е била сервиз, където се е наложил ремонт на окачването и карбуратора и автомобилът е получил нови спирачни дискове и гуми Michelin, идентични с тези, с които Stratos №44 е бил произведен през 1974. Серийната версия на рали боеца се задвижва от 2,4-литров V6 бензинов мотор с мощност 190 к.с. а двигателят работи с 5-степенна механична трансмисия.

fallback
  • #4
    Д ( преди 6 години )
    Не виждам проблем с управлението на Маркионе. Фиат имат много наследени проблеми, датиращи десетилетия назад. За да изтеглиш една такава фирма от тинята, трябва да се съсредоточиш върху малко и конкретни неща. Такива са Ферари, Алфа и достъпните модели на Фиат. Резултатите хич не са лоши. Можеш да видиш финансите на Фиат в finance.yahoo.com. Чистата печалба е в растеж последните години, а акциите са от 10-12 евро на 18. Какъв е проблемът с управлението на Маркионе?
  • #3
    dakk ( преди 6 години )
    Какви времена дойдоха да си спомняме за Ланча и моделите и от 70-те години.Все си мислех че някой можеше да я купи тази марка и да я спаси..С тази си история и модели Ланча не трябваше да се закрива,но Фият се управлява от Маркионе,който му е по лесно да закрива отколкото да гледа да запази нещо.На Ланча в днешно време например според мен щяха много да и подхождат хибридните технологии в комбинация с модерни двигатели и техния дизайн.
  • #2
    Гражданин на РБ от с ( преди 6 години )
    Е-е, няма теглич.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Култов автомобил!
fallback
Последни