fallback

Най-после: името на човека, който разкри Дизелгейт

Съдът в Детройт потвърди 4.3-те милиарда долара глоба за Volkswagen

Федералният съд в Детройт потвърди глобата от 4.3 милиарда долара, която Volkswagen ще трябва да плати на американските власти заради нашумелия Дизелгейт, съобщава Reuters . Междувременно подготвяна за печат книга за Дизелгейт най-после разкрива името на човека, който докладвал на властите за вършената от германската компания измама. През януари компанията се споразумя с регулатора за размера на санкцията, но тя трябваше да бъде одобрена и от съда. Наказанието е по обвинението, че групата VW нелегално и с измама е внесла на територията на САЩ 590 000 автомобила с дизелови двигатели, замърсяващи отвъд позволените норми. Случаят е "Съзнателна, крупна измама", произнесе се окръжният съдия Шон Кокс. "Не знаем колко високо по корпоративната стълбица достига тя. Надяваме се департаментът по правосъдието и особено германското правителство да продължат да разследват и да накажат виновните", допълни Кокс. Германският гигант пледира "виновен" по общо 10 обвинения, включващи заговор, възпрепятстване на правосъдието и издаване на фалшиви декларации. След произнасянето на съда главният юрист на концерна Манфред Дьос разпространи изявление, че VW "съжалява за поведението, което предизвика тази криза. То бе погрешно", и се извини от името на компанията на северноамериканските й клиенти. Междувременно репортер на The New York Times обяви, че знае името на човека, съобщил за измамата на щатските власти. Отдавна се знае, че разследването по Дизелгейт започна след нарочен сигнал, но досега оставаше мистерия от кого е подаден той. Според репортера Джак Юинг, който подготвя за печат книга за скандала, "къртицата" е бил Стюърт Джонсън, по онова време шеф на северноамериканския инженерен отдел на VW, разположен в Обърн Хилс, Мичиган. Юинг се позовава на Алберто Аяла, заместник-шефа на калифорнийския борд по въздушните ресурси, откъдето тръгнаха разкритията. От документите по случая оставам с впечатление, че Джонсън от самото начало се е чувствал неудобно от цялата ситуация, обяснява Юинг. Според Аяла Джонсън им споделил за измамата в навечерието на една среща на 19 април 2015, като изрично пренебрегнал вътрешната заповед във VW да се мълчи по случая. Дизелгейт бе официално разкрит на 18 септември същата година. До момента нито Джонсън, нито Аяла са взели отношение по разкритията на The New York Times. Някои анализатори в Германия отдавна заподозряха, че разкриването на Дизелгейт може да е свързано с дългогодишния шеф на VW Фердинанд Пиех, който точно през април 2015 влезе в остър конфликт с тогавашния главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн. Общото събрание обаче подкрепи директора. Пиех тогава се задоволи с обяснението, че "вече не вярвам на Винтеркорн". От това и от последвали негови изявления става ясно, че управата на VW е била известена за Дизелгейт още по онова време, но не е реагирала чак до избухването на скандала през есента. Тогава вече Винтеркорн бе принуден да подаде оставка.  

Тагове: volkswagen vw
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Германският гигант пледира "виновен" по общо 10 обвинения, включващи заговор, възпрепятстване на правосъдието и издаване на фалшиви декларации." Остава само убийство и изнасилване. ЗАКРИВАЙ!
  • #5
    синия дизел ( преди 7 години )
    Някое европейско правителство няма ли да сложи глоба на тия измамници, барем от кумова срама.
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    закривайте перачницата!всички знаеха и ги оставиха да ни тровят години наред. за какво изпяване говорим изобщо, като истината за лъжливата компания се знае от години...
  • #3
    meta11 ( преди 7 години )
    Ако не платят, централата във Волфсбург ще бъде бомбардирана за разпространение на химическо оръжие.
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    както и предположих фердинанд пиех е човека който изпя роднините си след като те го изритаха от фолксваген
  • #1
    Кодошо ( преди 7 години )
    Глей ги бе! Дошовците къде са се покачили на покрива като *** некви. Ха ха ха!
fallback
Последни