Дали ще е глобалното затопляне, космическа среща с астероид или собствената ни глупост - какъвто и да е причинителят му, краят на света е един напълно възможен сценарий. Но ако случайно го преживеем, с какво ще се придвижваме? Ето осем автомобила, които биха могли да се окажат полезни след Апокалипсиса.
Paramount Marauder
Верните зрители на Top Gear вероятно ще си го спомнят - Ричард Хамънд предизвика доста разрушения с него в Йоханесбург и накрая взриви под машината 7 кг пластичен експлозив, което нанесе щети единствено на гумите. Произвеждан от южноафриканска компания, Marauder вече се ползва от доста армии, включително тези на Азербайджан и Сингапур (явно също зрители на Top Gear). Може да е 4х4 или 6х6, с дизелов двигател с 240 или 300 коня. Двойният брониран корпус предпазва от гранати и ракети, а просветът е успокояващите 42 см.
Dartz Black Shark
Това чудо идва от Латвия и е дело на компанията на ексцентричния инженер Леонард Янкелович. Black Shark се задвижва с V8 или V12 мотор от Mercedes AMG, развива до 1500 конски сили, а бронята му е категория В7 и издържа на почти всякакъв артилерийски обстрел. Има също дистанционен детектор за експлозиви, заглушител на мобилен сигнал, а също поставка за шампанско, златно наргиле, овлажнител за пури и Playstation 4. Както обяснява Янкелович, цената не се обявява, за да не се потискат собствениците на Bugatti колко са бедни.
Rally Fighter
Това зловещо на вид нещо вече е участвало в няколко апокалиптични теста - макар и в Холивуд. То игра сериозна роля в "Трансформърс: Age of Extinction", мернахме го и в актуалния "Бързи и яростни 8". Тази машина се произвежда от малка компания с подходящото име Local Motors в Чандлър, щата Аризона, по дизайн на Санго Ким. Задвижването е с добър старомоден 6.2-литров бензинов мотор от GM с 430 коня, така че гледайте краят на света да ви завари в интимна близост до някоя по чудо оцеляла петролна рафинерия.
Mercedes-Benz Zetros 2733 by Hartmann
Zetros е офроуд машина за екстремни операции, представена за пръв път през 2008 година. 2733 е нейната версия 6х6, която може да носи до 10 тона товар, движи се от 7.2-литров дизелов двигател с 326 коня и убийствените 1300 нютонметра максимален въртящ момент, и развива до 90 км/ч. Българската армия има над триста такива. Но машината, която виждате, е по-специална - създадена е от ателието Hartmnann по поръчка на двама монголски милиардери и не само ще ви помогне да оцелеете в дивата пустош, но и ще ви предложи петзвезден лукс.
Immortus
Това е прототип на австралийската компания за електромобили EVX, разработена съвместно с техническия университет в Мелбърн. Разликата с другите електромобили е, че този може да се движи, дори и никога да не се доближи до щепсел. Ускорява от 0 до 100 км/ч за под 7 секунди и може да измине 550 км с едно зареждане. Новаторските соларни панели на покрива са достатъчни да заредят изцяло батериите. Стига да не настъпи ядрена зима и слънцето да се скрие за 6 месеца, разбира се.
AG Amphibians Biski
Алън Гибс е новозеландски изобретател, който нашумя със своите амфибии. Biski е последната от тях - скутер, който спокойто развива магистрални скорости на суша, но е способен и да пори водите с приблизително 65 км/ч. Ако краят на света дойде с глобални наводнения, като във вече забравения "Воден свят", това ще е полезно умение. Ако предпочитате 4 колела, Гибс предлага и Humdinga Amphitruck.
Howe & Howe Ripsaw EV
Произведение на двама обсебени от милитаризма братя, което неочаквано хвана окото на военните на едно изложение и в момента официално се изпитва от Пентагона преди първата голяма поръчка. EV2 е по-луксозната версия на този всъдеход, който се задвижва от 6.6-литров дизел със 750 коня, спокойно вдига 100 км/ч, има 500 км обхват с един резервоар и можете дори да го пратите до магазина с дистанционно управление, без риск да налетите на Лудия Макс или някой подобен персонаж.
Шерп Азимут
Повечето други създатели на апокалиптични машини някак по подразбиране допускат, че след края на света ще има неограничено изобилие от гориво. Тази руска машина е доста по-реалистична - тя ползва 1.5-литров дизелов мотор Кubota, чиито 44 конски сили може и да ви се струват малко, но всъщност преодоляват спокойно всякакъв терен и дори водни препятствия - и то с минимален разход на гориво.