fallback

Ford мести скоростите на волана

Смяната на предавките ще се извършва с два бутона

Американският производител Ford е патентовал нов вид селектор на трансмисията, при който нейвото управление ще се извършва с два бутона, разположени на волана.С десния бутон ще се активира придвижването на автомобила, докато с левия ще може да се избира неутрално положение, превключване на задна скорост и паркиране. Съгласно предоставената от компанията схема, технологията ще може да работи по няколко различни начина.Първият вариант предлага следното: с едно докосване се включва режим N, с второто – P, а с третото – R (заден ход). Втората възможност е всички режими да се превъртат един след друг, като водачът ще натиска бутона, след като види на приборния панел нужния му сигнал.При третия вариант се повтаря схемата на първия, но задна скорост ще се включва само в случай, че шофьорът задържи бутона натиснат в продължение на няколко секунди. Авторите на системата са измислили и схема на защита от случайно превключване от един режим на друг. Тя предвижда бутоните да работят само при едновременно натискане на педала на спирачките, като левият няма да реагира при повторен опит да се активира какъвто и да е режим, тоест второто натискане ще се отчита като грешка.Според инженерите на Ford, пренасянето на селектора на волана ще позволи да се промени архитектурата на сална. Компанията е подала заявка за патента още преди 2 години, но за него се съобщава едва сега. Все още не е ясно кога производителят ще започне да поставя тази система в своите автомобили.Снимка: Ford  

Тагове:
fallback
  • #11
    пак до долния ( преди 6 години )
    Обиждаш и нямаш аргументи....Все едно да ми обясняваш, че като си въртим волана сами се правим на пилоти и по-хубаво от автоматичен волан няма.
  • #10
    до долния ( преди 6 години )
    Ти защо си мислиш, че автоматиците са по-скъпи и се карат само от баровци. Няма професионален спорт, в които двигателят да решава кога да сменя предавки, вместо пилота.Моля те, отивай на училище...
  • #9
    мъни ( преди 6 години )
    На мен ми харесват ръчните скорости. Изобщо не ми пречи да сменям предавки и да имам съединител.На който му е трудно - да кара автоматик.И не се мислете за много модерни. Автоматикът има много повече недостатъци.Ако не ги знаете, проблемът не е в ръчните предавки...
  • #8
    до: Дааа ( преди 6 години )
    Катаклизъм има само в главата ти. И то голям катаклизъм се е случил, че чак вече няма никой там. Иначе няма спор, че направо разби плочките с тъпотията, която изръси. Я кажи какъв точно катаклизъм чакаш да дойде, за да си караш ръчката а ние с автоматите да не можем да караме. хахаха не си добре момче...
  • #7
    Попадията ( преди 6 години )
    Който не може да кара каруца с камшично запалване се занимава с ръчки и амбриажи!
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Който не можел ръчка да кара автоматик каза "специалиста" Попа. Доста тесногръдо и елементарно изказване. Точно защото можем да караме ръчка искаме автомат драги. Ръчката е за каруцаи и бедни панелни плъхове,които не могат да си позволят автомат.От автоматика по-хубаво няма.Повечето автоматици имат и ръчен режим с който,като ти е кеф да превключваш и да имаш "връзка с машината",както казва другия умник под теб.Както дизелите,така и ръчките отиват в небитието.Това се нарича прогрес!
  • #5
    B1 ( преди 6 години )
    Хей хора, след някоя година ще разказвате на деца и внуци , че колите по наше време имат 3 *** (при 2 крака). В САЩ отдавна са забравили за това. Ами помните ли телефоните с ръчка, дето звъните на централата да ви свърже с еди кой си...Ами колите с несинхронизирани скорости? Новите генерации автомобили, които ще ни залеят след няколко години - хибриди, електрички, водородни изобщо нямат опция ръчни скорости. Всяко нещо с времето си...
  • #4
    Попа ( преди 6 години )
    Ръчката си е ръчка. Който не може ръчка, да кара автомат.
  • #3
    иво ( преди 6 години )
    дърпането, бутането, боренето ,пс*ването на ръчката нямат абсолютно нищо общо с удоволствието от управление на автомобил.по-скоро кореспондира с каруцарщина.
  • #2
    Никола ( преди 6 години )
    Ръчните скорости са пълна отживелица , какъв кеф може да ти прави непрекъснатото натискане на *** и ръчкане на лоста при градското каране !?Реално автоматиците са и по-икономични , защото повечето шофьори неправилно превключват предавките , а при жените 100% .
fallback
Последни