fallback

Кои са 5-те най-леки джипа на пазара

Всички те имат четири задвижващи колела, а най-лекият тежи малко над 1100 кг

Сегментът на асфалтовите джипове, или т.нар. SUV модели, има своите милиони фенове по цял свят, заради практичността и простора, който осигуряват на своите собственици и обитатели. Има обаче и дяволски много хора, които мразят тези коли до мозъка на костите си. Те често ги критикуват за това, че са твърде големи и твърде тежки, което създава много неудобства в града и много нерви на безиностанцията. Има и трета група хора, които казват, че SUV-тата имат своето място под слънцето, но кросоувърите без задвижване на четирите колела са пълен нонсенс.Независимо от тези мнения, решихме да разгледаме европейските представители на популярния клас и да подберем няколко от тях, които притежават плюсовете на класа, но се опитват да не ги елиминират напълно с неговите минуси. Казано с по-прости думи – това са петте най-леки SUV модела на пазара в Европа, разделени по подкласове: субкомпактен, компактен, средноразмерен, пълноразмерен и премиум.Suzuki Jimny (субкомпактно SUV) – 1136 кгТози представител на най-малкия клас SUV модели има четири задвижващи колела и е на пазара от десетилетия. Всъщност това е един от най-старите представители на сегмента, който само до преди няколко години бе изключително скучен. Тогава обаче излезе Nissan Juke, който активизира клиентите, а компаниите започнаха да се надпреварват да пуснат свой представител.Въпреки изобилието на модели на пазара обаче, не бива да забравяме за Jimny, който е най-лекият от всички. Той тежи малко над един тон, а това означава, че може да се промуши навсякъде. В днешно време компактните хечбек автомобили с един задвижващ мост тежат повече. Пък и Jimny e смятан за истински офроудър, тъй като има втори лост за превлкюлчване между бързи и бавни предавки. Всичко това е комбинирано с нисък разход на гориво , за какъвто останалите SUV модели могат само да мечтаят.Mazda CX-5 SkyActiv (компактно SUV) – 1450 кгMazda се включи късно в компактния клас, но конкурентите й усетиха бързо новото присъствие. Благодарение на приходите от CX-5, японската марка може да разработва нишови модели като MX-5, както дълго очаквания наследник на RX-8. Заради своите размери, Mazda CX-5 е позиционирана в горната част на компактния сегмент в Европа, но това не спира версията SkyActiv-G 160 да бъде най-леката в същата категория автомобили, поне ако вярваме на официалните технически данни на модела.Моделът CX-5 не позволява смяна между режимите 4х2 и 4х4, но системата за задвижване на четирите колела разполага с интелигентно електронно управление, което само разбира кога не се нуждаете от задния мост и разпределя въртящия момент само към предните колела, за да пести гориво.Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 (средноразмерно SUV) – 1821 кгНай-големият модел на Kia се казва Sorento. Оказва се, че той е и най-лекият SUV модел в своя сегмент на средноразмерните джипове. Теглото от 1821 кг не звучи особено впечатляващо, но тук трябва да се подчертае, че все пак говорим за автомобил с дължина 4.78 метра и се предлага в 7-местна версия.Най-близо до този резултат се доближава Hyundai Santa Fе, който по една случайност е брат близнак на Sorento, но с други дрехи и друга емблема.Въпреки че предлага на пазара по-голям модел с удължено междуосие, Hyundai все още предлага 7 седалки в обикновеното Santa Fe. Sorento и Santa Fe ползват едни и същи двигатели и скоростни кутии, като в зависимост от конкретния европейски пазар, клиентите могат да си купят вариант с 2.2- или 2.0-литров турбодизелов двигател, комбиниран с механична или автоматична трансмисия.Audi Q7 3.0 TDI (пълноразмерно SUV) – 2070 кгКласът на големите SUV в Европа не е толкова популярен, колкото е в Щатите, като причините са разбираеми. Все пак на Стария континент има доста модели, от които да избираме. Всички те са част от портфолиото на премиум марки, което е разбираемо, имайки предвид цените в сегмента.Второто поколение на Audi Q7 е един от най-големите модели в този клас, но се окачва, че е и най-лекият. От Audi са инвестирали значителна сума в разработката на платформата на Q7, което е дало своя резултат и е довело до понижаване на теглото. Резултатът е ясен – по-добра динамика и по-нисък разход на гориво.Архитектурата се казва MLB и се използва от много други модели на концерна Volkswagen Group. Базовата версия на Q7 се задвижва от 3.0-литров турбодизелов V6 двигател, а купето може да бъде изпълнено в 5- или 7-местна конфигурация на интериора. Всички варианти са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия.Mercedes-Benz GLA 220 4Matic (премиум SUV) – 1505 кгКак точно се определя кой модел е премиум и кой не, все още е една малка мистерия в автомобилния свят. В случая ние използваме определението, за да определим кой е най-лекият премиум автомобил в SUV формат, без да поставяме каквито и да е рестрикции по отношение на размерите. Моделът трябва да има задвижване на четирите колела и да е част от гамата на премиум марка. Битката бе оспорвана и се разигра около претенденти от марките Audi, MINI и Mercedes-Benz, но накрая се оказа, че победителят идва от Щутгарт.Mercedes-Benz GLA е SUV, построено върху платформата на A-Class, известна още като MFA. Най-леката версия на модела, оборудвана със задвижване на четирите колела, пристига със 7-степенна автоматична трансмисия и 4-цилиндров бензинов двигател.От Mercedes-Benz вече подготвят второ поколение на GLA, което се очаква да получи ново име – GLB. 

fallback
  • #13
    kris ( преди 7 години )
    Jaguar f pace-1650kg,слагайте го в която искате СУВ категория,А ТОЙ ИМ ГО СЛАГА ОТЗАД
  • #12
    Кико ( преди 7 години )
    ..., но ако се доработи малко окачването + добавяне на блокаж + по-голям цолаж гуми джипчето става супер проходимо и ще скрие шапката на много по-скъпи и именити офроудъри.
  • #11
    Кико ( преди 7 години )
    Понеже притежавам Сузуки Джимни 1.5 DDiS ще напиша някоя подробност за него. Серийно само му липсва блокаж на диференциала иначе всички останали реквизити за сериозен офроуд са налични. Най-голямото му предимство, че има шаси. Ще коригирам авторите, че вторите ръчки/механични хъбове ги няма поне от 10 години. При моето е с електронен т.е. натиска се едно копче. Единствените недостатъци са, че много друса и при офроуд заради късата база не е желателно да се влиза в големи кални локви...
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    Suzuki Ignis, сериозно! 4 гуми плюс приличащо на табуретка приспособление за сядане, докато се чудите какво по дяволите трябвало да е това.
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да си го кажем направо, другите освен Сузукито са си паркетници.
  • #8
    Тушиба Туне ( преди 7 години )
    Само Сузукито е истински офроуд от всички гореизброени. Другите са повдигнати леки автомобили за градски разбойници.
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Защо слагате GLA в тази класация? Той е с размерите на Голф 7,а е 1505 кг. Какво му е лекото, алоооо????????? Мазда СХ-5 е по-голяма от него и е по-лека. Гръмнете се, невежи лаици!
  • #6
    А ( преди 7 години )
    Suzuki Ignis?
  • #5
    Nissan ( преди 7 години )
    X-TRAIL 4x4, 7 местен е малко над 1600 кг... т.е по-лек в класа на KIA (средноразмерни SUV).
  • #4
    Jey leno ( преди 7 години )
    Е,къде слагате Q7 може да напишете Q3
fallback
Последни