+ добра екипировка за безопасност, добра видимост и прегледност на инструментите, удобен за слизане и качване, сигурно поведение на пътя - малко място в задната част на автомобила, неикономичен, дизелът е без филтър за твърдите частици
История на модела:03/2002 – поява на модела на големите европейски пазари. Двигатели: 1,1 – литров с 44kW/60 к.с. и 1,4-литров с 54 kW/73 к.с. бензинови мотори, 1,4-литров комън-рейл дизелов агрегат с 50 kW /68 к.с.05/2002 – 1,4-литров HDI 16 V двигател с мощност 66 kW/90 к.с.06/2002 - въвеждане на нова автоматична скоростна кутия „SensoDrive“05/2003 - поява на Citroen C3 Pluriel с кабрио-каросерия, оборудван единствено със скоростна кутия тип „SensoDrive“09/2005 - нов 1,6-литров HDI двигател с 80 kW/109 к.с., който заменя HDI двигателя с обем 1,4 л.
От Citroen имат опит с малките автомобили. Това си личи от направата на симпатичния Citroen 3. Със своя закръглен покрив Citroen C3 се различава чисто оптически от масата на други произвеждани в момента авто-дребосъци. Тази му форма облекчава значително излизането и качването в автомобила и дава допълнително пространство и комфорт на предните две седалки. Тези седалки от порест каучук за съжаление не са много удобни, макар че безпроблемно се местят напред и назад и освобождават място в купето. Отзад обаче пространството при всички случаи не е достатъчно. Отлично е оборудването за безопасност на автомобила, който разполага с цели осем еърбега (с изключение на базовия модел). Citroen C3 демонстрира грижата си за подрастващото поколение, като предлага възможността на задната седалка да бъдат сложени до три допълнителни, детски седалки.
Двигателите представляват всъщност традиционните за концерна PSA Peugeot Citroеn творения. Изпъкват 1,4-литровите двигатели, независимо дали в бензинов или дизелов вариант. При тях от решаващо значение е цената, тъй-като дизеловите агрегати се продават значително по-скъпо. Citroen C3 е достатъчно солиден и достоен за доверие автомобил. За кабрио-модела, наречен Pluriel това важи само с известни уговорки, защото покривът му не винаги е устойчив на атмосферни влияния. Най-често срещани повреди Двигател: дефектни помпи за впръскване на горивото при бензиновите двигатели, произведени през 2002 и 2003 г.; системата за управление на двигателя не винаги функционира правилно при бензиновите и дизелови мотори, произведени 2002-2003 г.Електроника : генераторът дефектира при модели производство 2002 и 2003 г., проблеми в електриката на прозорците (произв.2003 г.)Повиквания в сервизите на компанията: дефектно контролното устройство на ABS-системата (януари 2003)Ако имате опит със Ситроен С3, коментирайте съдържанието на текста!