fallback

Новият Mitsubishi Lancer вещае край на кризата във фирмата

Някои специалисти определят новия Mitsubishi Lancer като японска технология + дизелов двигател от VW = превъзходно поведение на пътя.

Mitsubishi сега предлага в Европа деветото поколение на Lancer, което има всички шансове да докаже, че кризата в японската фирма е преодоляна. Първо на пазара излиза версията „спортен седан”, хечбека с пет врати ще видим по-късно в Европа. Седана Lancer се предлага с три двигателя, два бензинови с обем 1.5 литра и мощност 80 kW и с обем 1.8 литра и мощност 105 kW. Дизеловият е с обем 2.0 литра, тип PD с мощност 103 kW. Този двигател е на VW от типа помпа-дюза. Бензиновият 1.5 MIVEC (с променливо време на отваряне на клапаните) е базисен за модела. Мощността е доста добра, като 80-те kW държат колата стабилно на пътя и създават добри предпоставки за динамично управление. При него обаче разходът на гориво надхвърля 8 литра на 100 км, което според съвременните стандарти не е добър показател за двигател с толкова малък обем. При скорост над 130 км/час този агрегат става и доста шумен. Нищо лошо обаче не може да се каже за дизеловата версия. По-тежкият дизелов двигател прави предницата на автомобила много по-стабилна, а това се отразява и на кормилната уредба, която е изключително прецизна. При по-остри завои автомобилът се държи изключително добре и не се накланя силно. Дизелът на VW е много тих, а купето е изолирано отлично и това допринася за отличния комфорт вътре в колата. В същото време дори при „спортно” каране дизелът на VW дава среден разход от 6.3 литра на 100 км. Все пак да не забравяме обаче, че този двигател вече е морално остарял и във VW се отказаха от него за сметка на по-модерния дизел тип common rail. Това се разбира в Mitsubishi и от фирмата готвят свои дизелов агрегат тип common rail, който ще бъде представен с Lancer през 2009 г. На външен вид новият Lancer изглежда доста добре. Заострената предница напомня с нещо на бившия флагман на Mitsubishi Galant. Седанът има отлични пропорции и предлага просторен интериор. За разлика от външния вид, интериорът получи и някои критики. Преобладава черния цвят, което в днешното автомобилостроене се счита за ретроградно, но това е по-малкото зло. Главният проблем са твърдите и некачествени материали с които е изработен интериора, както и самото качество на изработка. Все пак добрата страна е простора който предлага дори за най-високите водачи и пътници. По този показател новият Lancer може да се сравнява с автомобили от по-горен клас. Дължината на новия Lancer е 4570 мм, широчината 1760 мм, височината 1490 мм, а разстоянието между осите 2635 мм. Колата предлага и сравнително голям багажник с обем 400 литра. Базисната цена в Европа за варианта с най-малкия двигател е 16 000 евро.
Тагове:
fallback
fallback
Последни