С помощта на новата си марка Polestar и парите от Китай шведите могат да вгорчат живота на Мъск
Шведският производител Volvo е основният конкурент на Tesla Motors при луксозните електромобили, като това се дължи на сериозната подкрепа, която скандинавците получават от китайския си собственик Geely. Това е мнението на експерти в бранша, според които именно китайският пазар ще се окаже мястото на големия сблъсък между двете копании, съобщава Automotive News.Двете марки имат различен подход към нещата, което обещава сериозна битка за клиенти. В Tesla залагат предимно на лъскави продукти и си поставят високи цели, в които основна роля играе шефът на компанията Илон Мъск. На свой ред във Volvo залагат на 90-годишния си опит, който в комбинация с финансирането от Китай може да изведе фирмата като №1 при луксозните и високотехнологични електрически автомобили.Новата стратегия на Volvo за електрификация на цялата моделна гама през 2019 г. вече започна да работи с пускането на марката Polestar. Нейният първи автомобил е хибридно купе, което ще бъде последвано от електрически седан, както и от SUV на ток. Всичко това става реалност благодарение на подкрепата на Zhejiang Geely Holding Group, която купи Volvo от Ford Motor Co. през 2010 г. До момента китайците са инвестирали в шведския производител над 11 млрд. долара, които отиват за направата на модерни технологии и съответно предлагането на още по-качествени продукти. За първите 10 месеца от 2017 г. Volvo е продал 461 313 автомобила в цял свят. Целта пред компанията е през 2020 г. резултатът да бъде 800 000 бройки на година.„Изглежда Volvo и Geely уцелиха момента, в който да атакуват пазари. Всичко, което предлагат – и като автомобили, и като услуги, е впечатляващо, така че нещата се подреждат много добре. Ако Polestar предложи и електромобил, който да се конкурира с Tesla Model 3, нещата ще станат още по-интересни”, коментира Дейв Съливън, анализатор в AutoPacific. Важна крачка в тази насока е решението на Volvo моделите на Polestar да се предлагат само онлайн. Все пак вече продадените коли ще се обслужват в сервизите на дилърите на Volvo, а отделно ще има и шоу-румове, в които клиентите да могат да видят автомобилите наживо. Като цяло обаче шведите имат различен подход при продажбата и това се харесва на хората.Именно наличието на дилърска и сервизна мрежа на Volvo ще помогне до голяма степен на продажбите на Polestar в повече от 50 щата на САЩ. В същото време шведите разполагат с 3 произведствени центъра в Китай, както и с огромна търговска мрежа в тази държава – нещо, което Tesla все още няма. Това дава още едно предимство на скандинавците в борбата срещу компанията на Илон Мъск.Снимки: Volvo