Концептуалният всъдеход Skoda Vision E ще бъде не само първото крос-купе, но и първият изцяло електрически модел на чешката марка. Освен най-новите технически решения на инженерите от Млада Болеслав този автомобил ще трябва да демонстрира и някои ергономични новости.Сред отличителните черти на екстериора на концепта са късите и скосени линии, голямото разстояние между двете оси, както и конструкцията на вратите, при които липсва средната стойка. Това е позволило проектирането на просторен салон, предлагащ оригинални начини за качване и слизане от автомобила.Специалните кресла с облегалки с нова форма са „научени” да се обръщат по посока на вратите, завъртайки се на 20 градуса. Те правят това напълно автоматично, след като получат сигнал, че вратата се отваря. Според представител на компанията, това осигурява далеч по-удобно качване.Седалката се връща в оригиналното си положение, веднага щом вратата се затвори. Отбелязва се, че двете предни кресла могат да се разширяват, а кормилната колонка да се вдига нагоре. Това позволява да се осигури максимално ефективно използване на пространството в салона.Ако се съди по официалните съобщения, интериорът на Skoda Vision E няма да разполага със стандартни бутони. Цялото управление на функциите на автомобила ще се извършва от сензорен дисплей на централната консола. Двамата пътници на задните седаки, както и този до шофьора, ще разполагат със собствен сензорен екран и така ще имат достъп до някои от системите - като мултимедийната и климатика, например. Всеки един смартфон в автомобила ще може да бъде свързан с информационно-развлекателната система на концепта, както данните от телефона ще излизат само на екрана пред неговия собственик.В основата на концепта Skoda Vision E е платформата MEB, разработена от VW специално за електромомобили. Моделът е оборудван с два електромотора с обща мощностп 306 к.с., които могат да осигурянт пробег с едно зареждане до 500 км. Серийната версия на модела ще излезе на пазара през 2020 г.Снимки: Skoda