fallback

Как се изкарват 40 млн. долара от регистрационни номера

В ОАЕ приходите от табелите отиват за инфраструктура и за жертви на катастрофи

Само за 3 години държавната организация от Обединените Арабски Емирства – Roads and Transport Authority, е заработила от продажбите на регистрационни номера за автомобили сумата от 38,4 млн. щатски долара. Кои са най-скъпите табели и кой си ги купува?Рекордната цена, постигната на търг до момента, е 14,2 млн. долара. Тя е платена през 2008 г. за номер с цифрата 1 от емира на Абу Даби – Саид Абдул Джафар Ал Хури, която я поставя на своето Bugatti Veyron. Това не е толкова изненадващо, защото се случва в държава, в която 72 000 души имат състояние от над 1 млн. долара.Другите емирства са малко по-бедни и най-вероятно заради това номерът със заветната единица в емирство Шарджа е продаден за „скромните” 4,9 млн. долара. Което пак е повече от всеки автомобил, на който може да бъде поставен. Все пак от Veyron са произведени 450 бройки, но тези регистрационни номера са единици.Табела с две цифри излиза малко по-евтино – от 500 000 до 2 млн. долара. А сред тези с 3 цифри най-популярни са индексите на известни модели – 488 (за Ferrari) или 911 и 918 (за Porsche). Следват номерата с 4 цифри, означаващи годината на раждане на собственика или датите на световното изложение Експо 2020, което ще се проведе в ОАЕ след 3 години.Случват се и куриози – човек купува номер, внася депозит, но не може да покрие пълната сума. През ноември 2016 г. някой си Абдула Ал Махри купува регистрационна табела с една цифра от емирството Абу Даби за 8,4 млн. долара и дава чек без покритие на организаторите на търга. Оказва се, че Ал Махри е искал да препродаде номера, да покрие дължимата сума и да спечели пари, но от Roads and Transport Authority не му дават табелата и завеждат дело срещу него.Постепенно около продажбите на номера в ОАЕ се образува кръг от заинтересовани хора, които не само се опитват да повишат своя статус и да впечатлят бизнес-партньорите си, но и да си уредят изгодна брачна партия, както и да припечелят пари. Последното е лесно, защото цената на редките номера непрекъснато расте и затова собствениците им не бързат да ги слагат на автомобили, а изчакват известно време, след което ги препродават.Един от най-известните търговци на този пазар е Абдула Ал Хамади, който е соственик на  повече от 7000 регистрации на обща стойност 19 млн. долара. Наскоро той препродаде номер за 7,6 млн. долара, за който по-рано е платил 3,2 млн. долара.За да поддържат ексклузивността на своите търгове, от Roads and Transport Authotity не продават веднага всички налични комбинации, а щателно избират номера за всеки отделен аукцион, като му определят конкретна цена. Регистрацията с номер 2, серия Q от Дубай, бе продадена за 8,9 млн. долара. Същата сума бе платена за петица, серия D, като купувачът е бизнисменът Балвиндер Салхани.Самият той е индус, но е роден в Кувейт, живее в Дубай и се занимава със строителство. Признава, че е станал по-богат дори по време на световната икономическа криза през 2007-2008 г. Увлечението му по цифрите започва още преди 20 години, когато плаща 300 000 долара на частно лице в Кувейт за "щастлив" (по думите му номер на телефон. В момента Сахани има 3 такива телефонни номера – в Индия, в Кувейт и в ОАЕ, както и 15 регистрационни табели на автомобили на обща стойност 100 млн. долара.Любимото число на бизнесмена (вляво на снимката) е 9, затова си купува къща, само ако е №9 на улицата. Личният му офис е на деветия етаж, а най-скъпият му номер е този, за който вече стана дума – 5D. Обяснението за него е, че D е четвъртата буква от латинската азбука, а 5+4 прави 9.Сахани не се бои да участва на търг, щом трява да наддава за деветка. Докато неговите 16 конкуренти повишаваха предложението си за номер 5D с хиляди, индусът премина към милиони. Вторият най-скъп номер в колекцията му е Q9, като за него е платил 6,6 млн. долара. Сега тези две регистрационни табели – 5D и Q9 да поставени на два от шестте „Ролс Ройса” на ексцентричния милионер.Лудостта около наддаването за автомобилни номера набира скорост, но парите от продажбите им не потъват в нечий джоб, а отиват за изграждане на ивфраструктурата на ОАЕ. Както и във фонд, който подпомага жертвите на пътно-транспортни произшествия или техните роднини.За хора като Сахани, това е още една форма на благотворителност в полза на държавата, която им е дала възможност да се трудят и да заработят огромни състояния. Освен това са и добра инвестиция, така че дори неразумните им на пръв поглед действия си имат своето логично обяснение.Снимки: Khaleej Times 

Тагове:
fallback
  • #3
    Triforce ( преди 7 години )
    О, те не пасат трева, не ги мислете! Да, няма да е като сега, но те си инвестират. Поинтересувайте се кой държи около 35% от акциите на Мерцедес, например? И около 15 май бяха на БМВ. И кой знае още колко, къде и колко акции си купуват. Някои от тях ще са добре цял живот... Иначе 14,2 милиона долара за номер е идиотско, при условие, че с тези пари може да дойде в който и да е град в България и да е цар и без номер! Само да харчи и харчи, пак ще го гледат като цар!!
  • #2
    Веселин ( преди 7 години )
    не е само до петрола,виж Сирия,Венецуела,Либия,Йемен имат нефт,но няма ред и сигурност
  • #1
    я ( преди 7 години )
    Чаршафи.
fallback
Последни