fallback

Porsche няма да прави хибриди с ръчни скорости

От ръководството признават, че няма особена логика в подобна комбинация

В един момент беше широко разпространено мнението, че Porsche е една от най-инатливите автомобилни компании. Дълги години щутгартци смятаха, че всичко различно от култовото им спортно купе 911 е нищо повече от ерес. Ако го няма характерния профил – не става, ако го няма боксерния двигател – не става, ако същият не е монтиран зад задния мост – отново не става.Впоследствие обаче много неща се промениха и компанията извървя дълъг път в последните две десетилетия. По това време бяха представени по-достъпните модели със средно разположен двигател – Boxster и Cayman. Появи се луксозният седан с четири врати – Panamera, а може би най-важният революционен за марката модел стана SUV машината Cayenne. Впоследствие излязоха и различни разновидности на някои от тези модели, например компактният джип Macan, а всички останахме потресени от хибридния суперавтомобил 918. Появиха се и много хибридни версии на „стандартните модели“, а светът се запозна с електрическата концепция Mission-E. Имайки предвид всичко това, едва ли има някой, който би се осмелил да каже, че Porsche е застинала в развитието си.По време на представянето на новия Cayenne, журналистите от Road & Track са имали възможността да разговарят с д-р Гернот Дьолнер, който е вицепрезидент на моделната гама на Panamera, а също така е и един от инженерите, работили по Panamera Hybrid и 918. Според него, смисъл от хибридни и електрически автомобили има единствено в комплект с автоматична или полуавтоматична PDK скоростна кутия. Според Дьолнер новите хибриди на Porsche ще бъдат изцяло изпълнени в тази насока, като по този начин ще се гарантира тяхната ефективност и нисък разход на гориво.Това, разбира се, не е революционна новина, имайки предвид, че на пазара никога не е изобилствало от хибриди с ръчни скорости. Повечето от тях впрочем, са дело на японската компания Honda. Реално не съществува никакъв проблем един хибриден автомобил да има механични скорости, но от друга страна това не е особено логично, тъй като развитието на технологиите гарантира, че автоматиците са доста по-добри в икономичността от хората. В момента гамата на Porsche не предлага хибриден модел с механична трансмисия,така или иначе. Единствено Panamera Hybrid се предлага с PDK трансмисии без значение от това дали се задвижва с бензинов, дизелов двигател или хибридна система. Същото важи и за Cayenne.Какво тогава означава новата информация, че клиентите няма да могат да комбинират хибридна система с механична трансмисия в никое бъдещо Porsche. В идните години на пазара се очакват хибридни версии на модела, от който започна всичко – култовата 911-ка. Смелостта на Porsche се простира дотам, че всъщност ще лиши хибридните версии на 911 от възможността шофьорите им сами да сменят скоростите. Именно тази „функция“ е от особена гордост за Porsche в момента, тъй като на пазара почти не останаха истински спортни автомобили с механични скорости. В тази връзка, бъдещите 911-ки, в това число и спортните модификации GT3 RS, GT2 RS и Turbo, ще могат да бъдат поръчани само с полуавтоматичните PDK трансмисии на Porsche. В случая на хибридното Porsche този тип трансмисия няма да влошава времената за обиколка на автомобила, а ще се грижи за постигането на по-нисък разход на гориво.Кой би предположил, че компанията, която понесе недоволството на феновете заради решението си да монтира двигател с водно охлаждане в емблематичното 911 и да създаде джип, сега ще разработва напредничави технологии за намаляване на разхода на гориво и развиването на хибридните технологии? Снимка: Porsche

fallback
fallback
Последни