fallback

Китайците заливат света с батерии преди Мъск

Голям брой мощни заводи за акумулатори се строят в момента

Може и да не ви е направило впечатление, но зад кулисите на световната автомобилна индустрия тече невероятно оспорвана надпревара кой ще заеме повече място на все по-ясно оформящия се пазар на батерии за електромобили. Едва ли е останал човек, който да се съмнява, че електрическите возила са бъдещето на персоналното придвижване, така че пазарът ще е за милиарди. И ако досега сте смятали, че Гигафабриката на Мъск в пустинята Невада ще е гигантът в този бизнес, значи информацията ми е остаряла. В момента сериозен брой китайски компании строят фабрики за батерии, които през 2021 г. ще могат да осигурят батерии за точно 1,5 милиона бройки Tesla Model S. За да е по-ясно сравнението – през 2018 г. Гигафабриката на Tesla ще произвежда батерии с капацитет 35 гигаватчаса, а през 2021 китайците ще предложат на световния пазар над 120 гигаватчаса. Години наред производителите на смартфони, лаптопи и други електронни устройства използват литиево-йонни батерии, но развитието на технологиите при батериите, както и търсенето им в следващите пет години ще е нещо, непознато до момента на световния пазар. Ръстът е просто неизбежен. Tesla произведе почти 84 000 електромобила през 2016 г., но плановете на компанията за 2018 са за 500 000 коли. Но едва ли точно Мъск ще има нужда от китайска помощ за батериите за колите му. В момента около 55% от световното производството на литиево-йонни батерии е базирано в Китай, в САЩ са 10% от това производство. Прогнозите на Bloomberg са, че до 2021 в Китай ще са базирани 65% от световното производство на литиево-йонни батерии. И анализаторите са на мнение, че това не трябва да ни учудва, тъй като китайските власти гледат на производството на батерии като на стратегическа индустрия, на чието развитие трябва да се помага. Това е оправдано от прогнозата, че производството на батерии в световен мащаб ще се удвои до 2021 година. Естествено, никой не иска да изпусна подобно разрастване на бизнеса. Но не бързайте да отписвате Tesla. Компанията от Пало Алто планира да обяви до края на 2017 г. локациите на още четири нови фабрики за батерии. Това ще е нова стъпка в битката с китайците, където обаче липсва ясно изразен лидер, а за челото се съревновават поне десет компании, които имат предимство пред съперниците си, но нито една не е с големината на Tesla. До 2020 г. обаче и това ще се промени. По-рано тази година китайското правителство обяви план за окрупняване на производството на батерии, за да ускори още развитието на тази индустрия. А този план е пряко свързан с друг – китайското правителство очаква производството на електромобили в страната да достигне 1 милион на година до 2020 г.

Тагове: tesla gigafactory
fallback
  • #16
    Calculator ( преди 6 години )
    Да посмятаме малко:Ако днес всичките 1.2 милиарда автомобила в света изведнъж станат електрически, и на ден изминават средно по 200 км, необходимата електроенергия за ден в света ще е 60 TWh/day.В момента сумарно на планетата всички електроцентрали взети заедно произвеждат ТОЧНО толкова. Т.е. - за да могат всички коли да станат електрически, трябва да се построят още толкова електроцентрали (при запазване на останалата сегашна консумация от бита, индустрията и т.н.). Хм...Съмнително.
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Илончо е подставено лице...Основал 100 компании, южноафрикански пенкилер...
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    А Илончо ще стане 5 или "Н" пъти милиардер.....
  • #13
    Дано да не е скоро ( преди 6 години )
    Да излезе на печалба, е равнозначно на да спре да се разраства. Дано продължат да се развиват и да си следват целите, печалбата сама ще дойде, когато няма повече накъде да се разрастват. Ако тръгнат още сега да гонят печалба, това означава никога да не стъпват в България.
  • #12
    Русия ( преди 6 години )
    Тислата кога ще бъде на печалба?
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако ги направят по-евтини и качествени няма нищо лошо.Трябва строг контрол да има и да се следи качеството, защото бълват много батерии, които не стават. Ползваш ги няколко месеца и умират. Накрая, като удариш чертата китайчетата излизат по-скъпо отколкото, ако си вземеш оригинална или от реномиран производител.
  • #10
    Да ама не ( преди 6 години )
    Не забравяйте, че батериите ще се използват и за, съхранение на енергия от ВЕИ. Освен на батериите, цената на тока от ВЕИ също пад, а заради батериите ще подне и още повече. Големия разход на енергия е причината за високата цена на лития от морска вода. По ниска цена на енергията би означавало и по-ниска цена на лития. Скоро имаше публикация за обезсоляване на морска вода чрез сито от графен. Отпадъкът от обезсоляването съдържа голямо количество литий, без да се налага изпаряване на водата.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    10 кг литии за 6000 долара не е скъпо - съпостави цената с 8 степенен автомат и 8 цилиндров 4 литров двигател с поне 400 кончета
  • #8
    Jimo ( преди 6 години )
    А че добива на 1кг литий от океана струва 600$ не питате нали!
  • #7
    Може разбира се ( преди 6 години )
    Защо бъдещето Да не е на литиевите батерии?От години технологиите позволяват зареждането на единична клетка за 6 минути. Батериите за модел 3 и powerwall, които се произвеждат в Гигафабриката, се предлагат с 20 годишна гаранция. Само тези два факта, са достатъчни за 20-годишно бъдеще . Остава да се реши проблема с цената, която вече стана прилична, но пък няма намерение да спира да пада. Енергийната плътност и тя се повишава, въпреки, че при 6-минутно зареждане е достатъча и сегашната.
fallback
Последни