Пикапите и SUV моделите са особена порода автомобили. При тях най-важен е простора, възможността за превозване на товар и теглителната способност, тъй като клиентите им обикновено имат афинитет към дърпането на платформа или каравана. Точно заради това наскоро едно Porsche Cayenne привлече вниманието на целия свят с участието си в рекламно видео, в което успява да издърпа най-големия пътнически самолет в света – Airbus A380. Машината тежи потресаващите 285 тона. Така или иначе, Porsche далеч не е първата компания, която предприема подобен маркетингов подход в стремежа си да рекламира своя SUV модел или пикап. По-долу можете да се запознаете с най-паметните примери, потвърждаващи твърдението.
Volkswagen Touareg дърпа Boeing 747
Масата на 747 бледнее пред товара, издърпан от Cayenne, но все пак това е един огромен пътнически самолет. По време на внушителното изпълнение зад волана на синята машина е Том Форд, който е един от водещите на спряното от ефир британско автомобилно шоу Fifth Gear. Volkswagen използва версията V10 TDI, която успя да издърпа 150-тонния Boeing 747 на късо разстояние, а любопитен факт е, че в багажника на джипа имаше баластни тежести, за да увеличат сцеплението.
Nissan Patrol дърпа Ил-76
Още един опит със самолет, този път руски, товарен и тежащ 170.9 тона. Японският джип не само успя да помести огромната машина, но и да я придвижи на разстояние от 50 метра.
Land Rover Discovery Sport дърпа влак
Тук става въпрос за влак, но дисциплината отново е „дърпане“. Композицията в случая тежи 100 тона, а ако това ви се струва смехотворно, имайки предвид двата горни опита, трябва да внесем уточнението, че тук действието се развива през 1989 – много преди Touareg и Patrol изобщо да имат подобни амбиции. За целта инженерите на Land Rover оборудвали Discovery Sport със специални железопътни колела. Останалото в машината е напълно фабрично.
Land Rover Range Rover дърпа каравана Airstream 5915 км
Теглото на тази каравана не е изобщо впечатляващо, но дистанцията и климатичните условия, придружаващи опита на Land Rover, са достойни за уважение. Машината е от моделната година 2013 и успява да тегли тежащата 2.4 тона карава от Англия до Мароко и обратно в продължение на едва 11 дни. От Land Rover уточняват, че екипажът е шофирал в продължение на минимум 12 часа всеки ден и е покорил терен с всякаква настилка, включително и черни пътища.
Ford и Chevrolet дърпат гигантски американски флаг
Има ли нещо по-американско от два големи пикапа, които се съревновават по дърпане на американския флаг. Първоначално от Chevrolet атакуват световния рекорд на Гинес по теглене на възможно най-голям флаг от автомобил. Използваната машина е Chevrolet Silverado HD, която успява да направи 4 обиколки на пистата Texas Motor Speedway с американски флаг зад себе си с размери 12 х 25 метра. От Ford обаче решават да покажат на конкуренцията, че може и по-добре, прикрепвайки флаг с размери 14 х 28 метра за своя F-450 Super Duty, подобрявайки рекорда на Chevrolet.
GMC Sierra 2500 дърпа каравана със скорост 228.5 км/ч
Тунинг компанията Diesel Power сметнала за крайно недостатъчно един пикап да може да тегли с максимум 110 км/ч, затова решили да счупят рекорда на Гинес за теглене на каравана. Пикапът се нуждаел от сериозни модификации, за да успее турбодизеловият му двигател да произведе достатъчно мощност. В случая „достатъчно“ били бруталните 1300 к.с., които позволили на Джейсън Сендс от Diesel Power да развие впечатляващите 228.5 км/ч. Не и без съдействието на системата за впръскване на азотен оксид в горивната камера, разбира се.
Toyota Tundra дърпа космическа совалка на НАСА
Кой каквото и да прави, там някъде на върха има поне един пикап, джип или неко високопроходимо с емблемата на Toyota. В случая, на върха на нашия списък е Toyota Tundra, която безспорно постави най-впечатляващия рекорд, успявайки да издърпа изведената от употреба космическа совалка „Ендевър“ до Калифорнийския научноизследователски център, където тя се съхранява и днес. За целта японците използват напълно стандартна Toyota Tundra CrewMax 4x4 от 2012. Цялото пътешествие бе дълго 20 километра и обхващаше разстоянието от летището в Лос Анджелис до научноизследователския център. Уловката е, че маршрутът е основно по обществени пътища, а совалката е доста ценен и необикновен товар, тежащ 150 тона. Използваната в начинението Tundra е изложена в същия център.
Видео: Производителите