fallback

Внимание, есента дойде: 5 съвета към младите шофьори

Тези препоръки може да изглеждат банално, но изпълнението им спестява много неприятности

Обикновено зимата е най-тежкият сезон за шофьорите, но и есента може да създаде доста проблеми, особено на тези с по-малко опит. Ето няколко съвета, които е добре да се спазват, защото това със сигурност ще спести доста неприятности.1. Купете си нови чистачкиАко чистачките на вашия автомобил са на повече от 10 000 км, то с голяма доза сигурност може да се предположи, че е дошло време за тяхната смяна. Запомнете: ако чистачките ви оставят непочистени участъци от стъклото, след като са преминали през тях, значи някой от основните им елементи е увреден. Тогава трябва веднага да бъдат заменени с нови. 2. Преди тръгване почистете фароветеХубаво е това нещо да стане навик при всеки шофьор, чийто автомобил няма система за измиване на фаровете. През есента вали и съответно има кал по пътя, която се залепва именно на светлините и намялава тяхната ефективност. Тест, проведен от германски експерти, показва, че с чисти фарове обикновено се вижда на разстояние от 55 метра. Ако са зацапани, дистанцията намалява с 3 метра, а ако са много мръсни – с повече от 10 метра.Сега нека пресметнем – при скорост от 60 км/ч за 1 секунда се изминават около 17 метра, което не е никак малко. И при възникване на опасна ситуация на пътя именно тази секунда може да не стигне на някой и това да се окаже фатално.3. Слагайте си задължително сигналната жилеткаЗадължително поставят своята сигнална жилетка, ако ви се наложи по една или друга причина да спрете край пътя. Особено в тъмната част на деня, когато вали дъжд. Тук отново се връщаме към резултатите от проведените експерименти. Те показват, че човек със светлоотразяваща жилетка се вижда на разстояние от 100 метра. А този, който е облечен в обикновени дрехи, се забелязва едва на 55 метра.4. Използвайте фаровете против мъглаЕсента е сезонът на мъглите и именно заради това са измислени и специални фарове на автомобилите. За разлика от късите светлини, те дават плосък и широк хоризонтален лъч, който „разрязва” мъглата (при стандартните фарове светлината се отразява и разсейва, а когато вали, се образува пелена). Включените фарове срещу мъгла ви гарантират и че не нарушавате правилника за движение, като освен това не заслепявате и водачите на другите автомобили.5. Не бързайтеКогато на пътя асфалтът е мокър, трябва да бъдете готови за влошаване на управляемостта на автомобила и да увеличаване на спирачния път. Затова се опитайте да не бързате. Намалете скоростта, следете маркировката (ако има такава)  и внимавайте, особено на места, където се е натрупала повече вода. Аквапланингът е една от най-опасните ситуации, които възникват на пътя през този сезон.

Тагове:
fallback
  • #21
    Колев ( преди 6 години )
    Внимавайте за състоянието черен лед - тънък слой вледенена влага, който трудно се вижда. Дори електронните асистенти не винаги могат да ви помогнат с него. Случва се октомври-ноември рано сутрин.Не натискайте спирачката в завой, или я натискайте много много леко.Използвайте моторна спирачка доколкото ви е възможно. Пести гориво, накладки и дискове, заради принудителния празен ход на двигателя.Ако колата стане неуправляема, пуснете спирачката ако я държите.Лека и безаварийна на всички :)
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ае вие кви хората сте, закона за тва е написан, за да не се спори, онея тръгнали да ми спорят за всяка запетая.То по тоя начин всеки може да си възприема написаното в закона както на него му харесва.За единия означавало намалена видимост като се стъмни, за другия за газарлъка.Ами на мойта се включват сами и не знам кога.Мисля,че като завивам и понякога през деня.Не знам наистина кога се включват и такива коли сега кво ? Не спазват закона ли ?
  • #19
    Jey leno ( преди 6 години )
    Както казах ,когато са регулирани и не са сложени 100w крушки всичко си е ок,но когато имаш ксенон на фар без лупа,тогава какво ти какво ще кажеш??
  • #18
    Jey leno ( преди 6 години )
    Плюс това в Бг дупки и неосветени пътища колкото искаш,затова и пускаме долните фарове ,в белите държави пътища прекрасни,осветени не се чудиш в локвата има ли дупка,няма ли?
  • #17
    Jey leno ( преди 6 години )
    Не съм съгласен за фаровете за мъгла,защото когато са заводски и регулирани не пречат въобще,по скоро се питам защо не глобяват тези с китайските ксенони сложени на фар без лупа,щото заслепяват 100 пъти повече,ама в Бг всичко е наопъки!!!
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не мога да схвана що за селения е това да се кара масово с фарове за мъгла. Често пътувам из Европа и там ако видя някой да кара така съм сигурен че е от нашите географски ширини. Рядко го виждам но го има. Като вляза в Румъния или Сърбия започва по често да се вижда а у нас е масово. У нас съм забелязал че най често из Родопите карат така. Кърджали Смолян Велинград.
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Намалената видимост е описано кякво е. При тъмнина не е намалена видимостта и се ползват фарове а не халогени. Това ти какво тълкуваш и как си е за твоя сметка. Ясно е написано кога се ползват но трябва да се чете и да се мисли. Ти не си направил нито едно от двете. Чете се не само закона а и правилника за неговото изпълнение. Имаш късмет, че не си в чужбина, защото там изобщо няма да ти се обясняват и ти слагат глобата та стой та гледай. После на армунския поп се опликвай ако щеш.
  • #14
    намалена видимост ( преди 6 години )
    Намалена видимост е налице при здрач, мъгла, валеж, запрашеност, задименост и други подобни. (Закон за движението по пътищата)Така е написано в закона.Тозно по този начин можеш да отървеш акта.Намалена е видимостта и когато няма улично осветление.Малко е размито, но така си пише в законе, не е само мъглата в графата намалена видимост.
  • #13
    m ( преди 6 години )
    Чл. 74(1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 м.
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Някои карат на фарове за мъгла защото крушките им се сменят по лесно,като изгорят.
fallback
Последни