fallback

9-те най-странни автомобили с волан по средата

Пирамида на колела и много други необичайни машини, в които до шофьора има място за двама

Слабоизвестната компания Scuderia Glickenhaus, която е собственост на бизнесмена и режисьор Джеймс Гликенхаус, наскоро показа своя суперавтомобил със средно разположен двигател - 004S. Интересното при него е, че воланът е разположен по средата на кокпита, което позволява на двама пасажери да седнат от двете страни на шофьора.Разработката на такива автомобилни интериори не е нещо ново в света на автомобилната индустрия. Подобни проекти са се появявали и преди, а основната мотивация на инженерите е, че разполагайки волана в средата, се осигурява идеален обзор , а центърът на тежестта се измества в средата на шасито, където му е мястото. Разбира се, има и много недостатъци, които обаче не са попречили на много компании да експериментират значително с концепцията. Представяме ви най-странните автомобили в света с волан по средата.Panhard et Levassor DynamicСъздаден е през 1936 г. и е много напредничав за времето си автомобил с вградени фарове, обтекаеми форми, самоносещо купе и независимо предно окачване. Най-интересната част на този автомобил обаче безспорно е позицията на волана, а именно в средата на таблото. Предната седалка представлява гигантски диван, на който могат да седнат общо трима души. Считало се, че специфичната позиция на волана подобрява обзора навън, но собствениците започнали да се оплакват, намирайки решението за непрактично. В резултат на това, от 1939 г. компанията започнала да предлага модела с ляв волан.Ferrari 365 P Berlinetta SpecialeЕдин от първите автомобили на Серджо Пининфарина се появява на бял свят през 1966 г. В широката за един истински спортен автомобил кабина има специално място, отредено за шофьора - в средата. За разлика от Panhard et Levassor Dynamic, обаче, тук пасажерите стоят малко по-назад от него. Автомобилът остава в историята просто като концепт, тъй като до серийна версия така и не се стига. По това време Енцо Ферари смятал, че улична кола със средно разположен V12 двигател би била твърде опасна. Били създадени само две такива коли, втората от които била подарена на шефа на Fiat - Джани Аниели. Впоследствие, стилистиката на Ferrari 365 P Berlinetta Speciale вдъхновила бъдещите модели на италианската компания.Bizzarrini MantaПрез 1968 г. Джорджето Джуджаро и Алдо Мантовани създали в покрайнините на Торино дизайнерското ателие Studi Italiani Realizzazione Prototipi, което скоро сблед това сменя името си на ItalDesign. По време на автосалона в Торино, именно това студио представя своя концепт Bizzarrini Manta, който твърди се е способен да развие максимална скорост от 330 км/ч. Автомобилът със средно разположен двигател има много ниско купе, но доста просторен интериор със средно разположен двигател. Въпреки това, шофьорът не виждал много от случващото се навън, тъй като челното стъкло е изключително наведено, което значително ограничава обзора. Добре че е само концепт.Techrules RenПрез 2015 г. Джуджаро напусна собственото си ателие ItalDesign, което в това време се вля в рамките на концерна Volkswagen. Италианецът основа нова фирма, наречена GFG Progetti, която започна да работи с азиатски производители на автомобилиВ 2015 г. Джуджаро покинул собственное ателье ItalDesign, к тому времени ставшее частью концерна VW, и основал новую фирму GFG Progetti, которое решило работать с автопроизводителями из Азии. Първата му задача била разработкана на китайския суперавтомобил Techrules с неговите извънземни микротурбини, произвеждащи ток за общо шест електромотора с мощност от скандалните 1305 к.с. Подобно на шейсетарската Manta и тук шофьорът стои по средата, но малко пред своите спътници. Над кабината има изцяло прозрачен купол с индивидуални “балони” за всеки един от тримата вътре.Citroen KarinCitroen Karin е необикновен не толкова със своята триместна конфигурация на интериора, а с цялостното си излъчване. В негово лице, на автомобилното изложение в Париж през 1980 г., била представена една истинска френска пирамида на колела. Шофьорът бил разположен точно в средата й, а малко зад него от двете му страни седели пасажерите.