Европейската комисия планира да върне Европа на картата на развитието на електромобилите, тъй като в момента Стария континент изостава от Китай, Япония и САЩ. „Конкуренцията е налице – заяви вицепрезидентът на комисията Марош Сефкович. – Таксиметровите компании в Брюксел използват китайски електромобили. Автомобилът е създаден в Европа и сега трябва да бъде преоткрит отново тук.” Най-общо казано, ЕК планира сериозни стимули, за да накара автомобилните производители да произвеждат все повече електромобили. Властите в Китай поеха твърд курс към електрификация на автомобилния парк на комунистическия гигант, основно заради изключително високото ниво на вредни емисии, най-вече в големите градове. В Китай се залага на квотите, които трябва да изпълняват автомобилните производители, присъстващи на местния пазар, докато в Европа подходът е по-нюансиран и основно се състои в това, че отделните държави дават отстъпки и бонуси на купувачите на електромобили. Но в Европейския съюз има и държави, които дават изключително скромни поощрения при покупката на електромобил и България е идеален пример за това. Действията на ЕК могат да се приемат и като позакъсняла реакция на глобалния скандал „Дизелгейт” на Volkswagen, който струва милиарди на компанията и я насочи към електрифициране на моделите, както и към пълно загърбване на дизеловите мотори. Освен това, ЕС планира намаляване с 30 процента на нивото на отделяния въглероден двуокис от новите автомобили до 2030 г., като за сравнение се приемат нивата от 2021 година, които са 95 грама на километър. От ACEA заявиха, че тази цел е твърде агресивна и прогнозираха, че макар и трудно за 2030 година може да се постигне намаление с 20%.