fallback

SUV-моделите ще продължат да доминират в Европа

Очаква се през 2020 г. пазарният им дял да достигне 34%

Растящото търсене на кросоувъри и всъдеходи в Европа и по света се утвърди като една от тенденциите в авгтомобилна индустрия през последните години. Печалбите от подобен тип автомобили са доста сериозни и производителите могат да бъдат спокойни – тяхното търсене ще продължи и занапред, твърди в анализа си изданието Automotive News Europe.Nissan Qashqai бе автомобилът, с който тръгна възходът на SUV-моделите в Европа.„Това е глобален феномен, който се появи в САЩ, но постепенно се разпространи в Европа и Китай, а сега се е насочил към динамично развиващите се пазари в Бразилия, Индия и Югоизточна Азия”, категоричен е Фелипе Муньос, глобален анализатор в организацията JATO Dynamics.Възходът на тези класове не показва никакво забавяне, дори напротив. В Европа през 2016 г. SUV-моделите заемат 26% от всички продажби. За сравнение, през 2007 г. техният дял е бил 7%. Очакванията са през тази година на Стария континент да бъдат продадени повече от 4 млн. такива автомобили, а през 2020 г. техният обем да достигне 5,7 млн., което ще направи пазарен дял от 34%.Расте и търсенето на джипове в Щатите, където за първите 6 месеца от годината техният дял е 33,8% (през 2007 г. той е бил 16,8%, а през 2000 г. – 6,1%).  През 2016 г. на местния пазар са продадени 5,6 млн. SUV, а общият брой кросоувъри и големи всъдеходни модели е 10,6 млн.  Това прави 60,7% от пазара за миналата година, когато той е достигнал 17,5 млн. единици.Volvo пусна на пазара XC60, а сега предстои излизането и на по-малкия XC40, който ще увеличи продажбите на марката.В Китай положението е подобно. За първото полугодие на 2017 г. в страната са реализирани 4,5 млн. нови коли, от които 40,7% са именно кросоувъри и SUV-модели. Това е 4 пъти повече от резултата за 2011 г. И тези цифри ще продължат да растат, защото подобни автомобили привличат клиенти от почти всички класове, тоест SUV-модели отнемат от купувачите на комбита, седани и миниванове.„Цените на SUV-овете са по-високи, но пък клиентът получава стабилност, по-добър обзор на пътя, по-удобно място на шофьора и по-големи колела. Тези модели са по-изгодни и за производителите, тъй като те печелят поече пари от тяхната продажа”, коментира президентът на Citroen Линда Джаксън.Проучванията показват, че автомобилните концерни са все по-зависими от колите в тези класове. Статистиката показва, че през първите 5 месеца на годината при цели 10 марки именно SUV-модел е на първо място по продажби в Европа. Това са Nissan, Hyundai, Kia, Mazda, Mitsubishi, Jaguar, Lexus, Porsche, Maserati и Volvo. При някои от тях повече от 50% от печалбата идва именно от кросоувъри и всъдеходни модели.

Тагове: suv
fallback
  • #1
    Кибик001 ( преди 6 години )
    Някои си купуват джип, а други си строият бункер.
fallback
Последни