fallback

Toyota с нова програма за повишаване на ефективността

Toyota и ефективност на производството – през последните години това станаха две идентични неща.

Японският автомобилен гигант обаче не спи на стари лаври. Днес Toyota иска да бъде не само най-големият производител на автомобили в света, но и най-ефективният. Сега фирмата обяви нов план, който трябва да направи производството още по-ефективно, като излишните разходи бъдат сведени до минимум. Шефът на Toyota Катсуаки Уатанабе обяви програма, наречена “Value Innovation” (VI), която трябва да преоцени подхода на цялата група към проектирането, производството, рекламата и продажбите на автомобили с марка Toyota. Точното съдържание на програмата не е публикувано, но Уатанабе разясни, че става въпрос за подобряване ефективността на развойната и изследователска дейност, понижаване на производствените разходи и за по-нататъшно намаляване на човешкия труд при производството на автомобили. Всъщност сегашната програма VІ е продължение на обявената преди пет години програма “Construction of Cost Competitiveness in the 21st Century” (CCC21), която по последни данни позволи на Toyotа да спести над 50 милиарда долара за това време. Сега финансистите на японската фирма обещават с новата програма VI годишно да се икономисват по още 2 милиарда долара. При Toyota, както и при останалите производители, през последните години печалбите падат, поради растящите цени на труда, енергията и основните материали. От Toyota поясниха, че eфектът от изпълнението на новата програма ще стане ясен към 2010 г.
Тагове:
fallback
fallback
Последни