fallback

Правителството намерило 1% от парите за магистрала "Хемус"

Скоростният път до Видин засега е в неизвестност

Кабинетът е осигурил 24 млн. лева за строителството на автомагистрала "Хемус", съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков в отговор на парламентарно питане. Това е малко над 1% от цялата необходима сума за довършването на северната магистрала, която според Нанков ще струва "над 2 млрд. лева". Министърът смята, че най-лесният начин да се финансира довършването на магистрала е чрез въвеждане на на магистрални такси. "Въведе ли се тол такса и електронна винетка, ще има 4-5 пъти по-голям ресурс за рехабилитация и строителство на пътища", настоява Нанков (опитите ни да внушим на администрацията, че думите toll и такса означават едно и също, за момента явно нямат успех). Нанков напомни също, че финансирането за отсечката Ябланица - Боаза е осигурено (извън споменатите 24 млн.) и се чака само решението на Върховния административен съд по жалбата срещу избора на изпълнител. Проектът за удължаване на магистралата от Ябланица до Плевен предизвика скандал и бе спрян от премиера Борисов в предишния му мандат, след като се оказа, че 50-те километра са оценени на 1 милиард лева, или по 20 млн. на километър. Другият важен проект - скоростен път от София до Видин - е в различна степен на готовност. Участъкът от Мездра от Ботевград е проектно готов и вече текат отчуждавания на терени. Участъкът Монтана - Видин е на етап идеен проект, но оценката за екологичното въздействие в момента се обжалва. Общо завършването на пътя по основната дестинация на българския износ ще струва около 800 млн. евро, засега без яснота откъде ще бъдат взети, уточни министърът. За състоянието на останалите пътностроителни проекти четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Значи в южна Бг строят ударно пътища и магистрали, а в Сев.Бг един път като света няма,а за магистрала да не говоримВ северна България не ядете асфалт за това сте така.Ние под Стара планина ядем асфалт и при нас има инвестиции и работни места.Ама вие се дръжте!Борете се с империализъма до край.Хахаха
  • #7
    Калоян ( преди 6 години )
    Ами ако спрете да крадете ще намерите...
  • #6
    . ( преди 6 години )
    ***. Ако няма евро пари не може. 50 години 450 километра. 2 милиарда. По 200 милиона на година да намират, за 10 години да е готова. Иначе в края на годината милиарди бюджетни излищъци изчезват безследно. По римско време по-бързо се е строяло.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    И тол и мол и каквито и такси да въведете няма да има пари, защото се крадат, а тези които не се крадат се харчат безконтролно и не по предназначение.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ненаядоха се от корпорация ГЕРБ. Все нямат пари бе, нон стоп крадат и си оставят ръцете и все нещо трябва да се вдига или да се въвеждат нови данъци и такси..
  • #3
    Темида ( преди 6 години )
    Годината е 2050, в настоящата Ромландия (бивша България), правителството на чело с партия ЕвроАллах все още не може да построи Хемус. Мястото е прокълнато казват те, спират работа усилват новия хит на Фики по случай края на успешната му кариера и почват кючека.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Гарантирано от ГРОБ.Значи в южна Бг строят ударно пътища и магистрали, а в Сев.Бг един път като света няма,а за магистрала да не говорим.Просто намам думи.Такова разделение на държавата не е имало никога.Бях преди месец в източните родопи.Там между махал2те и селата с 50 човека строят нови път3ща а на старите нищо им няма.За турците ли за кой ли ги правят незнам.Луда работа.А нали обещаха ГРОБаджиите че ако спечелят ще има магистрала до Видин и до Варна.Май и това няма да изпълнят.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Магистрала Хемус казваш.Само името и е магистрала.Някой от вас виждал ли е по света магистрала със знаци за неравности по пътя. Смешна работа. По едно време говориха, че щели да правят НОВА магистрала до Шумен. Тази не могат да поддържат за друга говорят.
fallback
Последни