fallback

Mazda ще покаже революционния си двигател след месец

Във Франкфурт японците ще представят и концептуална версия на следващата "тройка"

По време на автосалона във Франкфурт през септември японският производител Mazda ще покаже напълно нов концептуален модел. Той ще бъде оборудван двигател от ново поколение двигатели, снабден с технология за запалване без искра – HHCI, съобщава изданието Motoring.Според информацията, новите силови агрегати с технология HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) ще превъзхождат по ефективност сегашните бензинови мотори с около 30%. Системата ще бъде внедрена в двигателите SkyActiv II и ще намали техния разход на гориво от сегашните 7,8 л/100 км (средно) на 5,6 л/100 км.Предполага се, че бензиновите мотори с технология  HCCI ще работят на принципа на дизеловите агрегати – горивната-въздушната смес ще се компресира в цилиндъра, докато се запали, без обаче да се използва запалителна свещ. Подобно нещо е познато от дизеловите мотори, но при бензиновите почти не се ползва – Mercedes и GM разработваха такъв тип двигатели, които така и не стигнаха до серийно производство.Що се касае до концепта Mazda3 Concept, освен нов двигател той ще покаже и как ще изглежда следващото поколение на „тройката”. Именно при нея ще дебютира и второто поколение на двигагелите SkyActive.Снимки: Mazda 

Тагове: mazda3 hhci
fallback
  • #16
    Колев ( преди 6 години )
    А относно коментара на "до Колев", така е, двигателите не работеха добре, защото започнаха тестовете с карбураторни прототипи.Когато започнаха да усъвършенстват инжекторните, арабите им резнаха проекта под оправдания, че не е себестоен и нямал бъдеще...
  • #15
    Колев ( преди 6 години )
    Значи първо изобщо не се съобразявам с каквито и да е оценки от произволни непознати по сайтове. Така че ни най-малко не ме интересува кой как ме окачествява по ниво на компетентност (ако говориш за мен).Второ, едва ли тук има специалисти по болиди, че да говориш за формула 1, в това число си и ти. Аз изобщо никъде не споменах болиди и драгстери. Говорех за спортни модели шосейни автомобили.
  • #14
    Колев ( преди 6 години )
    Някой има ли нещо против ако се направи ДВГ, изгарящ чист водород, и на ауспуха да излизат само водни пари ?Да речем заради спорта, заради удоволствието да шофираш такъв автомобил, да му слушаш ръмженето и да му ръчкаш предавките. Пък нека всички останали модели да са електро.Не виждам нищо лошо в производството и употребата на ДВГ стига да са с нулеви вредни емисии.
  • #13
    Реалист ( преди 6 години )
    Това с немските автопроизводители е точно така ,те изпяха своята песен не е необходимо да се превъзнасяме чак толкова за това ДВГ .Съвсем скоро излиза и Роторен двитагел с турбо от Мазда и отново 100 000 км. живот и това ли е новото.Добре забравено старо.За ДВГ има само едно подходящо място и това е музея.
  • #12
    До до:Реалист ( преди 6 години )
    Правилно, така е! Вурстовете и с въглища да направят колите си, със софтуер ще ги изкарат, че бълват чист планински въздух!Важно е на хартия какво са изкарали, а не кълбата черен дим, които бълват! Ще въртят и ще сучат, но накрая пак ще изкарат, че дизела е най-еко! Нали икономиката им трябва да върви на всяка цена!А, иначе ритаме, че Китай и Америка не подкрепят смешното парижко спорзумение....На никой не му дреме за екологията - важното е богатите да са още по-богати, а бедните - те да го...
  • #11
    до: Реалист ( преди 6 години )
    Света се развива, само вурстовете НЕ!Събират се немските измамници автопроизводители, правят си картел, правят измамни неща, лъжат и тровят хората, политиците решават да им разрешат да продължат с дизелите, а ти говориш за развитие. При немските прошляци няма развитие. Ей го на японците развиват и правят страхотни неща. този двигател ще е наистина революционен и ще бъде поредния пирон в ковчега на дизелите.
  • #10
    Реалист ( преди 6 години )
    Света се развива и се вижда края на ДВГ че е дошъл,да вярваме в нещо вече морално старо не си заслужава.Да чешим езицете си за ДВГ със свещи без свещи съдбата му е като на парната машина.В музея.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама как без свещи бе. Я фрау Изперкел да сезира немската проКУРатура и да ги забранят тези двигатели! Иначе БОШ какво ще произвеждат. То само с измамен софтуер не става. Трябва и други неща да правят, нищо, че тези неща за нищо не стават. Който си е вземал свещи на БОШ знае за какво говоря. Даже китайските ментета държат повече от техните свещи на тройна цена. Така е и с немските коли.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    А немските нови двигатели ще заменят дизела с ***. Щерният пушек зад немските дрънгели ще им служи за реклама. Всеки, който вижда да пуши нещо черно, значи е немска барака. Хората от Япония какви ли не нови технологии измислят и внедряват, а наследниците на въглищаря петер Мунк са все още ощапани в сажди и така им харесва.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Най-висок КПД на двигателите имат Тойота.Така също и най-висок топлинен коефициент. Съюзът между Тойота и Мазда ще изкара много интересни автомобили. Сигурен съм в това.Въпросният двигател на Мазда, ако се съчетае с хибридна система на Тойота ще стане доста интересно. В статията пише, че двигателят ще се произвежда и влиза в производство. Така, че браво на Мазда! А понижение на разхода с 28% е неща революционно и невиждано. Наистина става интересно с тези нови японски разработки...
fallback
Последни