Асоциацията на афро-американската преса в САЩ стана поредната организация, която се присъедини към бойкот към продуктите на BMW. Причината за недоволството е, че в официалните дилърски центрове на баварския производител зад океана работят твърде малко цветнокожи, съобщава Automobilewoche.За бойкот на автомобилите на BMW първи призова известният борец за правата на чернокожото население на САЩ - Джеси Джексън. Според него, в салоните на официалните дилъри на марката работят ограничен брой афро-американците и представители на други малцинства в страната. Към призива на Джаксън бързо се присъединиха голям брой правозащитнии организации. Сега това прави и Асоциацията на афро-американската преса, която призова своите 47 милиона читатели в САЩ да не купуват колите на BMW. Това е на път да се окаже огромен проблем за германския производител, защото Асоциацията е много влиятелна и популярна организация и има доста последователи.Президентът на Асоциацията - Дороти Ливел, директно заяви, че "BMW иска да получава доларите на афроамериканците, но не е склонна да ги разделя с тях". "Ние ги бойкотираме, защото и те ни бойкотират", коментира Ливел пред немските журналисти.Статистиката показва, че цветнокожото население на САЩ фактически почти не е представено в търговските представителства на BMW. От 364 дилърски центъра само в 21 има представителите на етническите малцинства - 9 азиатци, 7 афроамериканци и 5 латиноамериканци.Неясно е обаче по какъв критерий за бойкот е нарочен именно BMW, тъй като при някои други марки нещата стоят още по-зле. Според Süddeutscher Zeitung, по дял на представители на етнически малцинства в своите дилърства баварците са по средата. При компании като Hyundai, Fiat и Lexus нещата са по-добре, но пък при Ford, Audi и Mazda са много по-зле.От BMW категорично отхвърлят всички обвинения, като твърдят, че политиката на компанията през последните 10 години е да назначава на работа представители на различни етнически групи. И такива както сред работниците и дилърите, така и сред мениджърите. Дори в компанията действа специална програма за обучение на малцинствата, за да могат те да получат управленски позиции и да участват в продажбата на автомобили.Има и още нещо - в BMW недоумяват защо обвиненията са срещу компанията, след като от нея не зависи нищо в случая. Търговците на автомобили в САЩ са частни фирми, които сами решават кого да назначат на работа.Снимка: Autonews