fallback

Скандалите в автомобилната индустрия на Япония се разрастват

Subaru започна проверка на данните за разход на гориво на колите си

Ръководството на Subaru обяви, че е започнало вътрешна проверка на за разхода на гориво на цялата си моделна гама. Причината е, че хората, извършващи финалната инспекция на вече готовите автомобили, не са имали нужната квалификация за подобно нещо.Проблемът се появи още през лятото, като освен в Subaru същото се случи и при друг меестен произведител – Nissan, който дори беше принуден да спре работата на японските си заводи. Оказа се, че в продължение на 30 години проверкатата на новите коли в двете компании е правена от служители, които не са имали право на това.Наложи се намесата на съответните държавни регулаторни органи, които се съмняват във верността на обявените от Subaru данни за разхода на гориво. Официалната позиция на компанията е, че се прави проверка и това доведе до спад на акциите на производителя - първо с 10%, а след това с нови 8%.Историята обаче доста подозрително напомня за случилото се преди година с Mitsubishi Motors. Тази компания беше уличена, че в продължение на повече от 20 години е фалшифицирала данните за разхода на гориво на своите модели. Тогава сигналът до властите е подаден от Nissan. Малко след това Mitsubishi почти фалира и беше погълната именно от алианса Renault-Nissan.Сега сигналът срещу Subaru е подаден от Toyota. Двете компании са в близки отношения, като Subaru прави за Toyota купето GT86, което всъщност представлява Subaru BRZ. Дали всичко това е само съвпадение или метод, който се превръща в практика, ще се разбере съмсем скоро.Със сигурност обаче, ако подозренията се потвърдят, Subaru ще трябва да изтегли в сервизите си огромен брой коли, а също така и ще плаща астрономически глоби. А това е нещо, с което малката компанията трудно би се справила. И съответно ще я принуди да загуби независимостта си.Скандалът също така се отразява и на имиджа на японската автомобилна индустрия, който досега беше безупречен. Случилото се с производителя на въздушни възглавници Takata, с концерна Kobe Steel, доставящ стомана за най-големите местни автомобилни компании, както и с Mitsubishi, обаче ще промени това мнение.Снимка: Autoreview 

Тагове:
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    субару са собственост на койота така или иначе !а че са менттета за дошоваци, латиноси и *** ,тава и децат го анзят
  • #7
    Аксел ( преди 6 години )
    Питам се, не само по отношение на Субару, а на всички автопроизводители, трябва ли да се чака да стане скандал, за да си проверят параметрите на колите, в това число и тези за разхода и отделяните вредни емиции. Това не трабва ли да се контролира непрекъснато и вътрешно и от органи за контрол и замерване.
  • #6
    Achtung ( преди 6 години )
    Става ли дума за пари, няма Американци, няма Германци, няма Японци, всеки с всички средства се бори за парче от баницата. *** трябваше още вярва в легенди и си прави кумири....
  • #5
    112 ( преди 6 години )
    Кофти номера си правят но поне се лъжат едни други. Немците го набиват на всички с тези отровни дизели.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    ХахахАх тази "Лъжа" с помпането на гумите се прави от всички, само дето за германците това не е лъжа, а си е нормален "метод на измерване". Доказаха, че немците лъжат най-много в разхода на гориво, който декларират.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колкото приятели със Субарота имам, все правят нещо, все нещо е счупено, и то тежки дефекти. Така че не е бил само чичкото, който проверява разхода.
  • #2
    zoom-zoom ( преди 6 години )
    Тойота иска да лапне суби... Аз така разбирам статията!
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Безупречен - да бе. Всеки, който поне малко следи автомобилната индустрия, знае, че японското качество е като идеалния мъж - всички говорят за него, но никой не го е виждал.
fallback
Последни