fallback

Къде е най-скъпо да притежаваш автомобил?

В Шанхай семейната кола излиза три пъти повече, отколкото в Лондон

Китайската метрополия Шанхай е най-скъпото място да притежаваш автомобил, изчислява британската изследователска компания Economist Intelligence Unit в проучване, цитирано от The Economist. За база е използвана цената за покупка на семеен автомобил от D-сегмент (примерно Volkswagen Passat, Ford Mondeo и пр.) и разходите за тригодишната му поддръжка - сервизни обслужвания, данъци и такси, застраховки и гориво (пресметнато при среден разход 12.4 литра на сто). Освен това EIU преизчислява сумите според т. нар."Паритет на покупателната способност" (РРР), отчитайки местната цена на живота. Така пресметнато, притежаването на семеен автомобил в Шанхай излиза над 140 000 долара за първите три години - почти три пъти повече, отколкото в Лондон. За утеха на местните жители все пак разходите в Шанхай са намалели средно с 16% за последните десет години. Тройката на най-скъпите градове за автомобилистите се допълва от Сау Паулу (Бразилия) и индийската столица Делхи. Сумите са в хил. долари, преизчислени според Паритета на покупателната способностДругото любопитно заключение на EIU е, че цената на автомобилите е спаднала спрямо 2005 година, измерена според покупателната способност. Преди десетилетие средната цена на автомобил от сегмент Д в Европа бе около 25 000 евро, а днес клони към 33 000. Това поскъпване обаче е по-бавно от инфлацията и ръста на доходите, така че реално днес покупката на автомобил е малко по-достъпна, отколкото е била тогава. Изследването обхваща само определени градове, след които за съжаление не е София. Едно бързо изчисление на Automedia.bg показва, че в тази таблица българската столица би се наредила някъде около Рим, с 47 000 долара средна покупна цена за семеен автомобил (изчислена според PPP) и около 17 200 долара разходи за поддръжката му. Ако обаче цените се посочват в номинална стойност, България ще е най-евтиното място в Европа за притежаване на автомобил - с едни от най-ниските продажни цени, с най-евтините застраховки и данъци, и с относително по-достъпно гориво спрямо пазари като Великобритания, Холандия, Италия или Гърция.  

Тагове: the economist
fallback
  • #4
    Русия ( преди 6 години )
    В Шанхай карат и три пъти по-добри, скъпи и нови коли отколкото в лондон.
  • #3
    Край ( преди 6 години )
    Няма град с големината на София дето за 600 лв. можеш да си купиш "кола" от автоморга, за 15 лв. данък да я караш и да я паркираш по тротоари и градинки. Това не може да стане в Солун, Белград, Букорещ, Виена, Будапеща. За Истанбул да не говорим.
  • #2
    Ммм ( преди 6 години )
    И след 1-2 месеца ни панелка нито Х5.
  • #1
    Облечен фаджия ( преди 6 години )
    Ипотекираш панелката и купуваш БМВ Х5- иначе какво ще си помислат комшиите?
fallback
Последни