fallback

Най-лошите спортни автомобили: Mercedes-Benz CLK

Първото CLK обещава повече, отколкото дава

Mercedes-Benz CLK е средноразмерно луксозно купе, което излиза на пазара в края на 90-те и идва на мястото на E-Class Coupe. От него са произведени 2 поколения, а производството му спира през 2009, когато германците връщат в играта доброто старо име Е-Class Coupe. Първото CLK е представено през 1997, точно две години след премиерата на E-Class W210. Автомобилът се е произвеждал в две версии (купе и кабриолет) до 2002 в Бремен, Германия. Кабриолетът остава върху конвейера една година след това, когато и неговото производство е прекратено. Въпреки че е рекламиран като част от семейството на Е-Class, в действителност CLK е базиран на C-Class W202. Първоначално на пазара се появяват две модификации, оборудвани с 4-цилиндрови двигатели с мощност съответно 136 и 197 к.с. Няколко месеца по-късно германците представят CLK 320, който се задвижва от 3.2-литров V6 мотор, а две години по-късно на пазара излиза и най-мощният вариант CLK 430. Толкова ли е лош този автомобил? Ако трябва да се даде кратък отговор на този въпрос, то той със сигурност би бил „Не“. Първото CLK определено не е най-лошият спортен автомобил, но проблемът е, че моделът дава по-малко, отколкото обещава на своите клиенти. В това число изключваме екзотичната AMG версия, която е твърде рядка и скъпа, за да бъде взета предвид. Нека започнем с широкото схващане, че колата е известна със своите 4 фара, които за пръв път бяха видени на борда на новия тогава Е-Class. Стоповете също свидетелстват, че автомобилът е базиран на Е-Class, но въпреки всичко това, архитектурата е взета от по-малкия и евтин C-Class. Най-общо казано това означава, че клиентите плащат за Е-Class Coupe, но получават C-Class Coupe. Колкото до базовия двигател, кой би имал нужда от 4-цилиндров атмосферен мотор в премиум спортно купе? На хартия базовото CLK 200 има достатъчно мощност (136 к.с.), но най-евтиното изпълнение се нуждае от цели 11 секунди, за да се ускори до 100 км/ч, което е тотално неприемливо в света на спортните автомобили. Ситуацията при CLK 200 Kompressor е по-добра – 9.1 секунди – но първият достоен вариант, който реално носи удоволствие зад волана, е CLK 230 Kompressor. За съжаление обаче той бил твърде скъп. Когато човек си купи премиум автомобил или модел от гамата на уважаван германски производител, съвсем естествено е да очаква, че няма да му се налага да се сблъсква с технически проблеми. Въпреки че в общите случаи първото CLK било именно такъв автомобил, проблемите с електрическата инсталация били доста чести, което разваляло впечатлението от иначе надеждната кола. Електрическите стъкла, сложния механизъм на предната чистачка, както и електрическите предни седалки с отопление, бързо се доказват като лесно дефектиращи, като това е валидно най-вече за колите от първите години на производство. Има място и за оптимизъм Все пак първото CLK има много плюсове. Факт е, че двигателите от ниските ешелони са доста анемични, но над тях има много агрегати, на които си струва да бъде обърнато внимание. Така например, 4.3-литровият V8 атмосферен двигател в CLK430 превръща германското купе в голям и стилен автомобил, подходящ за дълги пътувания по магистрала. С този мотор колата ускорява до 100 км/ч за 6 секунди, което не е никак зле за стандартите в края на 90-те. От друга страна, въпреки че да се използва непреходния E-Class за база би било повече от логично решение, платформата на по-малкия C-Class не е никак лоша. С изключение на AMG версиите на CLK, модификациите напомнят повече на GT автомобили за дълги пътувания, отколкото на чистокръвни спортни купета. CLK никога не е бил автомобил за пистата, но със сигурност може да понесе по-вдъхновен стил на шофиране. Хората, които смятат това за недостатъчен аргумент, могат да се спрат на AMG версиите, където компромисите, свързани с динамиката, са на практика липсващи.

fallback
  • #11
    Йордан Йорданов ( преди 6 години )
    И за пореден път, само тая седмица констатирам факта, че хората дето пишат в тоя сайт не разбират от коли.
  • #10
    Тонев ( преди 6 години )
    Това пък, което аз не мога да им простя е, че нарушиха традицията и му лепнаха "Б" колона. Съвсем друга линия има автомобилът, когато му свалиш четирите стъкла и няма нищо по средата. :)
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Последният здрав Мерцедес!Произвежда се в Бохум и до голяма степен измива срама от W210-ката!След него всичко от Мерцедес е с повече от посредствено качество!
  • #8
    SST ( преди 6 години )
    Не съм фен на Мерц,но несправедливо заключвате за този модел.Първо, има купета от тези години с далеч по-слаби мотори.Второ ако искаш спортно купе,няма да вземеш нещо под 150 коня(макар и те да са малко,купетата винаги са по-тежки).Това че имат достъпни двигатели за по-широка клиентела,не означава че му липсва характер.Гамата на Бенц си има SL(супер лек) с големи двигатели за изправяне на косите,ама цената е друга.Фал е единствено близостта му с Ц клас,при ценови диапазон Е клас.
  • #7
    VIPER ( преди 6 години )
    Никога не съм я харесвал тази кола. Идва ми като торта без захар. Искаш луксозно купе или кабрио - по същото време се продава Volvo C70, което няма технически проблеми или двигатели под 163 кс., признато е за едно от най-красивите за времето си и е базирано на 70-та серия, не на 40-та.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    ЦЛК никога не е било спортно а е просто купе. Мерцедес има достатъчно истински спортни купета. Колата си е много добра. Имах 5г.такава и съм супер доволен, здрава с евтина подръжка, с компресорния мотор вървеше прилично за времето си, комфортна, абе кола за да се возиш с кеф. И все пак има и АМГ и другите изпърдели бараки му дишат прахта.....
  • #5
    Triforce ( преди 6 години )
    Покарай си скапаният Авенсис по завоите Казанлък-Габрово и после си покарай "бавният" Mercedes CLK и ще разбереш защо е спортен и защо Авенсиса не е. По друг начин не мога да ти го обясня или докажа. Пък и да можеш, като гледам колко си начетен и умен, няма как да ти го обясня!От кога колата стана само ускорение? Или само возия? Или само двигател?Ех, мозъчко, мозъчко...
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хм,аз се интересувам доста от спортни автомобили, но сега разбрах че пенсионерското цлк на комшията било спортен модел..... кое му е спортното, особено с 2,0 мотора - няма сила да пръдне тоя кютук!
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Брандо, не е добре да съведваш другите да си пият хаповете при условие, че ти самият не си изпил своите. Хайде, като си ги изпиеш ела пак да се правиш на интересен!А иначе първия е абсолютно прав. Ако не вярваш след като си вземеш медикаментите влез и прочети на съответните места характеристиките на колите и може неща да ти се проясни,но не вярвам....
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Че W210 е най-големият провал на Мерцедес е ясно, но CLK никога не е бил в сегмента "спортен автомобил". Колата се води среден размер луксозно купе. Спортен автомобил се казва на коли като Lotus Elise, Porsche Cayman или Toyota GT86. Това, че в България всичко над 120 коня се смята за "спортно", нищо не означава.
fallback
Последни