Специален монитор и всички сигнализиращи лампи били разположени вътре в окръжността на волана, а на бутоните и различните превключватели било предвидено място на огромната кормилна колона. Двигателят бил бензинов.McLaren F1Това е може би най-известният сериен автомобил със средно разположен...шофьор. С резултата си от 391 км/ч, до 2005 г. McLaren F1 държа титлата за най-бързия сериен автомобил на планетата, преди рекордът му да бъде подобрен от Koenigsegg CCR. Както става ясно и от името му, McLaren F1 използва някои от технологиите на болидите във Формула 1. Това е първият сериен автомобил с купе, изработено изцяло от карбон, а капакът на 6.1-литровия BMW двигател M12, разполагащ с 636 к.с. и 651 Нм максимален въртящ момент, бил покрит с истинско злато, което е най-добрият топлинен проводник. От 1992 г. до 1998 г. са произведени малко над 100 състезателни коли McLaren F1, а уличните версии са точно 64.Murray T25Небезизвестният бивш инженер от Формула 1 - Гордън Мъри, който впрочем участва и в разработката на McLaren F1, през 2010 г. създава микроавтомобила Murray T25. Конкурентният на Smart автомобил се задвижва от 660-кубиков двигател с мощност 52 к.с., гарантиращ разход от малко над 3 л/100 км. Впоследствие била разработена и електрическата версия T27, която е способна да измине максимален пробег с едно зареждане от 130-160 км. Подобно на McLaren F1, градският автомобил също има триместен интериор с шофьор по средата. През 2017 г. Мъри основава нова фирма за производство на суперавтомобили, но с нормална позиция на волана.Mclaren BP23Новият хиперавтомобил на McLaren, станал известен под заводското обозначение BP23, има амбициите да се превърне в новия F1 и може би заради това инженерите са запазили средното разположение на шофьора. От компанията разпространиха снимка на тестовото “муле” на колата с купе на 720S и тестовия пилот Крис Гудуин зад волана. Тройката в името на колата намеква за броя на седалките в интериора. Подробности за колата, която ще се казва официално Hyper-GT, засега се пазят в тайна. По неофициални данни той ще получи 4.0-литров V8 двигател с 1000 к.с. Въпреки цялата мистерия около още несъществуващата кола, всички 106 бройки от серията са разпродадени.Nissan BladeGliderОще през 2013 г. Nissan представя на автосалона в Токио своя концепт BladeGlider, който веднага направи впечатление с необичайния си клиновиден силует. Шофьорът в него седи в центъра на шасито, което позволило на дизайнерите да заострят така “носа” на колата и да направят предната следа доста по-малка от задната. Три години след премиерата на концепта, стана ясно, че японците не са се отказали от идеята си и дори разработиха няколко работещи прототипа в сътрудничество с Williams Advanced Engineering. Благодарение на двата си електромотора с обща мощност от 354 к.с. и 707 Нм, BladeGlider може да се ускори до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди.Снимки: Производителите 

fallback
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Небезизвестният бивш инженер от Формула 1 - Гордън Мъри, който впрочем участва и в разработката на McLaren F1Да кажеш че Мъри е участвал в разработката на F1 е все едно да кажеш че Колю Фичето е участвал в построяването на моста на река Бяла
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Браво! Успяхте да надминете собствената си некадърност с превода на тази статия!
  • #3
    carpe_diem ( преди 6 години )
    Туизито сте пропуснали :D :D :D
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    превеждали са за руснаци ;), некоя рубла да изкарат
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    " Джуджаро покинул собственное ателье ItalDesign, к тому времени ставшее частью концерна VW, и основал новую фирму GFG Progetti, которое решило работать с автопроизводителями из Азии. " Тук сте позабравили превода :D
fallback
Последни