На сайта на патентното бюра на САЩ се появи информация за новия двигател на Mazda. Японската компания е регистрирала мотор с тройно турбо - две стандартни турбини и електрически компресор.Според описанието на патента, електрическият компресор работи при ниски обороти, като компенсира по-късното включване на класическите турбини. Подобна концепция използва 2,0-литровият мотор на Volvo с мощност 450 к.с., чийто прототип бе показан през 2014 г.Ако при шведите в агрегата бе включена 48-волтова система, която да захранва електрическия компресор, то инженерите на Mazda са избрали друга посока. Те използват фирмената система за рекуперация на енергията i-Eloop. Тя преобразува и акумулира енергията, образувана при спиране, като след това я изпозва за различните електрически системи на автомобила.Трябва да се отбележи, че на патентните схеми новият двигател на Mazda е показан в конфигурация за коли със задно предаване. Към момента японците предлагат само един такъв модел - MX-5 (на снимката), който е оборудван с 1,5 и 2,0-литрови мотори с мощност съответно 141 и 182 к.с. Дали Miata ще получи двигател с тройно турбо, не е известно.Снимки: Mazda