fallback

Китай задължава чуждите производители да продават електромобили

Най-големият пазар в света въвежда задължителни електрически квоти още догодина

Властите в Китай ще поставят в доста затруднено положение чуждестранните производители, предлагащи автомобили в страната. Те ще бъдат принудени да продават определен брой електрически модели, а в противен случай ще трябва да плащат сериозни глоби. Това правило ще влезе в сила от догодина.Проектът на закона, който се разглежда в момента, предвижда въвеждането на нови квоти за автомобилните производители. Според него, през 2018 г. 8% от всички транспортни средства, които ще се продават в страната, ще трябва да бъдат електрически.Изданието Auto Express твърди, че това ще доведе до суматоха на местния пазар, тъй като е замислено за подкрепа на местните производители. Те и сега покриват тези квоти, а на всичко отгоре получават и сериозни субсидии от властите в Китай. В същото време чуждите компании, които не покрият квотите, ще трябва или да плащат глоби, или да се договарят с местните концерни.Експертите са на мнение, че подобен законодателен акт ще окаже сериозно влияние върху стратегиите за развитие на големите американски и европейски компании на китайския пазар, тъй като нито един от тях няма намерение да се откаже от присъствието си в страна, в която се продават най-много коли. Някои производители вече обявиха, че са готови да се справят с определените им квоти. Един от топ-мениджърите на BMW – Йън Робертсън, смята, че електрическите i3 и i8, както и хибридите на базата на 3-Series и 5-Series са достатъчни добри за покриване на това изискване. На свой ред китайското подразделение на Volkswagen съобщи, че и без определяне на квоти, ще започне да произвежда електрически автомобили в Китай още през 2018 г.Снимка: Autohome 

Тагове:
fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    БМВ и VW добре ами Мерцедес дето имат само 1 електрическа б класа която никой не купува
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Добре че са китайците да пристинат производителите.
  • #2
    Dani ( преди 6 години )
    24млн продадени за 2016г. 8% са около 2млн. коли за 2018г. Според мене става дума за електрически и хибридни, защото едвали има в Китай толкова много зареждащи станции. Е! Да речем, че има, пак не се вързва == защото времето за зареждане е твърде голямо все още ...
  • #1
    Жицата ( преди 6 години )
    Последно - електрически или хибридни? Раликата е огромна!
fallback
Последни