fallback

10 правила за шофиране през зимата

Електронните асистенти и качествените гуми не винаги могат да помогнат

Съвременните автомобили понякога провокират отпускане от страна на шофьора, който се доверява изцяло на електронните асистенти. Само че нито най-модерните системи за безопасност, нито добрите гуми, нито задвижването на четирите колела са всемогъщи през най-тежщия период на годината – зимата. Ето 10 прости съвета, които могат да спестят много неприятности на шофьорите през следващите няколко месеца.1. Основното правило, което пренебрегват много водачи, е че през зимата трява да се промени стилът на шофиране. Трябва да се действа по-внимателно – плавно и деликатно, тъй като ледът под гумите не търпи резки маневри. Обличането на обемни дрехи и на обувки с дебели подметки не е за препоръчване, тъй като те пречат на управлението на автомобила.2. За да се избегне боксуване при тръгване върху ледено покритие, е нужно внимателно натискане на педела на газта. „Скачането” върху него почти сигурно ще навлече проблеми. Нужно е също е да се следи внимателно за ъгъла на завиване на колелата – те трябва да сочат направо.3. През зимата водачът винаги трябва да бъде с един ход напред, тоест да предугажда и съответно да изпреварва събитията на пътя. Това означава да следи не само за случващото се пред него, но и за останалите автомобили в близост. Увеличената дистанция от предното превозно средство е задължителна. Основно правило е „гледаш, не където отиващ, а там, където искаш до отидеш”. Това означава, че следиш не за влизането в завой, а за излизането от него. И не за препятствието на пътя, а за неговото преодоляване.4. Как да разберем какво е покритието под колелата, за да бъдем наясно с поведението на автомобила? Ако няма никой друг на пътя, може на няколко пъти да се натиснат спирачките. Вибрациите на ABS-системата ще предупредят шофьора дали пътят е хлъзгав.5. Ако автомобилът занесе, в никакъв случай не бива рязко да се маха крака от газта или да се натиска спирачката. За да се компенсира занасянето, трябва бързо да се обърне волана, след което да се върне в изходно положение.6. При хлъзгава настилка винаги се опитвайте да насочвате колелата там, където сцеплението с пътя е най-добро в дадения момент. Петната от чист асфалт, снежните островчета и старият лед позволяват на гумите по-добро сцепление с пътя и често стабилизират колата, когато тя започне да поднася.7. При покрит със сняг път е най-добре да се придържаме към коловозите, образувани от преминали преди това автомобили. Ако по една или друга причина това е невъзможно, трябва да се държи здраво волана, за да не се позвоява на автомобила да се „разхожда” в различни посоки.8. Дори най-полезните знания, усвоени на теортия, няма да помогнат в екстремна ситуация. Затова е добре тези движения да бъдат отработени по-рано. Хубаво е да се „тренира” на празно място, където няма други автомобили. За да се научи един шофьор да се справя с леда и снега през зимата, основното е той да не се страхува от тях.9. Не забравяйте да подготвите колата си за зимата. Освен стандартните процедури (смяна на антифриз и слагане на зимни гуми) е желателно да се направи обработка на каросерията, на уплътнителите на вратите и ключалките. Не е излишна и смяна на филтъра в салона, тъй като заради лошата циркулация на въздуха прозорците се изпотяват по-бързо. Задължителна е и смяна на чистачките – ако те са износени, по-добре не излизайте на пътя.10. Последно, но не и най-маловажно – зимните гуми. Техният протектор трябва да има дълбочина от минимум 4 мм, но дори той не е гаранция за безаавирийно придвижване. Гумите имат свойството да остаряват и да губят еластичност. Затова е нужно старите гуми да бъдат заменени с нови. 

Тагове:
fallback
  • #6
    И най-важното ! ( преди 3 години )
    Не карайте задни мерцедесчета!
  • #5
    И най-важното! ( преди 7 години )
    Не карайте задни бенвета!
  • #4
    нововнос ( преди 7 години )
    Моето поведение на пътя през зимата е горе долу такова:- Читави Зимни Гуми, изчистени всички стъкла на колата преди тръгване, резервоар пълен над половината по всяко време, спокойно шофиране и задължително спазване на дистанция, дефанзивно каране и без нерви, лопатка в багажника, вериги и кабел за подаване на ток за всеки случай.
  • #3
    Шафьор ( преди 7 години )
    Повечето съвети по-горе могат да се обединят с един - при зимни условия караш все едно между подметките ти и *** има сурови яйца и натискаш внимателно, за да не ги счупиш.
  • #2
    Ммм ( преди 7 години )
    Това с антифриза е за тези които през лятото карат с вода, не се отнася за нови или сервизно обслужвани по-стари автомобили. Що се отнася за това да се пробва през зимата с краткотрайно натискане на спирачките състоянието на асфалта, да това е хубаво,но имайте в предвид че следващият участък може да е коренно различен. Без аварийно през зимата за всички които четат поста.
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хубави съвети. Полезни наистина, но за съжаление малко хора ги спазват...Само това за антифвиза нещо не го разбрах?Преди всяка зима трябва да го сменям ли?В книжката на колата ми пише смяна на антифриз на 160 000 км. Колата ми е на 75 000 км и според препоръките, трябва да го сменям. Е да, ама не!Колата ми е гаранционна и не бих сменил самоволно антифриза и да ми отпадне гаранцията, ако нещо стане.
fallback
Последни