fallback

ЕС ще се бори с Китай за електромобилите

Европа също затяга стандартите за вредни емисии

Европейската комисия планира да върне Европа на картата на развитието на електромобилите, тъй като в момента Стария континент изостава от Китай, Япония и САЩ. „Конкуренцията е налице – заяви вицепрезидентът на комисията Марош Сефкович. – Таксиметровите компании в Брюксел използват китайски електромобили. Автомобилът е създаден в Европа и сега трябва да бъде преоткрит отново тук.” Най-общо казано, ЕК планира сериозни стимули, за да накара автомобилните производители да произвеждат все повече електромобили. Властите в Китай поеха твърд курс към електрификация на автомобилния парк на комунистическия гигант, основно заради изключително високото ниво на вредни емисии, най-вече в големите градове. В Китай се залага на квотите, които трябва да изпълняват автомобилните производители, присъстващи на местния пазар, докато в Европа подходът е по-нюансиран и основно се състои в това, че отделните държави дават отстъпки и бонуси на купувачите на електромобили. Но в Европейския съюз има и държави, които дават изключително скромни поощрения при покупката на електромобил и България е идеален пример за това. Действията на ЕК могат да се приемат и като позакъсняла реакция на глобалния скандал „Дизелгейт” на Volkswagen, който струва милиарди на компанията и я насочи към електрифициране на моделите, както и към пълно загърбване на дизеловите мотори. Освен това, ЕС планира намаляване с 30 процента на нивото на отделяния въглероден двуокис от новите автомобили до 2030 г., като за сравнение се приемат нивата от 2021 година, които са 95 грама на километър. От ACEA заявиха, че тази цел е твърде агресивна и прогнозираха, че макар и трудно за 2030 година може да се постигне намаление с 20%.

Тагове: CO2
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Всъщност докато електромобилите разчитат на стимули от държавата за да се продават ще си останат това което са и сега - нишов пазар. Ако искат наистина да пробия трябва технологично да надминат двигателя с вътрешно горене по всички параметри . Така че това със субсидиите е просто поредно разхищение на обществени средства без реален резултат.
  • #6
    @ реалист ( преди 7 години )
    Реалиста, ти електромобил ли караш? И до морето ли ходиш с него? В България електромобили ще се карат когато първо хората имат достатъчно пари за нова ел. кола прсто защото втора ръка почти няма. И второ когато държавата почне да дава адекватни стимули за тези коли. В други държави с много по-високи заплати хората с електромобили получават парични и др. бонуси а тук където сме най-бедните в Европа не.
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пенке, до миналата година използваше тока само да си готвиш, сега стана фенка на тесли и чукчета ли, *** ?
  • #4
    Нивомер ( преди 7 години )
    И как ще намалят нивата на вредните емисии? Като кажат, че на хартия колите горят 2/100?За намаляване се признава само намалена употреба на петролни горива, а засега от година на година потреблението все расте и расте.
  • #3
    пена ( преди 7 години )
    Нали електромобилите не ставали и нямали бъдеще? Е сега швабите ще догонват, понеже са много надути и не престават да се осират!
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Абсолютно!Реалиста е напълно прав.Единствената далавера да караш нафтова печка е да имаш от къде да вземаш крадена нафта. Ако си го взел без да има от къде да се снабдяваш с гориво по втория начин си е пълна набутвация. Като сложиш всичките разходи и удариш честата излиза, че от дизела по-скъпо няма. Ама то сметките се правят от хората с акъл. Тези, които го нямат смятат само колко гори и колко струва горивото без дасметнат другите разходи.
  • #1
    реалист ( преди 7 години )
    В България електромобили ще се карат само, когато на населението му се пререже възможността да кара с крадена нафта !!!
fallback
Последни